בלעדי

עובדי שע"מ מאיימים בשיבושים: "ההסכם הקיבוצי הופר"

הם טוענים, באמצעות ההסתדרות, כי ההנהלה לא פועלת בשקיפות, מעלה את מספר העובדים החיצוניים ולא מאיישת תקנים שהתפנו ● הנהלת שע"מ: אנחנו לא מפרים שום הסכם

האם המערכת תביא לצמצום תופעת החשבוניות הפיקטיביות? רשות המסים

שוב חשש לשיבושים בשע"מ – זרוע המחשוב של רשות המיסים. זאת, בעקבות טענות של ועד העובדים, בראשות דורון דודו, להפרה בוטה של ההסכם הקיבוצי שנחתם איתם רק לפני חצי שנה. הסכם זה הוגדר "היסטורי", והעובדים נקטו בו בצעדים מרחיקי לכת כדי להביא לשקט תעשייתי בארגון. כעת הם טוענים כי יש זחילה מתמדת מצד ההנהלה, שמפרה סעיפים בו. ההסתדרות נכנסה לתמונה, והזהירה את ההנהלה מפני אפשרות של הכרזה על סכסוך עבודה ונקיטת צעדים ארגוניים.

אריה רימיני, מנכ"ל שע"מ.

אריה רימיני, מנכ"ל שע"מ. צילום: שי בן אפרים

אתמול (א') שיגר עו"ד שאול אידה, מנהל חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המדינה, מכתב מפורט לאריה רימיני, מנכ"ל שע"מ, עם העתק ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, שבו הוא מנה אחד לאחד את החששות שלהם להפרת ההסכם מצד ההנהלה. "הובא לידיעתנו כי הנהלת שע"מ פועלת באופן חד צדדי מול ועד העובדים, באופן הפוגע במרקם יחסי העבודה העדין בארגון, תוך דרדור תנאי ההעסקה וחוסנה של מערכת יחסי העבודה הקיבוצית במקום", כתב עו"ד אידה.

הוא ציין במכתב כי מזה זמן רב קיימת תופעה של נטישת עובדי שע"מ לסקטור הפרטי, אולם ההנהלה נמנעת מלקלוט עובדים חדשים במקומם, ולא מקדמת עובדים ותיקים. "לטעמנו, מדובר בהפרטה מלאה של שע"מ", ציין עו"ד אידה. לטענת ההסתדרות, מעבר העובדים לסקטור הפרטי נעשה בחוסר שקיפות, ולוועד העובדים אין כל מידע רשמי על התקנים שהתפנו בשלוש השנים האחרונות – מה שמונע ממנו למלא את תפקידו.

טענה נוספת שעולה במכתב היא שעובדי חברות חיצוניות שעובדות עם שע"מ מתפקדים בדרגות גבוהות יותר מעובדי הארגון עצמו, "וכך יוצא שעובד חיצוני מנהל עובד מדינה – תופעה שלא מקובלת בדרך כלל". עוד נטען בו כי "לאף אחד בשע"מ מידע על פיקוח שנעשה על עובדי החברות החיצוניות, המשובים עליהם נשמרים בסוד וגם הליכי הפיטורים".

שלוחה של שע"מ בהפתעה

עו"ד אידה מציין שלעובדי שע"מ נודע "בהפתעה" כי נפתחה שלוחה של הארגון בדימונה, ללא כל תיאום עם ועד העובדים. טענות נוספות בן שתקציב רווחה בסך של 100 אלף שקלים, שהובטח לעובדים – לא מומש, לא מומש סעיף בהסכם הקיבוצי על חלוקת 35 דרגות נוספות לעובדים, ועוד שורה של הבטחות בתחום המקצועי-טכנולוגי שטרם יצאו אל הפועל.

בסיכום המכתב הזהיר עו"ד אידה: "ועד העובדים וההסתדרות לא יחרישו מול צעדים פוגעניים, ושוקלים לפעול בכל האמצעים, לרבות הכרזה על סכסוך עבודה".

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ.

דורון דודו, יו"ר ועד עובדי שע"מ. צילום: יח"צ

אמש שיגר יו"ר ועד העובדים מכתב מטעמו להנהלת שע"מ, שבו הוא מעלה את התקווה שהנהלת שע"מ תתעשת במהירות, "לפני הכרזה על צעדים ארגוניים שאף אחד לא מעוניין בהם".

מהנהלת רשות המיסים נמסר בתגובה כי "הנהלת שע"מ לא נקטה בשום צעד המהווה הפרה של ההסכם. נהפוך הוא, ההסכם מיושם על ידי ההנהלה במלואו. יתרה מזאת, ההנהלה הופתעה למקרא הטענות המובאות בפנייתכם, שכן במהלך מחצית השנה האחרונה, הנהלת שע"מ והוועד פעלו יד ביד לקידום רשות המיסים והשירותים המוענקים לאזרחי ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים