"למרות ההתפתחויות הטכנולוגיות, עולם הבנקאות מתקשה לעבור לענן"

אבי ויזל, מנהל אקו-סיסטם הענן ביבמ, דיבר על הקשיים שהמערכת הבנקאית חווה בסוגיית הענן - ועל הפתרונות של הענק הכחול לכך

אבי ויזל, מנהל אקו-סיסטם הענן ביבמ.

"רק 16% מהמחשוב במערכת הפיננסית הועבר לענן. זה מספר בעייתי. השאלה היא לא האם הפתרונות או הטכנולוגיה טובים מספיק – הם טובים מאוד, אבל הבנקים הם לקוחות קשים, משום שהם צריכים להתמודד עם סוגיות של התאמה (Compliance) ואבטחה. לכן, מערכות רבות במגזרים הבנקאי בפרט והפיננסי בכלל לא יכולות לעבור לענן, או מסובך לגופים הפיננסיים לעשות זאת", כך אמר אבי ויזל, מנהל אקו-סיסטם הענן ביבמ.

ויזל דיבר בכנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ה') באולם האירועים של הבורסה בתל אביב.

לדבריו, "רק 24% מסביבות העבודה עברו לענן הציבורי ויש הזדמנות נהדרת לעשות זאת בתעשיות מוטות הרגולציה. 53% מסביבות העבודה בעולם הפיננסים הן עדיין מסורתיות – בגלל ענייני האבטחה, ההתאמה והרגולציה".

הוא דיבר על הפתרון של יבמ, שמאפשר לגופים פיננסיים ואחרים להעביר את המחשוב שלהם לענן שלה. ויזל פנה לחברות הפינטק ולבנקים ואמר: "אנחנו מכירים היטב את תעשיית הבנקאות והפיננסים, ויודעים מה הבנקים רוצים, בין היתר בגלל הניסיון הרב שלנו – אנחנו שם מעידן המיינפריים. יש לנו לקוחות שהם בנקים בינלאומיים, למשל בנק אוף אמריקה – והם סומכים עלינו. שימוש בטכנולוגיה של יבמ פותח לחברות פינטק דלתות בבנקים, כי הם מכירים את החברה ואת הניסיון שלה, ויודעים שהענן הפיננסי שלה מותאם לצרכים שלהם. כמו כן, יש לציין שיש לנו הרבה דטה סנטרים שמיועדים לענן, ורובם קרובים גיאוגרפית למקומות שבהם נמצאים הבנקים הגדולים".

כמו כן, הוא ציין את מרכז האבטחה וההתאמה של יבמ, שמאפשר הצפנת מידע. "כולם מדברים על להביא את מפתח ההצפנה שלך, ואילו אנחנו מדברים על לשמור עליו. אנחנו לא יודעים מהו המפתח של הלקוח ומה הוא כולל", סיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים