ג'ף בזוס מתדרדר: ירד למקום השלישי ברשימת עשירי תבל

לפי מדד בלומברג, הטייקון ההודי גוטאם אדאני עקף את מייסד ויו"ר אמזון, אך נכון להיום (א') כבר לא במיליארדים, אלא בפער "זעיר" יחסית, כך שבזוס עוד יכול לחזור למקום 2, בו שהה מאז שמאסק עקף אותו בדרך לפסגה

מתיימר לשוב לראש צמרת עשירי תבל? ג'ף בזוס, מייסד אמזון.
עקף את בזוס במקום השני. הטייקון ההודי, גאוטם אדאני.

עקף את בזוס במקום השני. הטייקון ההודי, גאוטם אדאני. צילום: ויקיפדיה

מייסד אמזון, ג'ף בזוס, איבד לאחרונה את מעמדו כאדם השני בעושרו בעולם. בזוס ירד למקום השלישי בצמרת המולטי-מיליארדרים, אחרי שמקומו נתפס על ידי הטייקון ההודי גאוטם אדאני במדד המיליארדרים של בלומברג (The Bloomberg Billionaires Index).

עם זאת אין שינוי בראש הרשימה, שם עדיין מככב בלי עוררין אילון מאסק – יזם הטק שייסד וממנכ"ל חברות טכנולוגיה רבות, ביניהן את טסלה ו-SpaceX. למאסק, נכון למועד כתיבת שורות אלו, הון המוערך על ידי בלומברג ב-264 מיליארד דולר.

השווי של אדאני עומד כעת 147 מיליארד דולר, ואילו זה של בזוס – על אותו סכום בערך. ההבדל הוא בנקודה העשרונית.

כשחלה הירידה מהמקום השני, הונו של בזוס צנח ל-145.8 מיליארד דולר, הדבר קרה אחרי שמניות הטכנולוגיה ספגו מכה קשה על רקע מכירת מניות רחבה יותר ביום ו' האחרון. מניית אמזון ירדה כתוצאה מכך ב-3% במסחר המוקדם, ובמצטבר מנייתה ירדה ביותר מ-25% השנה.

מאחר שרוב הונו של בזוס קשור למניות אמזון, לפי בלומברג, המכירה הטכנולוגית קיצצה 45 מיליארד דולר מהשווי הנקי של בזוס מאז ינואר.

פחות מ-10 חודשים בדרך למקום השני

מעניין לגלות שהנמסיס החדש של בזוס סלל את דרכו לפסגה במהירות שיא. בתחילת השנה הנוכחית הוא דורג "רק" במקום ה-14, וכעת, באמצע ספטמבר, הוא כבר שוכן גבוה גבוה ברשימה.

אדאני הוא המייסד של קבוצת אדאני (Adani Group), מפעילת הנמל הגדולה בהודו. הקבוצה, שבסיסה באחמדאבאד, היא גם יצרנית הפחם התרמי הגדולה ביותר בהודו וסוחרת הפחם הגדולה ביותר במדינה. Adani Enterprises, בית המסחר של הקבוצה, דיווח על הכנסות של 5.3 מיליארד דולר בשנה הפיסקאלית, שהסתיימה ב-31 במרץ 2021.

המגזרים העסקיים השונים שבהם מתעסקת הקבוצה צמחו במהירות בשנים האחרונות והתוצאה ניכרת גם בשווי הקבוצה וגם בשווי האיש העומד מאחוריה.

מניות של כמה חברות בקבוצת אדאני זינקו ביותר מ-1,000% מאז יוני 2020 ולפי אנליסטים הדבר משקף אופטימיות של משקיעים לגבי חוזק הקונגלומרט בתחומים כמו תשתיות ואנרגיה מתחדשת, שראש הממשלה ההודי, נרנדרה מודי, בחר לתעדף את פיתוחם.

מפתיע לגלות כי אדאני למעשה גם עקף בעושרו את איל העסקים ההודי מוקש אמבאני, והפך לאיש העשיר באסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים