סייברסטארטס גייסה 60 מיליון דולר לקרן סיד חדשה

כמו שאר הקרנות של סייברסטארטס, גם הקרן החדשה - השלישית שלה - מיועדת להשקעה בחברות בשלבים מוקדמים ● בין המשקיעים בה: שניים ממקימי צ'ק פוינט וה-"צ'ק פוינט קילר", ניר צוק

מימין: ליאור סיימון, שותפה בסייברסטארטס; וגילי רענן, המייסד שלה.

למרות המשבר בהיי-טק, תעשיית הסייבר הישראלית ממשיכה לרתוח. אינדיקציה נוספת לכך פורסמה היום (ד'), עם הודעתה של סייברסטארטס כי היא גייסה 60 מיליון דולר לקרן סיד חדשה. מדובר בקרן השלישית שלה.

לסיבוב חברו שניים ממייסדי צ'ק פוינטמריוס נכט ושלמה קרמר, ומי שעבד בה, עזב אותה בטריקת דלת ומאוחר יותר הקים את החברה המתחרה, פאלו אלטוניר צוק. בשלב מסוים, צוק הסתובב בפאלו אלטו עם מכונית שעל לוחית הרישוי שלה נכתב: "צ'ק פוינט קילר".

נכט, קרמר וצוק לא לבד: בין המשקיעים בקרן החדשה ניתן למנות בכירים נוספים בתעשיית הסייבר הישראלית, בהם אסף רפפורט, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, וכיום מנכ"ל הסטארט-אפ שהקים במשותף, Wiz – שצמח למעמד של יוניקורן בתוך תשעה חודשים; אודי מוקדי, מנכ"ל סייברארק; ויבגני דיברוב ונדיר יזרעאל מארמיס, שנמכרה לקרן אינסייט פרטנרס.

כמו שתי הקרנות האחרות של סייברסטארטס, הקרן החדשה, Cyberstarts Seed III, תשקיע בחברות בשלבי סיד. הגיוס שלה הסתיים חודשים ספורים בלבד לאחר גיוס 200 מיליון דולר לקרן הזדמנויות חדשה – מה שמביא את סך הנכסים המנוהלים על ידי סייברסטארטס ל-374 מיליון דולר. בנוסף, סייברסטראטס, שבראשה עומדים גילי רענן וליאור סיימון, הודיעה על מינויו של דאג מריט, הנשיא והמנכ"ל לשעבר של ספלאנק, ליו"ר תוכנית Sunpeak, שמטרתה להאיץ את צמיחת חברות הפורטפוליו הבוגרות.

ארבע שנים של השקעות בחברות סייבר בשלבים מוקדמים

מאז הקמתה ב-2018, סייברסטארטס מתמקדת בהשקעה ובתמיכה ביזמים ובחברות בשלבים מוקדמים בתחום אבטחת הסייבר. המשקיעים בקרן מעניקים ייעוץ אסטרטגי והכוונה לחברות הפורטפוליו וליזמים – החל ממפת הדרכים של המוצר ועד לגיוס כוח אדם, וכל מה שביניהם.

בסייברסטארטס אומרים שהקרן הראשונה שלה הציגה תשואה שנתית משוקללת של 300% וחברות הפורטפוליו שלה גייסו שני מיליארד דולר ב-2021, עם שווי כולל של 20 מיליארד. בין המשקיעים בחברות הפורטפוליו של סייברסטארטס ניתן למנות את סקויה, גריילוק, לייטספיד, אינדקס, אינסייט פרטנרס, אקסל וג'נרל אטלנטיק.

רענן אמר כי "רוב המיזמים שאיתם שיתפנו פעולה גדלים והופכים לעסקים משמעותיים בפרק זמן קצר. צירופו של מריט לצוות שלנו, כיו"ר תוכנית Sunpeak, יסייע ביצירת 'מדריך' לאסטרטגיית החדירה לשוק בתחום הסייבר, ויביא להרמת קהילה תומכת של מנהלים בכירים בתחום. התוספת של הקהילה החדשה היא הצעד הטבעי הבא במסע של חברות הפורטפוליו שלנו להיות חברות הסייבר החשובות בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים