המיזוג של איירון סורס עם יוניטי בסכנת ביטול

יוניטי קיבלה הצעה אטרקטיבית הרבה יותר, בסך של 20 מיליארד דולר, מאפלובין, וההערכות הן שהיא תוותר על עסקת המיזוג עם איירון סורס הישראלית, שכבר הוכרזה

יוניטי כנראה תתמזג בכל זאת עם איירון סורס.

אחת מעסקאות המיזוג הגדולות של חברת היי-טק ישראלית בשנים האחרונות עומדת בסכנה: הצעת רכישה אטרקטיבית שהגישה אפלובין (AppLovin) לרכישת פלטפורמת הגיימינג יוניטי כוללת תנאי שלפיו היא תבטל את המיזוג שלה עם איירון סורס.

ההצעה של אפלובין היא על סך של 20 מיליארד דולר. היא מציעה 58.85 מיליון דולר למנייה של יוניטי – פרמיה של 18% לעומת המחיר שלה עם סגירת המסחר בוול-סטריט אמש. המחיר של עסקת המיזוג של יוניטי עם איירון סורס, כפי שהחברות הכריזו עליו בחודש שעבר, הוא 4.4 מיליארד דולר – 74% פרמיה על מחיר המנייה של החברה הישראלית ב-30 ימי המסחר שלפני ההודעה על ביצועה. בהודעה על העסקה נמסר כי בעלי המניות של איירון סורס יחזיקו ב-26.5% מהחברה הממוזגת ואלה של יוניטי – ב-73.5% מהן.

אפלובין לא רצתה מתחרה ענקית – ותיצור מתחרה ענקית לאיירון סורס

באפלובין מיהרו להגיש את ההצעה לאחר שהבינו שמיזוג בין איירון סורס ליוניטי ייצור לה מתחרה ענקית, ועל כן היא כוללת גם תנאי לביטול המיזוג. אם ביוניטי יחליטו ללכת על ההצעה של אפלובין, הדבר יהווה כאב ראש ענק לאיירון סורס.

התנגדות שבעלי מניות של יוניטי הביעו מהעסקה עם איירון סורס, וכן חוסר שביעות רצון מצד לקוחות, בהחלט יכולים לסייע לה לקבל את ההצעה – האטרקטיבית, כאמור – של אפלובין. כך או כך, שער המנייה של אפלובין נסק היום, במסחר שלפני פתיחת שערי וול-סטריט ב-14%, אולם נכון לכתיבת שורות אלה הוא צונח ב-12.5%. לעומת זאת, השער של מניית יוניטי עולה ב-3.5%.

איירון סורס נוסדה ב-2008 על ידי תומר בר זאב והאחים רועי, אייל ואיתי מילרד. המוצר הראשון של החברה היה תוסף לפיירפוקס בשם Foxtab, שהאיץ את קצב הגלישה בדפדפן. בהמשך היא פיתחה את התוכנה InstallCore, שנועדה להתקין את התוסף. בראשית העשור הקודם התוכנה הזאת הפכה להיות המוצר העיקרי של איירון סורס. החברה הפכה לציבורית ביוני אשתקד, לאחר שביצעה הנפקת SPAC.

אם יוניטי תקבל את ההצעה של אפלובין, תהיה זו הפעם השנייה שבה הוכרז על עסקת מיזוג של איירון סורס שבסופו של דבר לא יצאה לפועל. בפעם הקודמת, ב-2013, היא הייתה על סף מיזוג עם בבילון תמורת 1.5 מיליארד דולר – וכאמור, עסקה זו בוטלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים