סם בנקמן-פריד הוסגר לארה"ב

סב"פ כבר נחת בניו יורק, שם ישפט ● הוא מואשם בהונאת רשת, הונאת ניירות ערך והלבנת הון, על אף שבעבר טען כי כל שהתרחש כשבורסת הקריפטו FTX שייסד קרסה, היה תוצאה של ניהול חובבני מדי מטעמו, ולא של כוונת זדון

אז דווקא כן היו לו נכסים, שכבר נתפסו על ידי הרשויות. סם בנקמן-פריד, המייסד ומנכ"לה לשעבר של בורסת הקריפטו הקורסת FTX.

מייסד FTX, סם בנקמן-פריד, נמסר אתמול (ד') לרשויות ארה"ב והוסגר רשמית לידיהן. סב"פ חתם על הסכמתו להסגרה וויתר על הליך משפטי ארוך שהוא חלק מהסגרה שגרתית באיי בהאמה, שם נעצר במקור לפני עשרה ימים.

על פי תצהיר, שעליו דיווחה התקשורת העולמית, המנכ"ל לשעבר של בורסת הקריפטו שקרסה, הסכים להסגרה חלקית מתוך האינטרס להציג ללקוחותיו כוונות רציניות ולהשלים איתם.

ג'רון רוברטס, עורך הדין של סב"פ, ביקש מטעם מרשו הסגרה מיידית וזה מה ש'מלך הקריפטו' שהפך ל'נוכל הקריפטו' קיבל, כך על פי בלומברג.

בסרטון שפורסם היזם הצעיר – שהיה מולטי-מיליארדר לרגע אך, לפחות לכל הידוע, הפסיד את כל כספו כשהעסק שהקים כשל, לכאורה – נראה מגיע לבית המשפט באיי בהאמה לשימוע בנושא ההסגרה כבר כשהוא בליווי סוכני FBI.

פשטה רגל והותירה יותר ממיליון נושים. בורסת הקריפטו FTX.

פשטה רגל והותירה יותר ממיליון נושים. בורסת הקריפטו FTX. צילום: BigStock

האם חלק מכספי הלקוחות נשמר נעול בארנקים הדיגיטליים?

מאז שנעצר הוחזק סב"פ בכלא פוקס היל בבהאמה, לאחר שזכה בסירוב בית המשפט המקומי לשחרור בערבות. הוא היה אמור להישאר שם עד לשימוע הבא שנקבע ל-8 בפברואר 2023, אבל כעת הוא כבר חזר לארה"ב, מלווה בסוכני הבולשם הפדרלית, במטוס לא מסחרי. סב"פ, שהגיע לארה"ב כבר אתמול בשעות הצהריים (שעון מקומי), הועבר לידי הפרקליטות של ניו יורק ויועמד לדין בבית המשפט המחוזי הפדרלי במנהטן, כך על פי דיווחים רבים.

הסעיפים שבהם מואשם סב"פ – שטען בראיונות שונים כי כל מה שאירע היה בשגגה ותוצר של ניהול כושל ולא הונאה מכוונת – הם: הונאת רשת, הונאת ניירות ערך והלבנת הון. אישומים אלו נולדו לאחר שבורסת הקריפטו של בנקמן-פריד, שהייתה עד קריסתה השנייה בגודלה בעולם, חוותה בחודש שעבר משבר נזילות ושהחברה עצרה משיכות של לקוחות והגישה בקשה לפשיטת רגל.

נושי FTX מבקשים לקבל מהחברה שאצלה הפקידו את כספם סכום של 1.6 מיליארד דולר, אשר נעול לטענתם בארנקים הדיגיטליים שלהם בבורסת FTX פושטת הרגל, כך דיווח הפייננשל טיימס. הלקוחות שמנסים להילחם על הונם הלא נגיש שכרו את שירותי חברת עורכי הדין Eversheds Sutherland.

ארין ברודריק, יועצת מטעם Eversheds Sutherland, אמרה בנדון: "אם הנכסים שייכים ללקוח, אין גבול. אלו רק הנכסים שלהם". ברודריק הוסיפה כי תנאי השירות של FTX תומכים בשמירה על כך שהלקוחות יקבלו גישה לכספים הכלואים שלהם. Evershed Sutherland אמרה כי היא תמשיך בהליך המשפטי מינואר 2023 ומצפה שהוא יעבור בצורה חלקה. לפי דברי חברת עורכי הדין, כספי הלקוחות אמורים להיות סגורים ושמורים, ועל FTX פשוט לשחרר אותם ולהשיבם לבעליהם.

בכירים שהיו שותפים של סב"פ – כבר הודו בהאשמות

הוול סטריט ג'ורנל דיווח אתמול כי קרוליין אליסון, שותפה של מייסד FTX, ומי שהייתה המנכ"לית לשעבר של חברת אלמידה (Alameda Research), אותה הקים סב"פ לפני FTX, הודתה באשמה פלילית בפרשה. גם גארי וואנג, סמנכ"ל הטכנולוגיות לשעבר של FTX, הודה בעבירות פליליות הדומות לאלו שבהן מואשם סב"פ.

פרקליטות ארה"ב שיתפה בטוויטר את הצהרת התובע הכללי דמיאן וויליאמס נגד בנקמן-פריד, וואנג ואליסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים