מפיץ סרטונים אינטימיים בטלגרם נשלח לכלא לחמש שנים

שופטת בית משפט השלום גזרה את עונשו של עידן מיכאילוב בן ה-22, אחרי שהורשע בהפצת תיעודים אינטימיים של 133 צעירות וקטינות ישראליות ● הוא ישלח למאסר וכן ישלם אלפי שקלים לכל אחת מנפגעות ממעלליו החמורים

נשלח לכלא אחרי שהטריד מינית קטינות אונליין.

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, ענת חולתא, גזרה היום (ד') עונש של חמש שנות מאסר ופיצוי לנפגעות העבירה על עידן מיכאילוב, בן 22 מאופקים, שהורשע בהפצה שיטתית באפליקציית טלגרם של תמונות וסרטונים אינטימיים, בהם נחזו 133 צעירות וקטינות ישראליות. מדובר במקרה חריג בחומרתו לנוכח ריבוי הנפגעות, ובפרט בגלל התכנים המיניים של קטינות שהפיץ הנאשם.

מתוך 133 נפגעות, 30 מנפגעותיו של מיכאילוב היו קטינות בגילאי 14-18 בעת הגשת כתב האישום. הנאשם נהג לפרסם את התכנים לאלפי משתמשים, ללא הסכמת קורבנותיו, בתוך שהוא חושף את פרטיהן האישיים.

על פי כתב האישום המתוקן – שהוגש על ידי עוה"ד איתי גוהר וענבל קליין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ובו הודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון – מיכאילוב הקים וניהל מספר ערוצים ייעודיים באפליקציית טלגרם, ובהם נהג להפיץ תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני, בין היתר בעת ביצוע אקטים מיניים, של צעירות וקטינות ישראליות, ללא ידיעתן וללא הסכמתן. הפרסומים כללו, לרוב, את תצלום הפרופיל האישי של הצעירות והקטינות ברשתות החברתיות, ובו פירוט פרטיהן האישיים, וזאת לשם זיהוין וכדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מדובר בצעירות ישראליות ולא בחומר פורנוגרפי מרחבי העולם.

עוד על פי המפורט בכתב-האישום המתוקן, בערוצים אותם ניהל הנאשם היו חברים כ-2,900 משתמשי טלגרם, שצרכו את התכנים המיניים המופצים בהם, ובנוסף לכך – באחד מהערוצים התוכן היה זמין לצפייה אף למשתמשים מזדמנים, שלא היו חברים בו.

הערוצים שניהל הנאשם, שבהם הופצו התמונות והסרטונים המיניים, כללו: ערוץ ראשי ללא תשלום, כאמור, שבו הופצו תכנים רבים; שני ערוצים "סגורים" ו"אקסקלוסיביים", עבורם גבה הנאשם דמי כניסה חד-פעמיים על סך 60 שקלים חדשים; וערוץ נוסף "סגור" ובלעדי, שעבורו גבה הנאשם דמי כניסה חודשיים זהים עבור צפייה בתכנים המיניים.

מיכאילוב, שמכר גישה לערוצים הללו למשתמשים שונים בטלגרם, הדגיש בפני המשתמשים כי הערוצים בניהולו מכילים תכנים מיניים בלעדיים שהושגו על ידו, שטרם הופצו באופן נרחב ולא מופיעים בקבוצות ובערוצים אחרים.

נזקי המעשים החמורים לקורבנות: הטרדות, דיכאון, פחדים וחרדות

בנובמבר 2021, לאור בקשת מחלקת הסייבר בפרקליטות, החליט בית המשפט השלום בב"ש לעצור את מיכאילוב עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מדובר בפעם הראשונה שבה נאשם, אשר כתב האישום נגדו כולל עבירות לפי "חוק הסרטונים" בלבד, נעצר עד לתום ההליכים.

במסגרת הטיעונים לעונש, הוגשו 21 תצהירי נפגעות עבירה, בהם תיארו הנפגעות כי כתוצאה מהפצת התכנים נגרמו להן נזקים כבדים, בין היתר: הטרדות בלתי פוסקות בעלות אופי מיני ברשתות החברתיות, מצוקה נפשית המתבטאת בפחדים וחרדות, דיכאון וקשיים חברתיים.

חלק מהנפגעות גילו לראשונה על הפצת התכנים כאשר משטרת ישראל פנתה אליהן באופן יזום, לאחר מעצרו של הנאשם, כדי לגבות מהן הודעה.

הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש. מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ביקשה להטיל על הנאשם עונש של חמש וחצי שנות מאסר, לצד פיצוי לנפגעות העבירה, ופיצוי מוגדל לנפגעות העבירה הקטינות. כאמור, במסגרת גזר הדין היום בית המשפט גזר על הנאשם חמש שנות מאסר בפועל ופיצויים הנעים בין 3,000 ש' ל-7,000 ש' לכל אחת מנפגעות העבירה. 

התקדמת ניכרת בהתמודדות עם עבירות 'חוק הסרטונים'

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי מסר כי: "תיק זה הוא חלק מפעילות אכיפה ממוקדת שביצעה הפרקליטות ביחד עם מחלק הסייבר בימ"ר תל-אביב, כלפי קבוצות ייעודיות בטלגרם להפצת תכנים אינטימיים של קטינות ובגירות ישראליות ללא הסכמתן (עבירות על 'חוק הסרטונים'). גזר דין זה מצטרף למספר גזרי דין מחמירים נוספים שניתנו בתיקים אלה בשנים האחרונות. רשויות אכיפת החוק התקדמו באופן ניכר בכל הנוגע להתמודדות עם העבירות על 'חוק הסרטונים'. גם רף הענישה בעבירות אלה עולה בעקביות, ויש לקוות שיש במאמצים אלה כדי להרתיע ולמנוע ולו חלק מהסיכון והנזק כתוצאה מעבירות אלה".

בפרקליטות מציינים כי נוסף על תיקו של מיכאילוב, שהסתיים היום, בחודש אפריל 2021 גזר בית משפט השלום בחיפה על רונן שיך 52 חודשי מאסר בפועל בגין הפצה שיטתית בטלגרם של תמונות וסרטונים מיניים של 187 צעירות, בצירוף פרטיהן האישיים, ללא הסכמתן. כן נגזר על שיך לשלם פיצוי לנפגעות העבירה בסכום כולל של יותר מחצי מיליון שקלים.

בחודש יולי 2020, גזר בית משפט השלום בקריות 31 חודשי מאסר בפועל על אורן עוזיאל, לאחר שהורשע בהפצה שיטתית של תוכן מיני של צעירות ישראליות לאלפי משתמשי טלגרם. בנוסף, חויב בפיצוי נפגעות העבירה.

מהפרקליטות נמסר כי "מאז חקיקת החוק חלה התקדמות ניכרת בכל הנוגע לרף הענישה שנפסק בתיקים המרכזיים בעבירות על 'חוק הסרטונים', והדבר מבטא בצורה ראויה לטעמנו את ההוקעה החד-משמעית והברורה של התופעה הפסולה של הפצת סרטונים מיניים ללא הסכמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים