"צוואר הבקבוק בטכנולוגיה: חינוך, חינוך וחינוך"

כך אמרה איילת נחמיאס ורבין, יושבת ראש מכון היצוא, בפאנל שנושאו ''אתגרי החדשנות של ישראל" ● הפאנל הוא חלק מוועידת ישראל המובילה לקידום ה-IT והעסקים, המתקיימת בשעות אלו בראשל"צ, בהשתתפות כ-1,500 אורחים

איילת ורבין נחמיאס, היו"רית היוצאת של מכון הייצוא וסגנית נשיא התאחדות התעשיינים.

"יש בעולם ההיי-טק לא מעט חסמים, אולם האתגר הגדול ביותר הניצב לפתחה של המדינה בכלל וענף הטכנולוגיה בפרט, הוא החינוך, החינוך, החינוך. זהו צוואר בקבוק קריטי. הפיגור והפערים בהיקף של החינוך הטכנולוגי יוצרים מצב בו ככל נתקדם, כך יהיה יותר קשה לצמצם את הפער", כך אמרה איילת נחמיאס ורבין, יושבת ראש מכון היצוא.

נחמיאס ורבין דיברה בוועידת ישראל המובילה לקידום ה-IT והעסקים. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים התקיים היום (א'), במרכז אירועים LAGO בראשון לציון. בוועידה לוקחים חלק יותר מ-1,500 איש.

ורבין נחמיאס השתתפה בפאנל שנושאו "אתגרי החדשנות של ישראל", אותו הנחתה דפנה ליאל, כתבת ופרשנית פוליטית, ערוץ 12.

לדברי נחמיאס ורבין, "חשיבותו של החינוך הטכנולוגי איננה מוטלת בספק. ענף ההיי-טק נמצא פעמים רבות ברמות של חוסר הבנה של הדורות הצעירים החדשים בתחום – מיהם, מה הם רוצים, מה הם יכולים". היא ציינה כי "על מנת שהיעד של מיליון עובדים בענף ההיי-טק הישראלי יגיע לכלל מימוש, יש להשקיע משאבים רבים בחינוך, ובשלב הזה בזמן – אנו ממש לא קרובים ליעד החשוב הזה".

"חינוך טכנולוגי צריך להיות לפני כל דבר", סיכמה נחמיאס ורבין, יושבת ראש מכון היצוא. "לאחר שתחום זה ימומש, השלב הבא הנכון לעשותו הוא שילוב של אוכלוסיות מודרות ובראשן, עובדים מהחברה הערבית והחברה החרדית. על כלל הגורמים במשק, מהקברניטים ועד התעשייה – לאורך שנים אנו מזניחים את החינוך, ועליהם להבין כי זו תשתית קריטית ביותר".

מריאן כהן, יושב ראש איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים.

מריאן כהן, יושב ראש איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים. צילום: ניב קנטור

"השינויים הפוליטיים התכופים מקשים עלינו לעבוד יחד" 

מריאן כהן, יושב ראש איגוד ההיי-טק בהתאחדות התעשיינים, אמר כי "עלינו להפוך מאומת סטארט-אפים לאומת היי-טק. לשם כך, עלינו להיות צעד אחד קדימה, גם במצב בו העתיד לא בדיוק ברור וקשה לתכנן".

"הפעם", אמר כהן, "אנו נמצאים במשבר הרבה יותר עמוק מהמשברים אותם חווה העולם בתחילת המילניום וב-2007-2008. לא ברור הא זה משבר מקומי או גלובלי, או גם וגם, האם זה משבר טכנולוגי או כלכלי, או מימוני. ייתכן כי הכל כרוכים יחדיו".

"בבואנו להתמודד עם אתגרי הענף", אמר כהן, "עלינו לדעת מי השותפים שלנו בצד הממשלה. השינויים הפוליטיים התכופים מקשים עלינו לעבוד יחד. על המדינה וגם עלינו לוודא, שמה שנחליט לעשות כדי שיהיה טוב לענף ולמדינה – ייעשה בצורה עקבית והמשכית. זאת, כדי שנוכל לפעול באופן הדוק, שקוף ופורה גם עם הממשלה הבאה. כל ממשלה רואה וצריכה לראות בנו שותף אמיתי, כדי שנוכל לדאוג יחד לתחרות בשוק העולמי".

כהן סיכם באומרו כי "על המדינה לעמוד מאחורי התעשייה שלנו, כדי שהארגונים הישראליים יוכלו לפעול בצורה טובה יותר בשווקים הבינלאומיים. על המדינה לסייע לארגונים המקומיים בתחום היצוא. עלינו לעשות הכל כדי לדאוג לכך שלילדים שלנו יהיה כדאי לחיות פה ושיהיה להם טוב. חובה עלינו לטפח סביבה בה אנשים ירצו להיות ולייצר פה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים