הגלישה של הישראלים בסלולר: 35% יותר מאשר לפני הקורונה

בבית ישראלי ממוצע יש 10.1 מכשירים שניתן לצפות בהם בתכנים, והגלישה הסלולרית ממשיכה לעלות - לפי דו"ח של חברות מקבוצת בזק ● המדיה החברתית מככבת, אולם, לידיעת הקורא אילון מאסק, היחידה שירדה היא טוויטר

אנחנו גולשים יותר מאשר בקורונה - אם כי לצרכים קצת שונים.

נכון לסוף שנת 2022, בבית ישראלי ממוצע יש 10.1 מכשירים שניתן לצפות באמצעותם תכנים, בהם טלוויזיות (2.4), מכשירים סלולריים (3), טאבלטים (1.4), מחשבים ניידים (1.9) ומחשבים נייחים (1.4), ועם הכמות הזאת, מסתבר, כל הזמן פועל איזשהו מסך… ב-80% מהבתים עיקר הצפייה מתרחשת בסלון, וב-86% מהבתים יש לפחות טלוויזיה חכמה אחת. מכשירי הטלוויזיה פועלים בממוצע 7.4 שעות ביום. – אלה הם חלק מן הנתונים העולים מדו"ח השימושים של פלאפון, יס ובזק בינלאומי. עוד מראה הדו"ח כי הצפייה הנדחית (CatchUp, Start Over והקלטות) עלתה בארבע השנים האחרונות ב-200%.

מחוברים כל הזמן דרך הסלולר

הגלישה הסלולרית המשיכה גם ב-2022 לשמור על רמות גבוהות, והיקפיה צמחו בכ-35% מאלו שנמדדו טרום הקורונה (ובשנה האחרונה נרשמה יציבות במדד זה).

הגלישה בדור 5 רשמה עלייה משמעותית, כאשר כ-63% מהמכשירים שנמכרו (ובמיוחד מכשירי הפרימיום) הם מכשירים דור 5, ובראשם: סמסונג S22, I-iPhone 13 ו-14. מרבית רוכשי מכשיר תומך דור 5 מצטרפים גם לחבילה תואמת.

ואיפה "השקענו" את הגלישה הסלולרית שלנו? גם השנה הרשתות החברתיות מככבות, אבל חלו בהן שינויים עמוקים ומפתיעים במיוחד: טיק-טוק ממשיכה לגדול בקצבים מדהימים – לאחר שגדלה בשנה שעברה ב-50% במספר המשתמשים, גם השנה היא ממשיכה להיות הרשת החברתית הצומחת בישראל עם גידול נוסף של כ-35% במספר המשתמשים בשנה החולפת. פייסבוק היא הרשת הגדולה והיציבה ביותר בישראל ושומרת על היקף המשתמשים הגדול, אבל גדלה בקצב איטי  – היקפי השימוש דומים להיקפי השימוש בשנה שעברה. אינסטגרם, שהציגה עליות משמעותיות בשנות הקורונה, מציגה השנה עלייה צנועה של כ-3% בהיקף המשתמשים היומי. טוויטר נמצאת כל הזמן בכותרות, אבל נראה שהפרסום לא מיטיב איתה, כי היא לא מצליחה השנה להמשיך ולגדול, וסך היקף המשתמשים קטן בכ-14% – זאת לאחר גידול של 32% במספר המשתמשים בשנת 2020, וצמיחה קטנה גם בשנה שעברה. ווטסאפ כמובן נשארה האפליקציה הפופולרית ביותר להתכתבות, למרות הקריסה לכמה שעות שחווינו לפני כחודשיים, והיקפי השימוש השנה היו דומים לשנתיים האחרונות. טלגרם ממשיכה לצמוח, אולם בקצב נמוך יותר: גידול של כ-10% השנה מול כ-30% בשנה שעברה, כאשר  חודשי השיא של הצמיחה היו באוגוסט ובנובמבר. זום ממשיכה לאבד אחיזה בחיי היום-יום שלנו, עם ירידה של כ-37% בהיקפי השימוש היומיים, זאת לאחר ירידה של 17% בשנה שעברה. הירידות מתחזקות ככל שמתקדמת השנה והקורונה נעלמת מחיינו.

יו-טיוב, שהפרק הראשון של "פאודה" הוכתר כסדרה הנצפית ביותר ב-2022, חוזרת וצומחת עם עלייה של כ-39% בממוצע המשתמשים היומי, וגם ספוטיפיי צמחהב-14%.

אוהבים את ישראל אבל מזמינים מסין

גם השנה נרשמה תנועה ערה בכניסה לאתרי ואפליקציות הקניות הבינלאומיות, ובמיוחד לעליאקספרס, שרשמו עלייה ממוצעת של כ-10%. אתרי הסחר המקומיים לעומת זאת מציגים השנה ירידה, לאחר העלייה בתקופת הקורונה והיציבות ב-2021. של כ-15% פחות כניסות יומיות. וולט ממשיכה להתחזק, ומגיעה לשיא בחודשי הקיץ, עם עלייה של 20% מעבר לממוצע השנתי.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. צילום: רמי זרנגר

והנה עוד כמה "פנינים" שמציג הדו"ח:

2022 היא השנה שמסמלת כמעט את ה-חזרה של הטיסות לחו"ל, עם כ-95% מהיקפי הטיסות של 2019.  השנה התחילה מהוססת עם 40% פחות של טסים בינואר 2022, אך ככל שהתקדמה השנה והקורונה כמעט ונעלמה, הישראלים הסתערו על חו"ל. חודש ספטמבר 2022 – חודש החגים, הוא חודש השיא השנה, עם עלייה של 41% לעומת נובמבר 2019. חודש נובמבר גם הוא מפתיע עם 22% יותר טסים לעומת נובמבר 2019. במקביל, חלה עלייה גם בגלישה לאתרי התיירות: באתר בוקינג נרשמה עלייה של כ-100% בהיקפי התעבורה מול השנה הקודמת.

הישראלים אוהבים בינג'! כשמשתחררת סידרה חדשה בשידור שבועי, בממוצע מחכים וצוברים ארבעה פרקים לפני שמתחילים לצפות בה. הסדרה הנצפית ביותר בבינג' (שלושה פרקים או יותר ביממה אחת) היא העונה הרביעית של "פאודה", ואחריה "הבוזגלוס", "בלאדי מורי" ו"פריפריה אימפריה". הז'אנר שמוביל בבינג' הוא דרמות טורקיות (ובראשן הסדרה "נבגדת").

המונדיאל, איך לא, הוא האירוע הנצפה ביותר השנה: יותר מ-40% מלקוחות yes  צפו בלפחות 10 דקות ממשחקי המונדיאל (כאשר מתוכם הרוב צפו במשחקים מלאים). נכון לרגע זה, המשחק הנצפה ביותר הוא ארגנטינה-קרואטיה. הצפייה במונדיאל היא לא רק בבית מול המסך אחרי שעות העבודה, אלא גם בשעות הצהריים באמצעות הטלפון הנייד.

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, יס ובזק בינלאומי: "המהפכות הדיגיטליות וההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות עם עליית הדור החמישי בסלולר, המהירויות הגבוהות של אינטרנט הסיבים והמעבר הנרחב לשידורי תוכן על גבי IP מביאים את הישראלים להיצמד למסכים עם כ-10 נקודות צפייה בתוכן טלוויזיוני בבית בממוצע. למרות שהמפגשים הפיזיים "חזרו לאופנה" הרגלי השימוש הדיגיטליים שהתחזקו בשנות הקורונה, כולל  חיבור מתמיד לתוכן ולרשתות החברתיות – פה להישאר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים