הרגולטורים באירופה פתחו בחקירת רכישת ברודקום את VMware

בשלב זה מדובר בחקירה ראשונית ● ברודקום בתגובה: "אנחנו בטוחים שאין בעסקה בעיות תחרותיות ונעבוד עם הנציבות האירופית לאורך התהליך"

רכישת VMware - העסקה הדומיננטית בשוק שביצעה ברודקום.

הנציבות האירופית פתחה בחקירת הרכישה של ברודקום את VMware. זאת, במקביל וללא קשר לבדיקת הרגולטור האמריקני.

הזרוע הרגולטורית של האיחוד האירופי מסרה כי קיבלה הודעה על התקדמות עסקת הענק, בסך של 61 מיליארד דולר, אתמול (ג'), וכי בכוונתה למסור את החלטתה הראשונית ב-20 בדצמבר. זאת, לאחר שהיא החליטה לפתוח בחקירת העסקה עוד בחודש יוני, אולם לא עשתה זאת אז כי "טרם קיבלה הודעה על העסקה".

בשלב זה, החקירה נמצאת ב-"שלב ראשון", ורבות מהעסקאות שהרגולטור האירופי חוקר מאושרות כבר בו. אולם, הרגולטור יכול להחליט על חקירה מעמיקה ומפורטת יותר, במה שמכונה "שלב שני".

בהמשך להודעת הנציבות, ברודקום טענה כי היא מסרה את כל הנתונים הנדרשים לנציבות, כנדרש בחוק. "אנחנו בטוחים שאין בעסקה הזו בעיות תחרותיות ומצפים לעבוד עם הנציבות האירופית לאורך התהליך", נמסר מהחברה. "אנחנו ממשיכים להתקדם עם ומול הרגולטורים השונים ברחבי העולם, ומצפים שהעסקה תושלם בשנת הכספים 2023 של ברודקום. המיזוג, לכשיאושר, יעניק ללקוחות הארגוניים אפשרויות בחירה וגמישות רבה יותר, שיסייעו להם להתמודד עם אתגרי תשתית ה-IT המורכבים ביותר שלהם".

בארצות הברית: עיכוב באישור העסקה

לעומת אירופה, בארצות הברית נמצאת החקירה בשלב השני שלה. המשמעות היא שהאישור של העסקה יתעכב בעוד כמה שבועות, או חודשים.

לברודקום יש "היסטוריה" עם הרגולטור בארצות הברית: ב-2018 הורה הנשיא האמריקני דאז, דונלד טראמפ, לעצור את העסקה הגדולה ביותר שהייתה אמורה להיות בעולם ההיי-טק, והוציא צו נשיאותי לקוואלקום לבטל את המשא ומתן שערכה למיזוג עם ברודקום. זאת, מסיבות של ביטחון לאומי אמריקני. גורמים במשרד האוצר בוושינגטון חששו אז מהשלכות העסקה על התחרות בין סין לארצות הברית בתחום רשתות הדור החמישי. ברודקום וקוואלקום הן שתי ענקיות שבבים בתחומי התקשורת והמובייל, וחולשות על נתח משמעותי משווקים אלה.

ב-2017 ברודקום ניסתה להשתלט על קוואלקום, בהצעת רכישה בסך של 105 מיליארד דולר, בנוסף לספיגת חוב של 25 מיליארד. קוואלקום דחתה את הניסיון, בטענה שההצעה לא משקפת את שוויה האמיתי. גם הצעה נוספת של ברודקום, בסך של 121 מיליארד דולר – נדחתה.

הממשל האמריקני לא אישר אף את מינוי הדירקטורים של ברודקום במועצת המנהלים של קוולאקום ופסל את כלל 15 המועמדים למינוי – גם מטעמי ביטחון.

השוני בין הרכישה הנוכחית לעסקת ARM

בשנה שעברה חסמה נציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (ה-FTC) את עסקת הענק בין אנבידיה לסופטבנק לרכישת ARM תמורת 40 מיליארד דולר. "הנציבות חוסמת את מיזוג חברות השבבים המוליכים למחצה הגדול בהיסטוריה כדי למנוע מקונגלומרט שבבים לחנוק את צינור החדשנות לטכנולוגיות הדור הבא", נמסר אז.

אלא שהמקרה הנוכחי שונה: המיזוג של VMware עם ברודקום פחות מאיים על התחרות בשוק, כי הנרכשת מגיעה מעולם התוכנה, ואילו הרוכשת היא יצרנית שבבים.

רוב מוחלט, 99.61%, של בעלי המניות של VMware – לרבות מייקל דל, שאוחז ב-40% מהן – הצביע ב-4 בנובמבר על אישור המיזוג עם ברודקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים