"שני שלישים מהתמ"ג הגלובלי יגיעו ממוצרים ושירותים דיגיטליים"

זאת לדברי איתי משולם, מנהל הטכנולוגיות של גוף הייעוץ והשירותים המקצועיים של דל טכנולוגיות לאזור  EMEA ● דוד ביסמוט, סמנכ"ל בכיר ומנהל נס קלאוד: "המפתח להצלחת פרויקטים בענן הוא הקמת מרכז מצוינות לתחום"

מימין: איתי משולם, מנהל הטכנולוגיות של גוף הייעוץ והשירותים המקצועיים של דל טכנולוגיות לאזור EMEA,, ודוד ביסמוט, סמנכ"ל בכיר ומנהל נס קלאוד.

"עידן הפוסט קורונה הביא להאצת השינויים הדיגיטליים בארגונים. מחקרים מצביעים כי 65% מתוך כלל התמ"ג (GDP, תוצר מקומי גולמי) הגלובלי, יגיעו ממוצרים ושירותים דיגיטליים השנה", כך אמר איתי משולם, מנהל הטכנולוגיות של גוף הייעוץ והשירותים המקצועיים של דל טכנולוגיות (Dell Technologies) לאזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

משולם דיבר בפורום e-Gov מבית אנשים ומחשבים, פורום חדש שהושק היום (א') במלון אוריינט בירושלים. את הפורום החדש, של מנמ"רים ומנכ"לים מהמגזר הציבורי הממשלתי, הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, ופלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה.

לדברי משולם, "ארגונים נדרשים לשלב בין יעדי החדשנות ובניית אסטרטגיית הענן שלהם, ואנו מסייעים להם בכך. זאת, כיוון שתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית קשים לאימוץ, כי מדובר בשינוי תפיסתי בקרב הארגונים המסורתיים והוותיקים, שלא נולדו בענן. למעבר מוצלח לדיגיטל נדרשת בניית אסטרטגיה מתאימה: כך, 67% מהארגונים לא כללו באסטרטגיית הענן שלהם תוכנית עסקית אפליקטיבית לטובת המעבר לענן; 60% מארגוני האנטרפרייז צפויים לממן את תקציבי ה-IT שלהם מתקציבי ה-OPEX; בנוסף, 72% מהארגונים הכינו תוכנית המשלבת ענן היברידי, או מקומי. על מנת לבנות אסטרטגיית ענן, יש להתחיל מהצד העסקי ואז לפעול לשילוב ההיבט האפליקטיבי, כזה שיכלול הגירת ענן, צמצום חדרי מחשב, צריכת IT כשירות, מודרניזציה של תהליכים וצמצום עלויות הארגון". הוא ציין, כי "כשבונים תוכנית שכזו לענן, יש לשים לב לכך, שמדובר בהיצע אפליקטיבי מסובך, הדורש השקעה פיננסית. נדרשת התייחסות לשירותי ענן ופלטפורמות, אפליקציות ישנות, ניהול סיכוני אבטחת מידע ושליטה בעלות בעלות כוללת (TCO)".

לדברי משולם, "נדרשת לא רק הגנה על הדטה סנטר הפנימי, כבעבר, אלא יש להתמודד גם עם אתגרי האבטחה בשל העבודה מרחוק, צריכת המחשוב כשירות(SaaS) , ביזור המחשוב לעננים הציבוריים, ההגנה על מחשוב הקצה ועוד. את כל האופרציה הזו נדרש לנהל בלי לפגוע בהתנהלות העסקית – אלא בהלימה אליה".

משולם סיכם באומרו, כי "אנחנו, ב-דל טכנולוגיות, מעניקים ללקוחות הארגוניים כמה שירותים: ייעוץ לארגונים במיפוי הטכנולוגי – ברמת התשתית והאפליקציות; שירותי ייעוץ לטובת מימוש תפיסת אפס אמון, עם מיפוי הבעיות ברמה הארגונית; ובנייה ויצירת עותק גיבוי שלישי, מנותק מהרשת, מבוסס פתרון Cyber Recovery שלנו. המידע מועתק באמצעותו באופן חד כיווני, בעזרת Air Gap והפתרון יודע לזהות שינויים שבוצעו בקבצי הנתונים שהוכנסו לכספת, או מתקפות שבוצעו, וכשנדרש שחזור של המידע מאותה הכספת – הוא יודע לומר מהו העותק הנקי".

"עולם הענן כיום הוא כבר החלטה – ולא אופציה"

דוד ביסמוט, סמנכ"ל בכיר ומנהל נס קלאוד (Ness Cloud), קבוצת הענן של נס, אמר כי "ארגונים נדרשים ויכולים לממש באופן מלא את הפוטנציאל הגלום בתשתיות הענן. עולם הענן כיום הוא כבר החלטה – ולא אופציה. כניסת ענקיות הענן הבינלאומיות לישראל היא עוד מאיץ לתחום. המפתח להצלחת פרויקטים בענן הוא הקמת מרכז מצוינות לתחום, כדי לסייע לארגונים לעשות זאת בדרך הגמישה, המהירה והיעילה ביותר, ולממש תהליכי דיגיטל בצורה הנכונה ביותר".

"אנו מכינים את הקרקע עבור לקוחות ארגוניים שלא מחכים לדטה סנטרים הבינלאומיים – וכבר מעבירים משתמשים, יכולות ועומסים – לענן בארץ", אמר ביסמוט, "בנס יש עשרות מומחי ענן מכל עולמות התוכן, לצד מוצרים, שירותים ופתרונות מבוססי ענן. הקבוצה בראשותי ייעודית לעולם הענן, ומאגדת בתוכה את כל התמחויות הענן, מציעה ללקוחות פתרונות ושירותי ענן המותאמים לצורכיהם ומטמיעה אותם אצלם. עם תפיסת הסביבה מרובת עננים Multi-Cloud, אנו משמשים ב-Advisor Trust  ללקוחות ולהעניק להם את הפתרון הנכון ביותר לצורכיהם".

"הכל ניתן במודל שירותים מנוהלים", סיכם ביסמוט, "יש לנו הרבה מאד לקוחות בענן, בסדרי גודל שונים ובכל הוורטיקלים. אנו מסייעים לארגונים לממש באופן מלא את הפוטנציאל הגלום בתשתיות ענן – הן בשלב פרויקט המעבר או ההקמה, תוך תמיכה מלאה במערכות המוכנות למעבר, והן בהכנת הסביבות הדורשות התאמה לסביבת ענן. זאת, לצד האפשרות לנהל את כלל צורכי הארגון סביב עולמות הענן במודל כ-שירות, 'as a Service, עם הפחתת סיכונים, תקורות ועלויות, ויכולת לייצר יציבות מלאה והמשכיות עסקית לארגון, תוך יישום מתודולוגיות מעבר מהיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים