לעבור לענן – ולא לחרוג תקציבית

חברת הסטארט-אפ זסטי מציגה בכנס של ענקית הענן AWS את מוצריה, שמפשטים את הניהול של שירותי הענן בשני תחומים עיקריים – ניהול חוזים למחשוב וניהול נפחי אחסון

אידו אסף, מנהל השיווק של זסטי. 

"כל חברה רוצה להפחית את ההוצאות שלה, אבל פעמים רבות תהליך התייעלות כרוך בהקצאת משאבים רק כדי להתמודד עם השינוי. כאן אנחנו נכנסים לתמונה, ומציעים לארגונים לחסוך בעלויות שירותי הענן המרכזיים שלהם – מחשוב ואחסון, בלא לפגוע בביצועים, למנוע תקלות והכל בצורה אוטומטית, שלא דורשת הקצאת משאבי פיתוח, או התאמה של היישום", כך אמר אידו אסף, מנהל השיווק של זסטי (Zesty).

חברת ההזנק הישראלית השתתפה בכנס re:Invent 2022 של ענקית הענן AWS, שמתקיים השבוע בלאס וגאס, בהשתתפות עשרות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים. זסטי הוקמה ב-2019 על ידי מקסים מלמדוב, המשמש מנכ"ל ואלקסיי באיקוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות. עד כה החברה גייסה כ-116 מיליון דולרים.

"חברות משתמשות היום במגוון שירותי ענן והתפעול שלהם הופך להיות מורכב יותר ויותר עם הזמן", אמר אסף, "אנחנו מנסים לפשט את הניהול של שירותי הענן בשני תחומים עיקריים – ניהול חוזים למחשוב וניהול נפחי אחסון. בתחום ניהול החוזים, אנחנו מציעים שירות שרוכש חוזי ענן מלקוחות שלא זקוקים להם ומפעיל אותם אוטומטית בחשבונות של הלקוחות שלנו. ספקי הענן מציעים חוזים עם התחייבות לתקופות מראש, שכוללים גם הנחות משמעותיות. הכלי שלנו מנתח באופן אוטומטי את הצרכים של הלקוח ורוכש חוזים מתאימים, כך שהלקוח יכול לחסוך בעלויות בצורה משמעותית, ובלא מאמץ".

"הכלי השני שלנו", הסביר, "מנהל באופן אוטומטי נפחי אחסון בענן. פעמים רבות מפתחים מקצים נפחי אחסון גדולים מדי, בלא לחשוב על עלויות – או לחלופין, נפחי אחסון קטנים מדי, בלא לקחת בחשבון גידול עתידי בדרישות היישום. השירות שלנו עוקב באופן אוטומטי אחרי הצרכים של היישום ומוסיף, או מסיר, נפחי אחסון בהתאמה".

"חברות מתעניינות בתחום של חיסכון עלויות בענן", ציין אסף, "כי בשנים האחרונות הן ביצעו מהלכי גדילה משמעותיים, ועשו זאת לעתים, בלא לבחון לעומק את ההוצאות שלהם על הענן. חברות היום מחפשות דרכים להתייעלות במגוון תחומים, בשל דרישה של המשקיעים בהן, או ההנהלה. המוצרים שלנו מאפשרים להם להציג חיסכון בצורה אוטומטית. יש לנו לקוחות שנכנסים פעם בחודש ללוח המחוונים, רואים כמה הם חסכו וממשיכים הלאה. יש יותר התעניינות מצד צוותים טכניים וגם צוותים פיננסיים, בכל הקשור לחיסכון בעלויות. צוותים רוצים להראות שהם שותפים למאמצי החברה להתייעל והמוצר שלנו מאפשר לא רק לחסוך בכסף – אלא גם לשפר ביצועים. השיפור נובע בשל גישה למשאבי מחשוב זולים יותר, וגם בשל ניהול נפחי אחסון מבוסס בינה מלאכותית. כך נמנעות תקלות ויש יכולת להתמודד עם הקצאת נפחים לא נכונה. כמובן שלצוותים הפיננסיים יש עניין גובר בכל שירות שחוסך בעלויות".

"המערכת שלנו", ציין אסף, "מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת ועל הניסיון שלנו עם הלקוחות שכבר משתמשים במערכת שלנו זמן רב. בשל כך, אנחנו יכולים להציג אחוזי חיסכון גבוהים יותר – והכל בצורה אוטומטית. אנחנו יודעים לתת היום כיסוי בהנחה בשירות המחשוב, כמו  Amazon EC2, ברמה של 95%-99%. באחרונה היה לנו לקוח, שרכש חוזי מחשוב בעצמו, ולמרות שהם הגיעו שם לאחוזי חיסכון גבוהים, הצלחנו להניב לו חיסכון נוסף בשיעור 10% – נתון המשקף חיסכון שנתי של 600 אלף דולרים. אלו מספרים שאף לקוח אינו יכול להתעלם מהם".

"באחרונה השלמנו גיוס גדול של 75 מיליון דולרים, מה שמעיד על האמון שמביעים המשקיעים בצוות, במוצר ובטכנולוגיה שלנו", סיכם אסף. "אנחנו בונים את השירותים שלנו לפלטפורמה של תשתית ענן דינמית, כזו המאפשרת לנהל את הענן בצורה דינמית, לא רק מבחינת הקצאת משאבים, אלא גם תוך שמירה על ביצועים וחיסכון בעלויות. לדרישת הלקוחות, הוספנו השנה תמיכה בקוברנטיס כמענה לתחום של ניהול קונטיינרים, נוסיף בעתיד עוד מוצרים שיתמכו בקונטיינרים ובארכיטקטורה של מיקרו-שירותים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים