ארה"ב: שלושה עובדים נפצעו אנושות בגלל פיצוץ בדטה סנטר של גוגל

האירוע התרחש במתקן, מהגדולים של גוגל, הממוקם בעיירה קאונסיל בלאפס, איווה, ביום ב' השבוע ● אחריו דיווחו משתמשים באסיה, ארה"ב ואוסטרליה על בעיות בגישה למנוע החיפוש, אבל גוגל טוענת שאין קשר בין האירועים

התרחש בו פיצוץ אלקטרוני. הדטה סנטר של גוגל, הממוקם בעיירה קאונסיל בלאפס, איווה.

פיצוץ במנגנון החשמלי בדטה סנטר של גוגל במדינת איווה פצע אנושות שלושה עובדים. האירוע החמור התרחש ביום ב' השבוע, באמצע היום, במתקן שמפעילה גוגל בעיירה קאונסיל בלאפס באיווה, כך דווח בכלי התקשורת האמריקנים.

שלושת הנפגעים באירוע עבדו בתחנת משנה קרובה לבניין הראשי בעת שהפיצוץ החזק התרחש. על פי ההסברים, מדובר בסוג של פיצוץ אלקטרוני, הכולל חום רב ואור עז, אשר מתרחש בעת פריקה במערכת חשמלית. הנפגעים – שלושה חשמלאים, שסובלים עקב הפיצוץ מכוויות חמורות-, פונו לבית החולים, שם נאבקו הרופאים על חייהם.

סיבת הפיצוץ עדיין אינה ידועה.

אתמול (ג') אחר הצהריים סיפקה גוגל פרטים על האירוע.

"אנו מודעים לתקרית האלקטרונית שהתרחשה אתמול בדטה סנטר של גוגל בקאונסיל בלאפס, איווה, ופצעה שלושה אנשים באתר. הם אושפזו ומצבם נחשב יציב. הבריאות והבטיחות של כל העובדים הם בראש סדר העדיפויות שלנו, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים שלנו באתר ועם הרשויות המקומיות כדי לחקור ביסודיות את המצב ולספק את הסיוע הדרוש", מסר הדובר של גוגל.

לגוגל יש 14 דטה סנטריים בארה"ב, והחברה כבר עדכנה כי בשנים הקרובות יבנו עוד כמה מתקני אחסון לנתונים. המתקן באיווה הוא אחד הגדולים של החברה, ונפתח בשנת 2009.

מדובר בתקרית השנייה שדווחה בדטה סנטרים של גוגל ברחבי העולם בארבעת השבועות האחרונים, כאשר מתקן בלונדון נסגר, על פי הדיווחים, במהלך גל החום האחרון שפקד את בריטניה.

גוגל: אין קשר לתקלות בשירותים, שדווחו ברחבי העולם

המתחם שבו התרחש הפיצוץ, הממוקם בסמוך לפארק הלאומי אגם מנווה, הוא כאמור אחד הדטה סנטרים הגדולים של גוגל, וכידוע מרכזים אלו מאכלסים מחשבים המשמשים לאחסון ועיבוד כמויות גדולות של מידע. תקלות שחוו משתמשים באוסטרליה, ארה"ב ואסיה בשירותי החברה – גוגל מפות וגוגל חיפוש – מיד אחרי האירוע העלו סברה כי מדובר בתופעות לוואי של השריפה במרכז הנתונים.

אחרי הפיצוץ התלוננו גולשים באתר Downdetector על תקלות, ונרשמה עלייה בדיווחים על באגים, בעיות והפסקות שירות הקשורים לשירותי גוגל. בעיקר דווחו הגולשים על כשלים במנוע החיפוש של הענקית ממאונטיין וויו, בג'ימייל, בכלי המפות של גוגל וביוטיוב – שנמצאת בבעלות החברה, ושעל תקלות בפלטפורמה שלה דווח יחסית פחות.

אין דרך לדעת אם הכשלים בשירותי החברה קשורים לפיצוץ, וגוגל לא הודיעה על הפסקות שירות הקשורות לאירוע. גוגל הכחישה כל קשר לשאירע.

דובר החברה התייחס גם הוא לעניין זה ומסר: "אין קשר בין ההפסקות שנצפו בחיפוש גוגל ובמפות לבין התקרית שהתרחשה באיווה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים