ארה"ב: מנהל לשעבר בטוויטר הורשע בריגול עבור סעודיה

אחמד אבואמו הורשע בכך שהעביר מידע על מתנגדי המשטר הסעודי שמשתמשים בטוויטר למקורב ליורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן

נתפס - והורשע - מרגל סעודי בארצות הברית.

מנהל לשעבר בטוויטר הורשע אמש (ג') בארצות הברית בריגול עבור סעודיה. המנהל, אחמד אבואמו, הורשע בבית משפט פדרלי בסן פרנסיסקו בכך שהעביר מידע פנימי על מתנגדי המשטר בריאד שמשתמשים בטוויטר לבאדר אל-אסקר, יועצו של יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. אבואמו צפוי לרצות עונש מאסר של בין 10 ל-20 שנים.

נגד אבואמו, אזרח אמריקני שהוא גם בעל אזרחות לבנונית, הוגש ב-2019 כתב אישום שלפיו בתפקידו כמנהל מדיה בטוויטר, הוא בנה מערכות יחסים קרובות עם עיתונאים וידוענים במזרח התיכון ובצפון אפריקה. לפי כתב האישום, אבואמו ועלי אל-זאבארה, אף הוא תושב סעודיה, סיפקו לממשל בריאד מידע אודות חשבונות המדיה של מתנגדי המשטר, כמו גם פרטים של חשבונות של משתמשים נוספים. כך, השניים צברו נתונים ומידע אישי אודות יותר מ-6,000 משתמשים בטוויטר. אל-זאבארה עזב את ארצות הברית בטרם הואשם גם הוא.

אחד המשתמשים שפרטיהם הועברו לממשל בריאד הוא עומר עבדול עזיז, פעיל חברתי סעודי שמתגורר בקנדה, שהגיש בעבר תביעה נגד חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO.

לפי ההרשעה של אבואמו, אל-אסקר הוא אשר גייס אותו. בתמורה למידע שנתן, הוא קיבל שעון יוקרה בשווי 20 אלף דולר, לצד כסף מזומן בשיעור של כ-300 אלף דולר. על מנת להסתיר את הכספים שאותם הוא קיבל, אבואמו הפקיד אותם בחשבון של קרוב משפחה שלו בלבנון.
הממשל הסעודי יצר קשר עם אבואמו כבר ב-2014. נאמר לו אז שמשלחת של יזמים תגיע לסן פרנסיסקו והוטל עליו לארגן עבורם סיור במשרדי טוויטר בעיר.

אבואמו הורשע בששה סעיפים, ביניהם קשירת קשר לביצוע הונאה בנקאית והלבנת הון. הוא זוכה מחמישה סעיפי הונאה אחרים. כבר ב-2018, אבואמו, שעזב את עבודתו בטוויטר שלוש שנים לפני כן, הואשם בשקר לסוכן ה-FBI, לאחר שכאשר נשאל בחקירתו אודות השעון היוקרתי שברשותו, הוא טען שהשעון מזויף וכי שוויו פחות מ-5,000 דולר. אבואמו נעצר שוב בנובמבר 2019.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים