סופסוף מאסק, אבל לא טוויטר: העיד בביהמ"ש על שכרו העצום בטסלה

על אף שהוא שקוע עד צוואר ברשת המצייצת שרכש, מאסק הגיע אתמול (ד') לבית המשפט בדלאוור והתגונן במשפט מול בעל מניות, שטוען כי חבילת השכר של מנכ"ל ומייסד טסלה, בסך של 56 מיליארד דולר, התקבלה באופן לא ראוי

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה במפעל החברה.

איל הטכנולוגיה הדומיננטי אילון מאסק התייצב אתמול (ד') בבית משפט, כדי להתגונן מפני הטענות שחבילת השכר שלו בטסלה, העומדת על 56 מיליארד דולר, לא אושרה באמת ובאופן ראוי בידי דירקטוריון החברה.

ריצ'רד טורנטה, בעל מניות של טסלה שתבע את מאסק ואת הדירקטוריון ב-2018, מקווה להוכיח כי מאסק השתמש בדומיננטיות שלו על מועצת המנהלים של יצרנית הרכב החשמלי כדי להכתיב את תנאי החבילה, שאפילו לא חייבה אותו לעבוד בטסלה במשרה מלאה, וזאת אף שעל פי הערכות הוא הרוויח פי 40,000 מהשכר החציוני של טסלה באותם ימים. טורנטה מבקש מבית המשפט לבטל את אישור חבילת השכר של מאסק.  

כדי להבין את יסוד התביעה נבהיר כי מאסק, המייסד, המשמש כמנכ"ל ענקית הרכבים החשמליים, לא מקבל משכורת מטסלה. במקום, הוא זוכה בתגמול באופציות למניות, אשר נקבע לו על בסיס הערכת השווי של החברה, וכן בזכות הגעה ליעדים ספציפיים בהם עמדה טסלה בשנים האחרונות.

לפי ההגשה המשפטית מטעם התביעה, מאסק הרוויח סכום שווה ערך ל-52.4 מיליארד דולר (שהיו שווים באותם ימים 56 מיליארד ד') באופציות למניות טסלה, והדבר התרחש בתוך ארבע שנים וחצי בלבד, לאחר שלמעשה כל יעדי החברה הושגו.

המשפט, שאין בו חבר מושבעים, החל ביום ב' עם עדות של אירה ארנפרייס, ראש ועדת התגמול בדירקטוריון טסלה, שאמרה שהיעדים שנקבעו היו "שאפתניים וקשים במיוחד". ארנפרייס טען שהדירקטוריון רצה לדרבן את מאסק להתמקד בטסלה, בזמן שהחברה עדיין נאבקה לצאת ממצב קשה שבו הייתה שרויה אז.

שוב מול מקורמיק בדלאוור

מאסק מצא עצמו אתמול מול שופטת בית המשפט צ'אנסרי של דלאוור, קתלין סנט ג'וד מקורמיק, שהייתה אמונה גם על משפטו מול טוויטר בגין ביטול הרכישה שלה. אלא שאז הוא הצהיר כי התחרט ורכש את החברה בכל זאת, כך שמשפט זה בוטל. כעת הוא נאלץ להיתקל שוב במקורמיק בנסיבות החדשות ובמשפט שונה לגמרי.

יזם הטק התייצב במשפטו אתמול, וזאת למרות שאחרי רכישת טוויטר היה עסוק בה עד צוואר, במה שנראה כמו מהומת עולם שהוא מחולל באופי הפלטפורמה וכן בפיטורי עובדים מאסיביים, כמו גם נקמניים ותמוהים. על אף שהבעלים והמנכ"ל החדש של טוויטר צייץ השבוע שהוא נשאר במטה טוויטר בסן פרנסיסקו מסביב לשעון וישן שם עד שיתקן את הבעיות שלה – הוא התייצב ונחקר על ידי עורך דינו של טורנטה, גרג וארלו, עמד על שלו ודחה את הטענות לפיהן היה לו קל להשיג את יעדי חבילת השכר שלו.

"את כמות הכאב, אין מילים שיכולות לבטא", אמר מאסק כמעט בלחש, כשתיאר את המאמץ הנדרש כדי להביא את החברה מהיותה על סף פשיטת רגל, ב-2017, לצמיחה מרשימה בהמשך הדרך. "זה כאב שלא הייתי רוצה לגרום לאף אחד".

התביעה טוענת שהתשלום למייסד טסלה היה מוגזם. וארלו ביקש שוב ושוב להציג את טסלה כחברה תחת אחיזתו של מאסק, האדם העשיר בעולם, וניסה להראות שבשל כוחניותו עקף מאסק את מועצת המנהלים של טסלה גם במספר הזדמנויות אחרות. כך למשל הזכיר ואלרו בהקשר זה את התשלומים שטסלה קיבלה לזמן מה בביטקוין, ומאסק הודה כי אכן הפסיק את נוהל קבלת הביטקוין של החברה כתשלום מבלי ליידע את הדירקטוריון. לדברי הפרקליט, הדירקטוריון כשל בכניעה המלאה לתכתיבי מאסק, כי לא הצליח לפעול לטובת בעלי המניות בחברה.

במהלך הדיון מאסק הכחיש שיש לו חלק בהחלטה על חבילת השכר שלו ואמר בעדותו: "אין לי שום הבנה לגבי התהליכים הפנימיים שבהם הושג מבנה הפיצוי הזה". התביעה לא הצליחה להוכיח אם מאסק דרש את חבילת הפיצויים, או שזכה בה בעקבות משא ומתן מול הדירקטוריון.

עורך הדין לא התעלם מהתנהלות מאסק ב-טוויטר מאז שעברה לידיו לפני כשלושה שבועות. הוא ניסה להראות דרכה את טענותיו לדומיננטיות היתר של מאסק וכן הציג בפני הנוכחים באולם בית המשפט תמונה ואמר ש-מאסק טוען כי טסלה היא אשתו ואילו טוויטר היא המאהבת החדשה שלו.

בנוסף טען עורך הדין כי מאסק משתמש בעובדי טסלה כדי לעבוד על פרויקט טוויטר שלו. מאסק, שהוא גם המייסד ומנכ"לן של חברות גדולות אחרות כמו SpaceX, נוירלינק ובורינג, השיב כי מדובר בסיוע "בהתנדבות, לאחר שעות העבודה ולטווח קצר".

המשפט יימשך עד מחר, יום ו', ואין דד ליין להכרעתה של מקורמיק, שאפשר שעד שתתקבל יחלפו חודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים