"הענן הציבורי ינפק לממשלה החלטות מבוססות מידע"

כך אמר שי מור, מנהל תחום מגזר ציבורי וביטחוני בגוגל קלאוד ישראל, שהתראיין לאנשים ומחשבים במסגרת אירוע השקת אזור הענן הייעודי של ענקית ה-IT בארץ ● האירוע - IL Cloud Summit - התקיים אתמול (ד') בתל אביב

שי מור, מנהל תחום מגזר ציבורי וביטחוני ב-גוגל קלאוד.

"פרויקט נימבוס, מיזם הענן הציבורי הממשלתי שזכינו בו, מאפשר לעובדים בארגונים הממשלתיים והציבוריים לקבל החלטות מבוססות מידע, לחבר בין גורמי מידע שונים ולקבל תובנות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית – תוך הטמעת מנגנוני אבטחת מידע והגנת סייבר מתקדמים, מבוססי תקני אבטחה בינלאומיים. בדרך זו נסייע לממשלה לשפר את השירותים אותם היא מעניקה לאזרחים.יות", כך אמר שי מור, מנהל תחום מגזר ציבורי וביטחוני ב-גוגל קלאוד (Google Cloud) ישראל.

מור התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת אירוע השקת אזור הענן הייעודי של ענקית ה-IT בארץ. האירוע, שנשא את הכותרת IL Cloud Summit, התקיים אתמול (ד') בביתן 2 בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות החברה מכלל מגזרי המשק ושותפיה העסקיים.


צילום ועריכת וידיאו דותן גור

"פרויקט הפעלת הענן הממשלתי נימבוס", אמר מור, "יביא להאצת הכלכלה הישראלית, לצד היכולת להנפיק שירותים דיגיטליים רבים יותר עבור אזרחי המדינה. לקוחות נימבוס השונים – משרדי הממשלה וגופי הסמך הציבוריים – ייהנו מהיכולת להעניק שירותים מתקדמים, לצד שיפור חוויית המשתמש".

לדברי מור, "מאז ההשקה השקטה אותה ערכנו לפני כמה שבועות לאזור הענן הייעודי המקומי, יש לנו כבר עשרות לקוחות מהמגזר הציבורי. כבר כיום הענן של נימבוס משרת לא מעט מלקוחות הממשלה – משרדי החינוך, המשפטים, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, מינהל הרכש במשרד האוצר ומערך הסייבר הלאומי".

"אנו בגוגל מקפידים מאוד על היבטי הגנת המידע", ציין מור. "לקוחות נימבוס מקבלים את שירותי האבטחה המתקדמים בעולם – אשר מגינים על הלקוח הכי גדול של גוגל קלאוד: אלפבית, והשירותים מקבוצת גוגל, ביניהם גוגל חיפוש, ג'ימייל, יוטיוב, ועוד".

"אנו צופים כי במהלך שנת 2023", סיכם מור, "נגדיל באופן משמעותי את היקף הארגונים שיצטרפו לענן המקומי שלנו. יחד עם ממשלת ישראל נאפשר מגוון שירותים מקוונים מתקדמים לאזרחי המדינה, לקוחותיה".

אריאל סלפטר, מנהל מגזר אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד ישראל.

אריאל סלפטר, מנהל מגזר אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד ישראל. צילום: תומר פולטין

"מעניקים ללקוחות הארגוניים יכולת להזריק חדשנות לתהליכים עסקיים" 

אריאל סלפטר, מנהל מגזר אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד ישראל, אמר כי "בעת ההחלטה על המעבר לענן, המיקוד לגבי הנושאים הכרוכים בו השתנה. בעבר, הראייה הייתה על צמצום עלויות התחזוקה של התשתיות – ואילו כיום המיקוד הוא על יצירת ערכים מוספים, שירותים דיגיטליים-עסקיים, גם לארגונים מסורתיים, דוגמת בנקים, חברות ביטוח ורשתות קמעונאות".

"ישראל", אמר סלפטר, "נתפשה משך שנים כאומת הסטארט-אפ. כעת, אנו משתמשים בידע שנצבר וביכולות המתקדמות בישראל, כדי להאיץ את בשורת הענן גם לארגונים שאינם חברות הזנק או היי-טק. אנו עושים זאת עם היצע שירותים שיסייע להם להציע ללקוחות שירותים חדשים ובכך להגדיל את ההיצע העסקי שלהם".

הוא ציין כי "נפנה לארגונים העסקיים בישראל ממגוון מגזרים – פיננסי, תעשייה מסורתית, קמעונאות, טלקום, תשתיות ותשתיות קריטיות. נצביע על החוזקות שלנו: היות הענן שלנו פתוח, אשר מאפשר חופש בחירה, לצד היותו מאובטח בהתאם לשלל תקני אבטחה בינלאומיים, לטובת הגנה על המידע".

"עם כלל היכולות שלנו בענן, אותן אנו מציעים ללקוחות הארגוניים, סיכם סלפטר, "אנו מעניקים להם יכולת להזריק חדשנות לתהליכים העסקיים שלהם, תוך יכולת מתן בחירה ומניעת מצב של 'נעילה על ידי ספק יחיד' – כי הענן שלנו מבוסס קוד פתוח. זה שני עשורי שנים גוגל עוסקת בעולמות הנתונים מחד ועולם הבינה מלאכותית, AI, מאידך. החיבור של שני יסודות טכנולוגיים אלה בא לידי מימוש מוצלח בענן ומסייע לארגונים לנתח את הנתונים באופן מעמיק, עם יצירת תובנות המביאה לקבלת החלטות עסקיות מושכלות יותר. 'נעטוף' את ישראל בענן".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    איזה מידע יהיה בענן הממשלתי? תלמוד בבלי או ירושלמי? האם ההלכה ליטאית או חסידית? תפסיקו לבלבל את המוח ההחלטות בממשלה מתקבלות רק על פי כללים אלה, הפרוייקט בזבוז כספי ציבור!

אירועים קרובים