מדגם אנשי ההיי-טק: יש עתיד מנצחת בגדול

מפלגתו של יאיר לפיד קיבלה 37% מקולות אנשי ההיי-טק שהשיבו למדגם אנשים ומחשבים ● המחנה הממלכתי שני עם 15.4% והליכוד עם 14.6% ● כמה זה במנדטים?

המדגם מוכיח: מגזר ההיי-טק לא מייצג את החברה הישראלית, מבחינה פוליטית.

אם זה היה תלוי בבכירי ההיי-טק, יש עתיד הייתה המפלגה הגדולה בכנסת הבאה, והייתה יכולה להרכיב קואליציה די בקלות – כך עולה ממדגם אנשים ומחשבים. המדגם נערך שלשום (א') בקרב משתתפי ועידת ישראל לקידום ה-IT והעסקים, והוא כלל 400 מצביעים.

יש עתיד קיבלה את הקולות של 36.9% מהמשתתפים במדגם. במקום השני נמצא המחנה הממלכתי עם 15.4%, הליכוד הגיעה למקום השלישי עם 14.6%, הציונות הדתית – 7.9%, ומרצ עם 5.1%. יתר המפלגות לא עוברות את אחוז החסימה: ישראל ביתנו עם 2.7%, יהדות התורה עם 1.6%, ש"ס עם 1.4% והשאר, כולל מפלגת העבודה, הגיעו לתוצאות נמוכות יותר. המשמעות היא, אם לוקחים בחשבון רק את המפלגות שעברו את אחוז החסימה, שיש עתיד מקבלת במדגם של בכירי ההיי-טק 56 מנדטים, המחנה הממלכתי – 24 מנדטים, הליכוד – 21, הציונות הדתית – 12, ומרצ עם שבעה מנדטים.

תוצאות מדגם אנשים ומחשבים.

תוצאות מדגם אנשים ומחשבים.

בחלוקה למחנות בציבוריות הישראלית, מחנה נתניהו מגיע בקרב בכירי ההיי-טק ל-33 מנדטים בלבד, בעוד שמחנה רק לא ביבי – ל-87 מנדטים.

הנתונים מעידים על כך שבכירי תעשיית ההיי-טק, שנמנים על המעמד הבינוני-גבוה ומעלה, נוטים למרכז-שמאל, כמו הנתונים אודות העשירונים הגבוהים בציבור באופן כללי. הם מעידים גם על כך שיש מגזרים שמיוצגים בחסר בתעשיית ההיי-טק – ועוד פחות מזה בצמרת שלה: החברות הערבית והחרדית. אף לא אחת מהמפלגות המייצגות את המגזרים האלה עברה את אחוז החסימה במדגם אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים