חברת הביג דטה סייטפול יוצאת מהצללים ומגייסת 18 מיליון דולר

מספקת למנהלים תשובות לשאלות עסקיות קריטיות ומזהה צווארי בקבוק שחוסמים צמיחה - ללא תלות באנליסטים ● כספי הגיוס ישמשו להכפיל את מספר העובדים, להאיץ את פיתוח המוצר, ולהרחיב את מאמצי השיווק והמכירות

מייסדי סייטפול. מימין: אלכס ליטבק - סמנכ"ל הטכנולוגיות, ונעם לירן – מנכ"ל.

חברת הסטארט-אפ סייטפול (Sightfull), המאפשרת אנליזה של נתונים עסקיים בהיקף רחב, חושפת את פעילותה ומודיעה על סבב גיוס הון A בהובלת דל טכנולוגיות קפיטל (Dell Technologies Capital) ובהשתתפות Norwest Venture Partners ו-Tiger Global. יחד עם סבב סיד של 6 מיליון דולר שגויס בסוף 2020, הגיעו סך גיוסי ההון של החברה ל-24 מיליון דולר. בהשקעת הסיד השתתפו 14 אנג'לים מצמרת היזמים והמנכ"לים של תעשיית ההיי-טק הישראלית, בהם אסף רפפורט, מנכ"ל וויז(Wiz), עינת גז, מנכ"לית פפאיה גלובל (Papaya Global), דן עדיקה, מנכ"ל ווק-מי (WalkMe), ותומר ויינגרטן, מנכ"ל סנטינל-וואן (SentinelOne).

המוצר של החברה, המבוסס על טכנולוגיות שמקורן בעולם הסייבר, מאפשר לנתח במהירות כמות גדולה של נתונים עסקיים מורכבים של חברות SaaS על מנת לבחון כל העת את האסטרטגיות העסקיות שלהן ולבצע התאמות נדרשות. שעות ספורות אחרי התקנתה, הפלטפורמה מספקת למנהלי ההכנסות בארגונים יכולות מגוונות, כמו: מתן תשובות לשאלות עומק עסקיות הנוגעות לפעילויות רחבות היקף, ניתוח של נתונים ברמה נקודתית פרטנית, כמו לקוח פוטנציאלי או חידוש הסכם, זיהוי פרואקטיבי של בעיות שעלולות להשפיע על ההכנסות, ושיתוף פעולה לכל אורך שרשרת הערך של החברה.

הפתרון של סייטפול נצרך בשירות עצמי ומיועד עבור מגוון רחב של משתמשים בארגון וביניהם מנהלי ההכנסות, כולל מנהלים פיננסים ועסקיים, ומספק להם במהירות תשובות לכל השאלות העסקיות הקריטיות שלהם, ללא תלות באנליסטים או במערכות BI. בפתרון יושמו תפישות וטכנולוגיות אוטומציה שמרבים להשתמש בהן בתעשיית הסייבר, ועד עתה לא יושמו כלל בתחום האנליטיקה העסקית.

אנליטיקה עסקית היא אחד מהשווקים החמים ביותר בעולם, ולאחרונה החלו פורסטר וגרטנר לסקר אותו כתחום נפרד בשם Revenue Intelligence או Revenue Operations and Intelligence. ההשקעות בשוק צמחו מהיקף כספי של 321 מיליון דולר בשנת 2020 ל-952 מיליון דולר בשנת 2021.

סייטפול נוסדה בסוף שנת 2020 על ידי נעם לירן, מנכ"ל החברה, ואלכס ליטבק, סמנכ"ל הטכנולוגיות, שנפגשו לפני יותר מ-15 שנים, בשירותם המשותף בחיל המודיעין.

החברה מעסיקה 20 עובדים בתל אביב וכמה עובדים נוספים במשרדיה בסן פרנסיסקו, ובעקבות גיוס ההון מתעתדת החברה להכפיל את  מספר העובדים תוך שנה. בנוסף, החברה מתכננת להאיץ את פיתוח המוצר על מנת לספק את הביקוש הגדל בשוק, להרחיב את מאמצי השיווק והמכירות ולפתוח משרד נוסף בחוף המזרחי.

לירן החל את דרכו המקצועית ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין ולאחר מכן היה העובד הראשון של אדאלום, שנרכשה על ידי מיקרוסופט תמורת 320 מיליון דולר. לאחר הרכישה ניהל את קבוצת הפיתוח של אדאלום במיקרוסופט, ולאחר מכן התמנה למנהל הטכנולוגיות של מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, אחד משלושת מרכזי המו"פ האסטרטגיים של מיקרוסופט בעולם.

לדברי לירן, "השוק השתנה, וחברות שפעם כיוונו לצמיחה 'בכל מחיר', חייבות לשנות אסטרטגיה וללמוד לצמוח בצורה יעילה. אי אפשר לעשות את השינוי האסטרטגי הזה בלי יכולת להבין בזמן אמת את השינויים בתזרים ההכנסות. אם בתחילת השנה מעט מהלקוחות שלנו מדדו את היעילות והרווחיות שלהן בצורה אדוקה, הרי שבחודשים האחרונים המצב השתנה באופן דרמטי. זו הוכחה ברורה לשינוי בשוק, המחייב חברות לבדוק באופן שוטף את האסטרטגיות העסקיות שלהן ולבצע את ההתאמות הנדרשות – וזה בדיוק מה שסייטפול עושה".

"היום", הוסיף, "כלים כמו Datadog מאפשרים למפתחים ואנשי DevOps לנטר ולקבל התראות על תקלות בתשתיות של החברה בכמה קליקים. אך מה הוא גורלם של  אנשי השיווק? המכירות? ההנהלה? למה שהם יישארו 'תקועים' עם אקסלים סטטיים ו-BI איטי? הגיע הזמן שנתחיל להשתמש בקונספטים האלה גם לחלקים בחברה האחראים ליצירת לידים, לסגירת עסקאות ולהכנסות. לקוחות רבים הצטרפו אלינו בדיוק מהסיבה הזו – על מנת שיוכלו לגלות ולפתור בזמן בעיות באסטרטגיית ה-go-to-market שלהם, במקום לגלות אותן בסוף הרבעון כשכבר מאוחר מדי".

יאיר שניר, דירקטור דל טכנולוגיות קפיטל, אמר, כי "למספר גדול מדי של ארגונים יש הבנה עמומה בלבד לגבי השאלה האם אסטרטגיית ה-go-to-market שלהם באמת עובדת. סייטפול מאחדת בינה עסקית עם בינה של הכנסות ומספקת תובנות רבות ערך על יעילות המאמצים האסטרטגיים של החברה, כך שכל אחד יכול להבין – החל מאנליסטים וכלה במנהלים עסקיים. היכולת למנף נתונים עסקיים כדי לחשוף צווארי בקבוק בעסק מחוללת טרנספורמציה בקרב ארגונים במגוון שווקים. אנו גאים מאוד על כך שהשקענו בסייטפול בשלב מוקדם זה, עם צוות הנהלה חזק בראשות שני יזמים מנוסים, ואנו בטוחים שהחברה תהפוך למובילה הברורה של השוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים