מחיר הניטרליות: הביון השוויצרי חושש מהסייבר הרוסי

שוויץ, בניגוד למדינות רבות באירופה, לא גירשה דיפלומטים רוסים מאז תחילת המלחמה ● כעת שירות הביון הפדרלי השוויצרי מודאג שרוסיה תשתמש בשרתים מקומיים כדי לערער את היציבות בדמוקרטיות מערביות אחרות

אפשר שהניטרליות של שווייץ תגרום להם. סיכוני סייבר מרוסיה.

שירות הביון הפדרלי השוויצרי (FIS) מודאג מכך שרוסיה תשתמש בשרתים שוויצריים כחלק ממסעות השפעה שהיא עורכת, אשר נועדו לערער את היציבות בדמוקרטיות מערביות.

במסמך פנימי של שירות הביון, שהגיע לידי עיתון מקומי, נכתב כי "ניסיון ישיר להשפיע על הבחירות לפרלמנט בשווייץ בשנה הבאה אינו סביר. עם זאת, סביר להניח שמתקפות סייבר רוסיות עתידיות על מערכות בחירות במדינות אחרות במערב, עלולות להשתמש בשרתים שמקורם בשווייץ".

ההתערבות הרוסית בתהליכי בחירות במערב, מהלך המהווה מקור לדאגה במשך שנים, לא עומדת להתמתן בעקבות הפלישה לאוקראינה, נכתב בדו"ח. "כדי לעשות זאת, (הקרמלין – י"ה) ימשיך להשתמש בתמהיל מותאם של דיסאינפורמציה, מתקפות סייבר, הפעלה של יחידים, קבוצות ומוסדות, וכנראה גם אסטרטגיות חדשות".

"גם אם האסטרטגיות הללו לא תמיד משפיעות ישירות על תוצאות הבחירות", נכתב, "הן יכולות להצליח לבצע דה-לגיטימציה חלקית לתהליכים דמוקרטיים, ובכך לפגוע במודל הדמוקרטי הליברלי המערבי".

מומחים ציינו כי למרות ששווייץ לא תהיה המדינה היחידה אשר בה ייעשה שימוש כבסיס למבצעים כאלה, היא יכולה להיות אטרקטיבית לפעילויות אלו, כי בניגוד למדינות רבות באירופה, שווייץ לא גירשה דיפלומטים רוסים מאז תחילת המלחמה.

גרהרד אנדריי הוא חבר הפרלמנט במדינה מטעם מפלגת הירוקים. הוא מתנגד לחוק תעודות זהות דיגיטליות במדינה ומתמחה בנושאי דיגיטל. אנדריי אמר כי סוכנות הביון צריכה לשקול לדחות את בואם של פקידים רוסים, שהגיעו למדינה לאחר שגורשו ממדינות אחרות באיחוד האירופי. זאת, כי הם חשודים במעורבות בקמפיינים כאלה. לדבריו, "שווייץ היא בעלת מיקום אטרקטיבי לריגול מסורתי, והדבר תקף גם לתחום הדיגיטלי. שווייץ צריכה להתאים את סדרי העדיפויות שלה כדי להתמקד בהגנה מפני מרגלים".

שירות הביון לא התייחס באופן פרטני למסמך שנחשף. דוברת הארגון אמרה כי "שווייץ, כאומה אירופית וכחלק מהקהילה המערבית, היא יעד לקמפיינים של השפעה אנטי-מערבית, שמטרתם הינה קידום הנרטיב הרוסי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים