תוכנית ממשלתית חדשה נועדה לקדם את החדשנות והטכנולוגיה בספורט

התוכנית כוללת, בין היתר, ביג דטה שיסייע לשפר ביצועי ספורטאים ופתרונות לניהול יעיל של מתקני ספורט ● השרה אורית פרקש הכהן: "החדשנות במשרדי מממשלה לא מתקדמת בקצב מספק"

חדשנות - גם בסטודיו האימונים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ושרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, יוצאים בתוכנית חדשה לקידום החדשנות בספורט. על פי ההסכם בין שני הגופים הממשלתיים, משרד התרבות והספורט יטמיע תפיסה ותהליכים של קידום חדשנות בפעילותו, באמצעות כלים ומנגנונים שקיימים במשרד המדע.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן. צילום: מתוך ויקיפדיה

אחד התחומים שהתוכנית מבקשת לקדם הוא ביצוע מחקר יישומי בספורט הישגי אמצעות הטמעת בינה מלאכותית לעזרה בניהול והכוונה של מתקני ספורט, כחלק מהתוכנית הלאומית ל-AI. כמו כן, קרן המחקרים של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ומרכז הרפואה והמחקר של מכון וינגייט, יוציאו עוד השנה קול קורא משותף בהיקף של שני מיליון שקלים לסיוע במימון מחקרים שיעסקו בשיפור ביצועי ספורטאים, מניעת פציעות ושיקום ספורטאים. לצורך מחקרים אלה ייעשה שימוש במשאבים של מכון וינגייט, כולל בביג דטה של המכון.

כחלק מהתוכנית, המשרדים יפנו ליזמים וחברות טכנולוגיות בבקשה להציע פתרונות לאתגרים בספורט, כפי שיוגדרו על ידי משרד התרבות והספורט. ההצעות יועלו לפורטל חדש שהשיקה הממשלה, שמיועד ליזמים שיש להם רעיונות לחדשנות. בין היתר, בממשלה מבקשים לקבל רעיונות לפתרונות לבנייה קלה וירוקה של מתקני ספורט, כחלק מתוכנית לאומית לחדשנות בתחום האקלים. בנוסף, תיבחן אפשרות להקמת מרכז חדשנות במכון וינגייט, מתוך כוונה להקים בהמשך מרכזים כאלה במרכזי ספורט הישגי נוספים ברחבי הארץ.

"החדשנות במשרדי הממשלה לא מתקדמת בקצב מספיק"

"על אף שאנחנו אומת הסטארט-אפ, אנחנו לא מרגישים את זה מספיק ובמשרדי הממשלה השונים החדשנות לא מתקדמת בקצב מספק", אמרה השרה פרקש הכהן. "משרד התרבות והספורט הוא השני מבין המשרדים שבהם תוטמע התוכנית לעידוד החדשנות, כאשר המשרד הראשון יהיה משרד החקלאות. במסגרת שיתוף הפעולה עם משרד התרבות והספורט נתמקד במחקר יישומי בספורט הישגי, הטמעת בינה מלאכותית לעזרה בניהול מתקנים, הטמעת תהליכי חדשנות ועוד".

"השילוב בין טכנולוגיה לספורט מתעצם בשנים האחרונות בכל העולם, ומקדם את הספורט לשיאים חדשים. אני בטוח שההסכם שנחתם יוביל את הספורט הישראלי להישגים חדשים, שישפיעו על עתידו", אמר השר טרופר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים