מאיר רכטר, מנמ"ר הנהלת בתי המשפט, פורש – ועובר לארקיע

רכטר מונה לסמנכ"ל מערכות מידע בחברת התעופה ● הוא מסיים את תפקידו בהנהלת בית המשפט אחרי שבע שנים

מאיר רכטר, המנמ"ר הפורש של הנהלת בתי המשפט והמנמ"ר הנכנס של ארקיע.

מנמ"ר הנהלת בתי המשפט, מאיר רכטר, הודיע באחרונה על סיום תפקידו, לאחר שבע שנים. מחליפו ייבחר במכרז. רכטר עובר לתחום התעופה, ובקרוב יתחיל לשמש כסמנכ"ל מערכות מידע בארקיע – תפקיד שלא אויש מאז תחילת הקורונה.

הסיבה לפרישתו של רכטר היא תחושת מיצוי עצמי ורצון להתנסות בתחומים נוספים. מאחוריו קריירה עשירה: בטרם הצטרף להנהלת בתי המשפט הוא שירת במשך 14 שנים בחיל האוויר ואחר כך עבד 18 שנים באמדוקס, בתפקידים משמעותיים בחטיבת ה-IT.

"אני מסיים את תפקידי כסמנכ"ל מערכות מידע ומחשוב בהנהלת בתי המשפט לאחר שבע שנים של פעילות אינטנסיבית, שבמסגרתה הובלנו טרנספורמציה דיגיטלית משמעותית ונרחבת בכל קנה מידה", אמר רכטר. "במהלך תקופה זו הבאנו להישגים רבים, תוך עמידה מוצלחת באתגרים המורכבים שהנסיבות הציבו בפנינו חדשות לבקרים, לרבות שנות פעילות ללא תקציב מדינה, תחלופת ממשלות ושרי משפטים, תקופות חירום ומבצעים ביטחוניים, ומשבר הקורונה. מערך המחשוב של מערכת בתי המשפט הניח תשתיות וייצר פתרונות שהבטיחו רציפות תפקודית ואפשרו את המשך הפעילות גם בתקופות אלה".

ניהול של מערך מחשוב מורכב ביותר

מערך המחשוב של מערכת בתי המשפט הינו מורכב ביותר, והאגף שמראשותו רכטר פורש תומך בעשרות אתרי אינטרנט, מערכות מידע לווייניות וניהול ממשקים מגוונים. רק כדי לסבר את האוזן, מדי שנה נפתחים במערכת בתי המשפט כ-900 אלף תיקים חדשים, ובכל יום מתקיימים כ-5,000 דיונים ב-50 בתי המשפט שפרושים ברחבי הארץ. כמות המסמכים שמוגשת לערכאות היא 100 אלף ומערכות הליבה מייצרות 20 מיליון תנועות – בשני המקרים מדובר בשנה.

רכטר הרחיב ואמר כי "הטרנספורמציה הדיגיטלית במערכת בתי המשפט מאפשרת כיום להנגיש בצורה דיגיטלית מנעד רחב של שירותים מקוונים, במגוון ערוצים. בנוסף, היא מסייעת לייעול תהליכים משפטיים, כמו תמלול אוטומטי של דיונים ב-וידיאו קונפרנס וקיום הליכים משפטיים מקוונים". אחד הפרויקטים שרכטר ניהל הוא הטמעת מערכת ODR, שמאפשרת לקיים הליכים משפטיים, והם יישוב סכסוכים מחוץ לכותלי בתי המשפט. לדבריו, במהלך תקופתו הושם במערכת בתי המשפט דגש מיוחד על שיפור מערכות ההגנה מסייבר והייתה שמירה קפדנית על הפרטיות.

מערכת הליבה שעבדה תחת שרביטו של רכטר בהנהלת בתי המשפט היא נט המשפט. הוא ציין שהמערכת עוברת שינויים ושדרוגים באופן שוטף, ומהווה כלי עבודה מרכזי למרבית המשתמשים במערכת בתי המשפט: שופטים, עורכי דין והציבור הרחב.

המשימות המרכזיות של המחליף

יש לציין שרכטר משאיר למחליפו כמה משימות מרכזיות שהוא החל לעסוק בהן בתקופה האחרונה: הפרויקט המרכזי הוא המעבר לענן ופיתוח יישומים שיעצימו את הדיגיטציה בשירות בתי המשפט. משימות נוספות הן קידום פרויקט האולם הדיגיטלי, שיאפשר את ניהול ההליך המשפטי אונליין מקצה לקצה, תוך התרת חסמי זמן ומקום, וישפר את חוויית השירות של ציבור המתדיינים; עיבוי מערך הממשקים מול גורמי הממשל השונים; והעמקת הנגשת המידע לאוכלוסיות שונות ולצרכים מגוונים.

באשר לדרכו החדשה, רכטר אמר כי "במסגרת המשימה הבאה שלי, בארקיע, אהיה אחראי על ביצוע טרנספורמציה דיגיטלית, הטמעת חדשנות וניהול מערך המחשוב, הגנת הפרטיות, אבטחת המידע והסייבר – מקצה לקצה".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קובי

    תותח ! ארקיע זכו. יעשה שם מהפכה כפי שעשה במערכת בתי המשפט. כמשתמש כבד האתר דווקא מעודכן ועבורי די ברור. האזור האישי מצוין והושק רק בשנים האחרונות. תמיד יש מקום לשיפור, אבל בהשוואה לכל העשיה זה כמובן מתגמד.

  2. פורטיס

    10 שנים בתפקיד והאזור האישי מורכב ולא ידידותי. 10 שנים שמעולם הוא לא פתח את אתר האינטרנט של הנהלת בתי המשפט לראות עד כמה הוא לא מעודכן, אופן הצגת המידע מיושן ולא ברור. למנמר שייכנס יש הרבה עבודה

  3. איציק

    התפקיד שעשה בבתי המשפט היה יותר קשה פי 100 ממה שהוא יעשה בארקיע, שזה פשוט ארגון יצרני עם ממשקים קיימים. לפחות ירוויח פי 2 ממה שהרוויח במשרה ממשלתית

אירועים קרובים