מהי תוכנית Nitzanim To Tech ובמה היא מיטיבה עם הפריפריה?

בענף ההיי-טק פנויות כיום 18,500 משרות טכנולוגיות ● Nitzanim To Tech, אותה יזמה עמותת בנתיבי אודי, מציעה הכשרה טכנולוגית לבוגרי חיל התקשוב, כדי לענות לצורך הקיים וכמהלך משלים במקביל למעבר צה"ל דרומה

הכשרה להיי-טק לבוגרי אגף התקשוב בצה"ל. תוכנית Nitzanim To Tech.

בדו"ח מבקר המדינה לשנת 2021, ציין המבקר, מתניהו אנגלמן, כי "המחסור החמור בעובדי ההיי-טק מהווה איום אסטרטגי על המשק הישראלי". על פי נתוני הלמ"ס, נכון לשנת 2020, בפריפריה הגיאוגרפית חיים כ-2.2 מיליון איש, שהם 24.5% מהאוכלוסייה בישראל. עם זאת, רק 15.6% מכלל השכירים בהיי-טק מגיעים מהפריפריה החברתית והגאוגרפית.

מעבר צה"ל דרומה הוא הזדמנות לצמצום פערים סוציו-אקונומיים בין פריפריה למרכז, ובעיקר אפשר לחזק מגמה זאת באמצעות הכשרה טכנולוגית של בני ובנות הפריפריה להשתלבות ביחידות הטכנולוגיות בצה"ל, באקדמיה ובתעשייה.

עמותת בנתיבי אודי מפעילה מאז 2015 את "ניצנים": תוכנית מטכ"לית שפועלת בשיתוף פעולה צמוד עם אכ"א בצה"ל, אגף התקשוב, וחיל המודיעין. התוכנית הרב-שנתית מיועדת לבני נוער (ט' עד י"ב) שעם גיוסם לצה"ל נקלטים ביחידות הטכנולוגיות השונות בצבא, שהן למעשה שער הכניסה לתעשיית ההיי-טק הישראלית.

הצלחת התוכנית הביאה להרחבת שיתוף הפעולה של העמותה עם אגף התקשוב ולהקמת מסלול הכשרה נוסף לחיילים.ות משוחררי האגף מהפריפריה, והכשרתם להיי-טק – Nitzanim toTech שמה.

מודל הפעילות של תוכנית Nitzanim To Tech.

מודל הפעילות של תוכנית Nitzanim To Tech.

הייחודיות של התכנית מתבטאת בכמה פרמטרים: הכשרה מעשית, תיק עבודות ויכולת יישומית למשתתפים בקטגוריית ג'וניור פלוס; איתור (טירגוט) ומיון מקצועי על ידי צה"ל, שבוחן ובוחר את המועמדים הטובים ביותר; שיתוף פעולה קרוב וגמיש עם התעשייה – מיונים, הרצאות, מנוטרים, פרויקט גמר ועוד; וכן שותפות בבניית במהלך חברתי רחב – אקוסיסטם צה"ל, ממשלה, מגזר שלישי, ותעשיית ההיי-טק. הקשר עם חברות ההיי-טק בדרום מתבצע באמצעות CYBER7 ו-Tech 7.

קורס Devops יצא לדרך, ואמור להסתיים בתחילת חודש מרץ 2023. בקורס משתתפים 11 חניכות ו-10 חניכים ששירותו בחיל תקשוב ובאים עם ניסיון טכנולוגי ייחודי מהצבא. 

גם תוכנית זו היא מבית עמותת בנתיבי אודי, אשר פועלת כדי לקדם שוויון הזדמנויות, לקדם את תושבי הפריפריה החברתית וליצור חברה ישראלית שבה לוקחים חלק כל המגזרים והאוכלוסיות, חברה המתקיימת מתוך שיח מכבד וערבות הדדית.

העמותה הוקמה בידי מרדכי וג'ורג'ט אלגרבלי בשנת 1994 לזכרו של בנם, סגן אודי אלגרבלי שנפל בלבנון, ומהווה המשך לערכים על פיהם נהג בחייו, ערכי האחריות החברתית והאחדות לשם שבירת מחיצות בין מגזרים ואוכלוסיות בישראל. 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים