נוטניקס מקצצת בכוח האדם: תפטר 270 עובדים

מומחית התשתיות מפטרת כ-4% מעובדיה "כדי לקדם צמיחה רווחית", כך כתבה החברה בהגשה ל-SEC האמריקנית ● המהלך הגיע עקב אזהרות מחודש מאי בגין שיבושים בשרשרת האספקה והוצאות מוגזמות של החברה

ראג'יב ראמאסוואמי, נשיא ומנכ"ל נוטניקס.

נוטניקס (Nutanix) החליטה לפטר 4% (270 עובדים) מכוח העבודה שלה עד סוף אוקטובר בקרוב, כך על פי הגשה שלה לוועדה האמריקנית לניירות ערך ולבורסות, ה-SEC. כך על פי דיווח של The Information מיום ה' האחרון.

נוטניקס, שמתמחה בניהול תשתיות טכנולוגיות מידע, הצהירה בהגשתה ל-SEC כי הפיטורים יושמו "בעקבות סקירה של המבנה העסקי שלה ולאחר נקיטת צעדים אחרים לצמצום עלויות כדי לצמצם הוצאות". החברה הוסיפה וציינה כי "הצמצום מספר העובדים הוא חלק מהמאמצים המתמשכים של החברה לקדם צמיחה רווחית".

לפי אנליסטים שונים שצוטטו בתקשורת העולמית, הפיטורים הגיעו באיחור, משום שקודמיו של מנכ"ל נוטניקס הנוכחי, רג'יב ראמאסוואמי,  גרמו לחברה להתנהל בתוך הוצאות מופרזות.

דובר החברה הגיב ואמר כי "עד כמה שזה קשה לקבל החלטות שמשפיעות על העובדים, אנו מאמינים שזה יאפשר ל-נוטניקס להיות יעילה וגמישה יותר בהמשך הדרך, כשאנו מנווטים בסביבה מאקרו-כלכלית מאתגרת".

חששות מהשיבושים בשרשרת האספקה

הדו"ח הרבעוני האחרון של נוטניקס מציג רווחים מוצקים. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-404 מיליון דולר – עלייה של 17% בהשוואה לאשתקד, עם הפסד נקי של כ-112 מיליון דולר. ההכנסות השנתיות עלו ב-46% – או 1.1 מיליארד דולר – לעומת 2021. החברה צפתה שההכנסות המלאות לשנת 2022 יהיו 1.55 מיליארד דולר – עלייה של 11% מ-2021.

למרות התחזיות הללו, מנכ"ל נוטניקס אמר שבעיות שרשרת האספקה מעוררות דאגה בחברה.

במהלך שיחת הרווחים שקיימה החברה במאי האחרון ציין המנכ"ל ראמאסוואמי, שהוא גם נשיא החברה, כי עיכובים מוגברים בשרשרת האספקה מצד שותפי החומרה של נוטניקס – ביניהם לנובו, דל, HP ואחרות – השפיעו מאוד על תחזית החברה.

לפי ראמאסוואמי, האתגרים בשרשרת האספקה יימשכו עוד רבעונים רבים קדימה. למרות זאת, הוא הוסיף: "איננו מאמינים שהאתגרים הללו משקפים שינוי כלשהו בביקוש לפלטפורמת מולטי-ענן ההיברידית שלנו, ואנו מתמקדים בהפחתת ההשפעה של נושאים אלה וממשיכים לממש את ההזדמנות העומדת בפנינו".

נוטניקס עתידה לדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקאלי הרביעי ב-31 באוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים