האם נחשף הטוויסט הטכנולוגי מאחורי העסק החדש של אדם נוימן?

פורבס דיווח ש-Flow תציע מלבד נדל"ן ארנק דיגיטלי ● היתכן כי מי שהמציא, רומם והפיל את WeWork עומד להביא לעולם שירות חדש של שכירת דירות בקריפטו? ● הדובר מתעקש - ההשערות על הכיוון העסקי המסוים אינן נכונות

אדם נוימן בימי התהילה של WeWork

השבוע התרגש העולם – מי באופן חיובי ומי שלילי – מהבשורה שאדם נוימן, מייסד WeWork המפורסם, השיק חברה חדשה ששמה Flow, ואף זכה כבר בהשקעה מאסיבית בגובה 350 מיליון דולר מאנדריסן הורוביץ (Andreessen Horowitz).

על החדשות סיפרו לניו יורק טיימס שלושה אנשים אנונימיים והם שדיווחו כי ההשקעה המסוימת הזו היא למעשה הצ'ק האישי הגדול ביותר שכתבה אנדריסן הורוביץ אי פעם בסבב גיוס לחברה. לפי יודעי הדבר, העסק החדש כבר נחשב בעצם לחד קרן ומוערך כשווה יותר ממיליארד דולר, עקב השקעה של אנדריסן הורוביץ, ועוד בטרם בכלל החל לפעול.

נוימן או אנדריסן הורביץ לא סיפקו יותר מדי פרטים על החברה החדשה, שכהתחלה תוארה כעסק המתמקד בנדל"ן ושאינו משתייך לתחום ההיי-טק. אולם בחלוף  כמה ימים כבר מתחיל להתחוור כי העניינים מתוחכמים וחדשניים יותר, או כך לפחות טוען פורבס.

המגזין דיווח היום (ה') כי נודע לו שהחברה של נוימן, מייסד WeWork המיתולוגי, מתכוונת להשיק ארנק דיגיטלי שיכול לאחסן קריפטו – בין השאר, כמו גם דולרים – וזאת בנוסף לתוכנת ניהול הנדל"ן, עליה כן עדכן היזם מוקדם יותר.

המודל העסקי של Flow ונוימן – עדיין מעורפל ולא ברור

ההנחה שהארנק הדיגיטלי המתוכנן ישמש לביצוע תשלומי שכירות בקריפטו עבור הדירות שבניהול Flow נשללה על ידי דוידסון גולדין, דובר החברה, שאמר לפורבס כי בארנק פשוט יהיה ניתן להשתמש לרכישות חיצוניות, כמו בכל ארנק אחר. אמירה זו משאירה את המודל העסקי של Flow ונוימן עדיין מעורפל ולא ברור.

Flow צפויה להיות מושקת ב-2023, והמייסד השותף של ענקית ההון סיכון, מארק אנדריסן, עתיד להצטרף לדירקטוריון שלה, כך לטענת הטיימס.

נוימן הוא כידוע היזם הישראלי שהמציא וייסד את ענקית חללי העבודה להשכרה WeWork, שעלייתו ונפילתו הדרמטיות הפכו אפילו לסדרת טלוויזיה. בשנת 2019 נקשרו בשמו של נוימן דיווחים רבים על ניהול כושל ובזבזני, מה שגרם ל-WeWork, לכאורה, להיכשל בניסיון הנפקה לציבור, ולאבד שווי של עשרות מיליארדי דולרים. בשיאה, הוערכה WeWork בכ-47 מיליארד דולר, ואולם אחרי חשיפת הניהול חסר המעצורים של נוימן, לכאורה, הוא הודח מהחברה, שכיום שווי שוק שלה הוא רק כ-4 מיליארד דולר. 

בניסיון להבהיר את הסיבה לאמון האדיר שלו בנוימן טען אנדריסן שהיזם המפורסם עם הסיפור הלא ממש מחמיא שמאחוריו פשוט אינו מוערך מספיק. הוא פרסם הסבר להשקעה באתר החברה שלו וציין בשבחי מקים חברת הנדל"ן החדשה כי "לעיתים קרובות זה לא מוערך מספיק שאדם אחד בודד עיצב מחדש את חוויית המשרד באופן יסודי, והוביל חברה גלובלית משנת-פרדיגמה בתהליך: אדם נוימן". אנדריסן הוסיף כי "אנחנו אוהבים לראות מייסדים חוזרים בונים על הצלחות העבר על ידי צמיחה מלקחים שנלמדו", והוסיף בנוגע לנוימן ש-"ההצלחות והלקחים – רבים".

הצעת עבודה ב"אחד מהיישומים הגדולים ביותר של בלוקצ'יין בכלכלה"

לפי פורבס, בעת מסע גיוס עובדים שניהלה Flow החברה תיארה את עצמה באופן דרמטי למדי, וציינה כי מדובר ב-"מיזם פורץ דרך שיהיה אחד מהיישומים הגדולים ביותר של בלוקצ'יין בכלכלה, הכולל גישה רבת-פנים, שבראשו יעמוד אדם נוימן (מנכ"ל WeWork לשעבר)".

דובר החברה ניסה למתן את הדברים בדיעבד, ואמר לפורבס כי תיאור התפקיד היה מופרז ברובו ולא היה צריך להיות מופץ. הוא גם סיפק למגזין ראיון עם עובד חברת Coda Recruitment שגייס מטעם Flow, שאמר: "לקחתי קצת מידע שאספתי, עבדתי עם פיסות מידע וחלקים, ותיאור התפקיד שהוצאתי לא היה מדויק למה שחיפשנו. עשיתי טעות והצגתי את העבודה בצורה לא נכונה". גולדין סיפק לפורבס תיאור תפקיד אחר של מנהל מוצר, שבו לא הוזכרו המושגים קריפטו או בלוקצ'יין, אלא נאמר שהעובד יידרש "לנתח את האקוסיסטם והשירותים הטכנולוגיים בתעשיית ה-multifamily".

multifamily מוכר כביטוי שמתאר קומפלקסי דירות להשכרה, כך שהדובר של נוימן ממשיך להתעקש כי מדובר למעשה על עסקי נדל"ן שאין בהם כל טוויסט חדשני, פורץ דרך או מקורי. נאלץ להמתין לדיווחים הבאים כדי לדעת יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים