האם טיק-טוק תביס את ספוטיפיי ואפל מיוזיק עם אפליקציית מוזיקה משלה?

חברת האם, בייטדאנס, הגישה למשרד הפטנטים האמריקני במאי בקשה לסימן מסחרי ל-TikTok Music, אפליקציה שלפי התיאור תאפשר: ליצור, להמליץ ולהגיב, להזרים וידיאו ואודיו בלייב, לקנות, לנגן, לשתף וגם להוריד מוזיקה

בחודשים האחרונים שמענו לא אחת דיבורים על ההשפעה המוזיקלית שיש ל-טיק-טוק (TikTok) וכיצד הרשת החברתית עצמה גרמה לשירים, אפילו נשכחים ממש, להפוך לוויראליים, אחרי שמשפיענים השתמשו בהם בפלטפורמה שלה.

כעת מסתמן כי אפשר שבייטדאנס (ByteDance), החברה האם הסינית של היישום הפופולרי, החליטה להיכנס חזק יותר לתחום. כלי התקשורת העולמיים טוענים, בהתבסס על מהלך חדש יחסית שביצעה החברה, כי צפויה השקה עתידית של פלטפורמה נוספת מבית בייטדאנס-טיקטוק, המתמקדת אך ורק במוזיקה. לפי הדיווחים, השירות, אם אכן יגיע לכדי הבשלה, יכול להוות מתחרה רציני במיוחד לספוטיפיי (Spotify), או לאפל מיוזיק (Apple Music), ושירותי סטרימינג אחרים.

TikTok Music – שירות ההזרמות של בייטדאנס

בייטדאנס הגישה במאי האחרון בקשה לסימן מסחרי בארצות הברית עבור שירות חדש בשם TikTok Music.

החברה, כפי שפורט על ידי הביזנס אינסיידר, תיארה ​​את המותג כ"מגוון סחורות ושירותים, כולל אפליקציה סלולרית, המאפשרת למשתמשים לקנות, לנגן, לשתף, להוריד מוזיקה, שירים, אלבומים ומילים", מה שייצר פרשנות כי מדובר בהתמקדות מטעם החברה האם של טיקוטק בשירות מוזיקה דומה לספוטיפיי או לשירותימ הזרמות אחרים.

ההתרשמות הזו לא וודאית, משום שלפי הדיווחים השונים אפשר בכלל ששם המותג הרשום מייצג פלטפורמה המאפשרת שידור חי של אודיו ווידיאו, אפשרויות שגם הן תוארו במפרט בקשת הרישום.

בכל מקרה, עורך דין המתמחה בסימונים מסחריים, בשם ג'וש גרבן, אמר לאינסיידר כי "בדרך כלל, חברה בסדר גודל של טיקטוק או בייטדאנס הולכת להגיש בקשות לסימנים מסחריים רק עבור פריטים שאותם הם שוקלים ברצינות", לפיכך סביר להניח שהמוצר המסוים יפציע אל חיינו בקרוב.

לביטדאנס כבר יש ניסיון בהזרמת מוזיקה. ב-2020 החברה הסינית השיקה אפליקציית הזרמת מוזיקה בשם Resso, בהודו, ברזיל ואינדונזיה. ל-Resso יש תכונות דומות המתוארות בהגשת הרישום של ה-TikTok Music, ביניהן יצירת רשימות השמעה, שיתוף שירים במדיה חברתית ואינטראקציה עם קהילת האפליקציה. בנוסף, בייטדאנס השתמשה בפופולריותל של טיקטוק כדי למשוך משתמשים ל-Resso עם כפתור שמפנה את המשתמשים אל השירות המוזיקלי, כדי שיוכלו להאזין לגרסה המלאה של שיר שהם מעוניינים בו, כך על פי דיווח של The Information.

לאפליקציית Resso יש למעלה מ-40 מיליון משתמשים חודשיים במחוזות בהם היא פועלת. הפלטפורמה הפכה לפופולרית מאוד בהודו, וזאת למרות שטיקטוק מוחרמת במדינה, בגין החשדות סביב התנהלות מתואמת עם הממשל בסין של החברה האם. 

אז האם השירות המוזיקלי של טיקטוק יהווה איום על יישומי ההזרמות המאוד מצליחים שכולנו מכירים? ובכן, בהודו יש ליישום ההזרמות מבית בייטדאנס בסיס משתמשים פעיל שגדל ב-304% בין ינואר 2021 לינואר 2022. ספוטיפיי – לשם השוואה – רשמה גידול של 38% בלבד בהיקף השימוש בה באותו פרק זמן.

הנתונים הללו, כדוגמה, יכולים להעיד ולנבא כי לאפליקציית TikTok Music -בהנחה שאכן תקבל את השם המבוקש – יש את הפוטנציאל לגרום לחברות גדולות כמו אפל, ספוטיפיי וגם יוטיוב שבבעלות גוגל לדאוג, ובצדק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים