"ארגונים שלא יעברו טרנספורמציה דיגיטלית – עתידם לוט בערפל"

"הטרנספורמציה הדיגיטלית מתחילה עכשיו; ארגונים רבים כבר שם, ואלה שלא - חייבים לעשות זאת", אמר עמית יושע, מנהל פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית בסאפ ישראל

עמית יושע, מנהל פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית בסאפ ישראל.

"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל", אמר יגאל אלון. בפרפראזה על האמירה הידועה של הפוליטיקאי הבכיר ומפקד הפלמ"ח לשעבר, ארגון שלא יעבור טרנספורמציה דיגיטלית, ההווה שלו אולי לא דל, ואפילו משגשג, אבל עתידו בהחלט לוט בערפל.

לתפיסה הזאת שותפים מומחים רבים, ואפשר לומר שהיא קונצנזוס בענף – גם אם יש לא מעט ארגונים שעדיין לא מודעים לכך. עמית יושע, מנהל פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית (BTP) בסאפ ישראל, ביטא זאת בכנס RISE with SAP שהחברה ערכה אתמול (ב') באולם האירועים הגן בשפיים. מאות נציגים מלקוחות ושותפי חברת הענק הגיעו למקום הפסטורלי ושמעו על ההתפתחויות הטכנולוגיות והארגוניות החדשות, והפתרונות שסאפ מציעה להן, בכנס בהנחייתו של נדב בורנשטיין מערוץ 12.

לדברי יושע, "הטרנספורמציה הדיגיטלית מתחילה עכשיו. ארגונים רבים כבר שם, ואלה שלא – חייבים לעשות זאת, אחרת עתידם יהיה לוט בערפל".

מימין: רונן ארגוב, מנכ"ל קוונטום ויז'נס; שמוליק סיטון, ארכיטקט פתרונות לארגוני אנטרפרייז בסאפ ישראל; אנה גוזמן, חברת הנהלה באקזטק מקבוצת וואן; דודי מיכאלי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של איי-פרוסיס; רומן טגליצב ממלם תים; ועמית יושע, מנהל פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית בסאפ ישראל.

מימין: אמיר הרמן, מנהל תחום בחטיבת הסאפ בנס; רונן ארגוב, מנכ"ל קוונטום ויז'נס; שמוליק סיטון, ארכיטקט פתרונות לארגוני אנטרפרייז בסאפ ישראל; אנה גוזמן, חברת הנהלה באקזטק מקבוצת וואן; דודי מיכאלי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של איי-פרוסיס; איוון טגליצב ממלם תים; ועמית יושע, מנהל פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית בסאפ ישראל. צילום: ניב קנטור

פלטפורמת הטכנולוגיה העסקית של סאפ עמדה במרכז הפאנל. שמוליק סיטון, ארכיטקט פתרונות לארגוני אנטרפרייז בסאפ ישראל, אמר כי "פלטפורמת ה-BTP היא ה-התפתחות ה-מרגשת של סאפ בשנים האחרונות. היא מעלה מערכות קודמות של סאפ לענן, ומאפשרת לארגון לחשוף לעולם את כל הפיתוחים הטובים שהוא ביצע במשך שנים בתוך מערכות הסאפ שלו, כולל פיתוחים למובייל. המערכת מאפשרת להריץ את כל האפליקציות ולפתח כמעט ללא עלות נוספת".

אמיר הרמן, מנהל תחום בחטיבת הסאפ בנס (Ness), ציין כי "המחויבות שלנו לחדשנות ויעילות מתחברת ליכולות הגלומות בפלטפורמת ה-BTP, לרבות ערוצי שירות של פיתוח ואינטרגציה, וערוצי הדטה והאנליטקה. אלה באים לידי ביטוי ומביאים ערכים מוסיפים ללקוחותינו בפרויקטים השונים, ובהם הטמעת כלי אינטגרציה ב-NANO, פיתוח באמצעות BTP ו-SAC, וחיבור עולמות התכנון ברשות שדות התעופה, ואינטגרציה וניהול תוכן בענן Open Text בתנובה תשתיות".

אנה גוזמן, חברת הנהלה באקזטק מקבוצת וואן, ציינה כי "אנחנו עושים פרויקטי BTP ללקוחות שכבר נמצאים בענן ולכאלה שרק מתחילים את המעבר אליו. אנחנו מציעים פתרונות חדשניים, בגרסאות הכי מתקדמות – מה שלא זמין באון-פרמיס, ומאפשרים אנליטיקה ומיגרציה של פורטלים מיושנים".

איוון טגליצב ממלם תים אמר כי "מעבר מוצלח לענן ולדיגיטל משמעותו לדעת לקחת את מה שמערכת כגון זו של סאפ נותנת לארגון כדי להתמודד עם הצרכים שלו כיום, בעתיד הקרוב ובעתיד הרחוק. סאפ פתחה את עצמה לרשתות – יש כאן עולם שלם של רשתות לחבורת בעולמות הרכש, גופים פיננסיים, חברות הובלות ועוד".

דודי מיכאלי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של איי-פרוסיס, ציין כי החברה מעבירה לקוחות שלה לפתרון RISE של סאפ, באמצעות צוות המומחים שלה, בעל הניסיון הרב, ומנה כמה סיפורי הצלחה.

רונן ארגוב, מנכ"ל קוונטום ויז'נס, אמר כי "אנחנו שמים דגש על חוויית המשתמש ב-BTP ועל החיבור של הפלטפורמה לתהליך העסקי של הלקוח".

מימין: אריאל סלפטר, מנהל ענן לארגוני אנטרפרייז בגוגל קלאוד ישראל; מאיר ויינר, מנהל תחום RISE with SAP בסאפ ישראל; עדי קריסטל, סמנכ"לית המגזר העסקי במיקרוסופט ישראל; ומנחה הפאנל, נדב בורנשטיין.

מימין: אריאל סלפטר, מנהל ענן לארגוני אנטרפרייז בגוגל קלאוד ישראל; מאיר ויינר, מנהל תחום RISE with SAP בסאפ ישראל; עדי קריסטל, סמנכ"לית המגזר העסקי במיקרוסופט ישראל; ומנחה הפאנל, נדב בורנשטיין. צילום: ניב קנטור

פאנל נוסף התקיים תחת הכותרת "RISE with SAP – המסע לענן מתחיל כאן". מאיר ויינר, שמנהל את התחום בסאפ ישראל, אמר כי "RISE with SAP הוא מודל תפעולי חדש, שמבוסס על רישיונות. הוא פועל על גבי התשתיות של ארבעת ספקי הענן הגדולים, ואנשי הארגון הלקוח מנהלים את הסביבה יחד עם אנשי המקצוע שלנו".

"מעבר לענן משמעותו לקחת את המידע הארגוני מהסביבה של האון-פרמיס ולבצע תהליך העברה שלעתים הוא ארוך ומייגע. אם הארגון עושה את התהליך הזה לבד, הוא צריך לדאוג לתפעול הענן, ניהולו, התאוששות מאסון ועוד סוגיות מסוגיות שונות. אנחנו יודעים לעשות את זה במקצועיות, ולאפשר לארגון להתמקד בעסקי הליבה שלו. אנחנו בונים ללקוח את סביבת הענן הכי טובה עבורו, עושים גיבויים והתאוששות מאסון, וכל זה בחוזה אחד, עם SLA אחד ובמחיר פיקס – לא תשלום לפי דרישה, שזה החלום של מנהלי הכספים והמנמ"רים", אמר ויינר.

בפאנל השתתפו נציגים של שתיים מאותן ארבע ספקיות ענן גדולות – מיקרוסופט וגוגל, שסיפרו על שיתופי הפעולה שלהן עם סאפ. עדי קריסטל, סמנכ"לית המגזר העסקי במיקרוסופט ישראל, אמרה כי מדובר בשיתוף פעולה ותיק, "משום שה-DNA של שתי החברות הוא של פנייה לארגוני אנטרפרייז". היא מנתה את היתרונות שבשימוש בענן Azure של מיקרוסופט יחד עם מערכות סאפ, בהם קלות תפעול, יעילות, עלות ואבטחה.

אריאל סלפטר, מנהל ענן לארגוני אנטרפרייז בגוגל קלאוד ישראל, אמר כי "יש כמה רבדים של שיתוף פעולה בינינו לבין סאפ. אלפבית, החברה האם של גוגל, העבירה את כל התשתית שלה לסאפ, וכל פעילות הפיתוח של סאפ נמצאת על גבי הפלטפורמה של גוגל קלאוד. בשבועות הקרובים נפתח אזור ענן של RISE בארץ, וזה יאפשר ללקוחות לאחסן את המידע שלהם שנמצא על גבי המערכת בענן שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים