גרטנר: הוצאות הענן הציבורי בעולם יגיעו ל-0.6 טריליון דולר ב-2023

לפי חברת המחקר, בשנה הבאה צמיחת התחום תעמוד על יותר מ-20% ● למרות זאת, PaaS וגם SaaS – "יחוו את ההשפעות המזיקות המשמעותיות ביותר מעליית האינפלציה"

יכול לסייע לבנקים במודרניזציה. הענן.

ההוצאה העולמית על שירותי ענן ציבוריים צפויה לחצות את רף חצי טריליון הדולר, ולעמוד על 591.8 מיליארד ד' ב-2023 – נתון המשקף גידול של 20.7% ביחס לשנה הנוכחית, כך לפי דו"ח חדש של גרטנר.

השנה הנתון צפוי לעמוד על 490.3 מיליארד דולר, והוא לכשעצמו גבוה מתחזית הצמיחה של חברת המחקר, שעמדה – לפני דו"ח חדש זה – על 18.8%.

בפילוח של שלוש שכבות הענן הציבורי העולמי, הנתח של תשתית כשירות (IaaS) צפוי לחוות את הצמיחה הגבוהה ביותר בשנת 2023, ולעמוד על 29.8%. שני התחומים הנוספים, פלטפורמה כשירות (PaaS) ותוכנה כשירות (SaaS) יראו גם הם צמיחה מתמשכת. גרטנר חוזה שיעורי צמיחה בשנה הבאה של 23.2% לתחום ה-PaaS וצמיחה של 16.8% לתחום התוכנה כשירות.

עם זאת, ציינו האנליסטים, כי שני פלחי השוק, PaaS וגם SaaS – "יחוו את ההשפעות המזיקות המשמעותיות ביותר, של עליית האינפלציה. זאת, עקב אתגרי (המחסור – י"ה) כוח האדם וההתמקדות בהגנת נכסי הארגון מפני איומי הסייבר".

גרטנר

גרטנר

"מחשוב ענן ימשיך להיות מעוז של בטיחות וחדשנות"

לדברי סיד נאג, סגן נשיא ואנליסט בחברת המחקר, "לחצים אינפלציוניים נוכחיים ותנאים מאקרו כלכליים, משפיעים על ההוצאות של ארגונים בתחום הענן. מחשוב ענן ימשיך להיות מעוז של בטיחות וחדשנות, שיתמוך בצמיחה בתקופות של אי ודאות. זאת בשל אופיו הזריז, האלסטי והניתן להרחבה של הענן".

הוא הוסיף כי ארגונים יוכלו להשקיע בתחום הענן רק מתוך תקציבי ה-IT שלהם – ולא ממקורות ארגוניים חיצוניים למחשוב – תקציבים אשר עלולים להצטמצם. "הדבר נכון במיוחד בתקופה זו, כיוון שהענן מהווה את מירב הוצאות ה-IT".

לפי האנליסט הבכיר, "ההגירה של מערכות IT לענן בקרב ארגונים לא נפסקת. באופן טבעי, תחום התשתיות כשירות, IaaS, ימשיך לצמוח – ככל שעסקים יאיצו יוזמות למודרניזציה של IT. זאת, על מנת למזער סיכונים ולמטב עלויות. העברת הפעילות לענן מפחיתה גם את כלל תמהיל ההוצאות לעומת צריכת שירותי המחשוב בשיטה המסורתית של מינויים ורישויים. מדובר ביתרון משמעותי, בסביבה שבה מזומנים עשויים להיות קריטיים לשמירה על הפעילות".

בנוסף, ציין נאג, "כאשר גיוס עובדים הוא מוגבל לשליטה בעלויות, ארגונים עשויים למצוא את פיתוח היישומים בתצורת תוכנה כשירות – כמשימה מאתגרת. זאת, כיוון שדרוש לכך צוות מיומן, בעל תנאי שכר גבוהים יותר. עם זאת, אני צופה כי קצב צריכת ה-PaaS יגדל, כיוון שהוא יכול לאפשר יצירת קוד יעיל ואוטומטי יותר עבור יישומי SaaS".

חברת המחקר ציינה בשולי הדו"ח, כי ההוצאות העולמיות על מחשוב ענן ציבורי צפויות לעבור את היקף השקעות ה-IT המסורתיות בשנת 2025, נתון אותו היא חשפה בפברואר השנה. על פי הערכות, הענן הציבורי יהווה 51% מהוצאות ה-IT עד 2025, לעומת 41% בשנת 2022. בנוסף, כ-65.9% מההוצאות על פיתוח יישומים ב-2025 יהיו על יישומים מבוססי ענן, וזאת בהשוואה ל-57.7% השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים