דו"ח PLANETech: השקעות באקלים-טק בישראל צומחות פי 2.6 מהר יותר מאשר בעולם

מספר הסטארט-אפים הישראליים בתחום הגיע לשיא של כל הזמנים - 694 ● 1 מכל 7 סטארט-אפים חדשים שהוקמו ב-2021 - מהתחום ● ענף חדש, מבין המשפיעים ביותר במניעת משבר האקלים צומח בישראל: לכידה ושימוש בפחמן

מחייב התגייסות מיוחדת גם בישראל. משבר האקלים.

PLANETech – הגוף הגדול והמוביל בישראל בתחום האקלים-טק – פרסם היום (ה') את הדו"ח השנתי שלו אודות מצב התחום בישראל. בדו"ח הנוכחי מדווח שיא של 694 סטארט-אפים בתחום האקלים-טק בישראל, אשר מסייעים באופן ישיר לצמצום פליטות גזי חממה והסתגלות לשינויי האקלים; וכן על עלייה של 57 סטארט-אפים, לעומת השנה הקודמת. החברות מגיעות מסקטורים שונים: אנרגיה, תחבורה, חקלאות, מזון, כלכלה מעגלית, מים ועוד, וכל חברה נבחנה על בסיס הטכנולוגיה אשר פיתחה והמענה הישיר שהיא נותנת למשבר האקלים.

אוריאל קלר, מנכ"ל PLANETech.

אוריאל קלר, מנכ"ל PLANETech. צילום: יח"צ

זולגים ממתחומי ההיי-טק הקלאסיים לתחום האקלים-טק

עוד ניתן ללמוד מהדו"ח כי אחד מכל שבעה סטארט-אפים שהוקמו בשנת 2021 הם מתחום האקלים-טק – עלייה משמעותית מ-9% ל-14% בשנה אחת. פרט לעלייה באחוזים מסך החברות, גם המספר המוחלט של חברות אקלים-טק חדשות שהוקמו עלה לעומת השנה הקודמת, בניגוד לטרנד הכללי בהיי-טק, בו ישנה ירידה משמעותית בכמות הסטארט-אפים שמוקמים מדי שנה. דבר זה משקף את הזליגה ההולכת וגוברת של יזמים מתחומי ההיי-טק הקלאסיים לתחום האקלים-טק.

ההשקעות בחברות אקלים-טק בישראל בין 2018-2021 גדלו ב-340% – צמיחה מהירה פי 2.6, לעומת ההשקעות באקלים-טק ברחבי העולם.

סך ההשקעות בשנים 2018-2021 הגיע ל-5.2 מיליארד דולר. בחציון הראשון של 2022 סך ההשקעות הגיע לכ-1.5 מיליארד דולר. לפי נתון זה, 15% מסך ההשקעות בהיי-טק הישראלי מגיעות לחברות אקלים-טק – זינוק של כ-50% לעומת שנת 2021, בה רק 10% הגיע לחברות מהתחום.

הדו"ח הראשון שהוציאה PLANETech עם רשות החדשנות לפני כשנה, היה לדו"ח השני בעולם בתחום האקלים-טק והראשון שממפה אקוסיסטם אקלים-טק של מדינה. הדו"ח מאשתקד היווה בסיס להגדרת היעדים הממשלתיים כחלק מתכנית האקלים-טק הלאומית על סך שלושה מיליארד שקל, והמתודולוגיה שנבנתה בו למיפוי החברות אף אומצה על ידי ארגון החדשנות האקלימית של האיחוד האירופי.

PLANETech הוא ארגון ללא מטרות רווח, קהילת חדשנות לאקלים-טק, הפועל כמיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות ו-Consensus Business Group – קבוצת השקעות בריטית שהשקיעה מעל ל-700 מיליון דולר בהיי-טק הישראלי.

פתרונות טכנולוגייה ינסו להיאבק בו. משבר האקלים.

פתרונות טכנולוגייה ינסו להיאבק בו. משבר האקלים. צילום: BigStock

חלבונים אלטרנטיביים ולכידת, ניצול וניהול פחמן

התחום בעל הגידול הבולט ביותר הוא חלבונים אלטרנטיביים, אשר הדגים עלייה משמעותית בכמות החברות הפעילות בו, ובמיוחד בכמות ההשקעות, אשר בשנת 2021 היה לתחום עם סך ההשקעות הגבוה ביותר עבור שנה זו.

שני תחומים הינם עם צמיחה מהירה בזירת האקלים-טק, לכידה ושימוש בפחמן – העוסק בקיבוע של פחמן דו-חמצני מהאטמוספירה – עם 12 סטארט-אפים סך הכל; וניהול פחמן, סיכון ומימון אקלימי – תחום חדש בזירת האקלים-טק, הכולל פלטפורמות דיגיטלית, עם 16 סטארט-אפים.

הדו"ח כולל לראשונה רשימה של יוניקורנים בתחום האקלים-טק, אשר זוהו מתחומים מגוונים, וכולל ציטוטים של מנכ"לי החברה לגבי האופן שבו הטכנולוגיה שהחברה פיתחה מסייע למאבק במשבר האקלים. בין החברות ניתן למצוא את Tomorrow.io, Veev, Wiliot, Augury ,Optibus ו-Via StoreDot.

ביום ד' הבא, ה-21.9 יתקיים כנס האקלים-טק הגלובלי הראשון בישראל במרכז רבין בתל אביב. הכנס, מהגדולים בעולם בתחום טכנולוגיות האקלים, יכלול 1,500 משתתפים, תערוכה של 100 סטארט-אפים, ומומחים ומשקיעים מישראל מהעולם. במסגרת הכנס ייבחרו עשרה סטארט-אפים כמשלחת האקלים-טק של מדינת ישראל לוועידת האקלים של האו"ם בשארם א-שייח.

אוריאל קלר מנכ"ל PLANETech: "הדו"ח שפרסמנו מראה כי הצמיחה של ההשקעות בתחום הקליימטק בישראל מהירה ביחס לעולם, וביחס להיי-טק הישראלי. הנתונים מהדו"ח מאמתים את המציאות שאנו רואים בשטח – ישנה זליגה של יזמים והשקעות מתחומי ההיי-טק הקלאסיים לתחום האקלים, דבר שאנו צופים שילך ויגדל בשנה הקרובה. בשבוע הבא אנו נוביל את כנס הקליימטק הגלובלי הראשון בישראל, ומהראשונים בעולם, שיקדם את המטרה המרכזית שלנו – לחבר את ההיי-טק הישראל לתחום האקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים