משרד הבריאות: כמו בסלולרי, יש להיזהר מקרינה גם בטלפון האלחוטי

המשרד ממליץ למשתמשים בטלפונים אלחוטיים לנקוט אמצעי זהירות, בדיוק כמו בטלפונים סלולריים ● בין היתר, ממליץ המשרד להעדיף שימוש בטלפון קווי, להשתמש ברמקול, לא להתקין את הבסיס של הטלפון בחדרי שינה, ילדים או עבודה ולהחזיר את הטלפון בחזרה לבסיס כשלא משוחחים בו ● ההמלצות מתבססות על מחקר שנערך במדינות שונות בעולם, בהן בישראל ● המחקר הישראלי הראה קשר מובהק בין שימוש מתמשך בטלפונים סלולריים לעליית הסיכון להתפתחות גידולים בבלוטת הרוק

טלפון אלחוטי מסוכן בדיוק כמו טלפון סלולרי – כך עולה מחוזר הכולל מערך עצות לזהירות בקרינה שפרסם הבוקר (ד') משרד הבריאות. המערך מתייחס הן לטלפונים סלולריים והן לטלפונים אלחוטיים המחוברים לקו נייח. על פי החוזר, המידע העובר בין יחידת הבסיס לבין היחידה הניידת של הטלפון האלחוטי מועבר בצורה של קרינת רדיו. לפיכך, יש לאמץ את עקרון הזהירות המונעת גם בהקשר של טלפון אלחוטי.

המשרד ממליץ להעדיף שימוש בטלפון קווי על פני אלחוטי; להשתמש ברמקול בזמן שיחה בטלפון אלחוטי על מנת להרחיק את הרכיב הנייד שלו מהראש; ולא להתקין את בסיסי הטלפונים האלחוטיים בחדרי שינה, ילדים או עבודה שבהם נמצאים חלק ניכר מהזמן. כמו כן, מציעים במשרד הבריאות, כי במידה שהחלק הנייד של הטלפון האלחוטי איננו בשימוש, יש להחזירו לטעינה בתחנת הבסיס.

צעדי הזהירות שבהם ממליץ המשרד לנקוט בכל הנוגע לשימוש בטלפונים סלולריים הם שיחות באמצעות רמקול, דיבורית אישית או אוזניה שאינה אלחוטית; הרחקת הטלפון הסלולרי מגוף המשתמש, כדי להקטין את חשיפתו לקרינה; והרחקה כללית שלו מהגוף כאשר לא משוחחים. כמו כן, ממליץ המשרד לצמצם בכמות ובמשך השיחות, בפרט באזורים שבהם הקליטה חלשה.

בהמלצותיו, מסתמך משרד הבריאות על נתונים חלקיים של מחקר עולמי שהשווה בין מחקרים רבים, כולל בישראל. מרבית המחקרים שנערכו לא הצביעו על קשר סטטיסטי מובהק בין שימוש בטלפונים סלולריים לתחלואה בסרטן, אולם באחד מהם נתגלה, כי אנשים שדיברו בטלפון סלולרי יותר מ-10 פיתחו גידולים בצד שבו הם נהגו לדבר.

בארץ, נערך המחקר בניהולה של ד"ר סיגל סדצקי, מנהלת היחידה לאפידמיולוגיה של סרטן וקרינה במכון גרטנר בבית החולים שיבא בתל השומר. מתוצאות המחקר הישראלי עולה, כי נמצא קשר מובהק בין שימוש מתמשך בטלפונים סלולריים לעליית הסיכון להתפתחות גידולים בבלוטת הרוק. הסיכון בולט בעיקר בקרב אנשים שמאריכים בזמן השיחות ובמספרן ואצל אלה שמרבים בשיחות בעיקר באזורים כפריים, שבהם קיימות יחסית מעט אנטנות – מה שמגביר את הקרינה שנפלטת מהמכשיר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים