המרכז לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן הטמיע מערך גיבוי של קומוולט

פתרון HyperScale X של קומוולט מספק יכולות אבטחת מידע, גיבוי ושחזור מתקדמות ● הפרויקט הוטמע על ידי ווי אנקור ומוערך במאות אלפי דולרים

שרון דהן, מנמ"ר המרכז לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן

המרכז הישראלי הלאומי לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן על-שם ננסי וסטיבן גרנד, העוסק בפעילות שירותי מחקר בתחומי הגנומיקה, חלבונים, ביו-אינפורמטיקה וגילוי תרופות ונחשב לאחד מגופי השירות הגדולים במכון, שדרג את מערך הגיבוי שלו לפתרון הגנת הנתונים HyperScale X של קומוולט, זאת לאחר ביצוע מחקר מעמיק בנוגע לפתרונות הגיבוי בשוק, אשר עונים על צורכי המרכז, בדגש על אבטחת מידע ויכולות גיבוי מתקדמות,

הפתרון של קומוולט נבחר על מנת להגן על נתונים הן בשרתים הווירטואליים והן בתחנות הקצה, לגבות ולשחזר את המידע שמייצרים החוקרים, כולל מחקרים חדשניים בתחום הרפואה. הפרויקט הוטמע על ידי ווי אנקור (We-Ankor) ומוערך במאות אלפי דולרים.

פתרון ה-HyperScale X פועל הן באתר הראשי של המרכז במכון ויצמן והן באתר ה-DR. הוא מחליף פתרון גיבוי קודם שעבר למודל ענן בלבד. המרכז נדרש לפתרון מקומי (On premise) עם מהירויות גיבוי ושחזור גבוהות בהיקף של כמה מאות טרה-בייט, וכן אופציה לביצוע גיבויים בענן בעתיד.

"המרכז הישראלי הלאומי לרפואה מותאמת אישית עוסק במתן שירותי מחקר בחזית הטכנולוגיה המדעית, בין היתר גם מחקר בעל קניין רוחני ומחקר שבו כמות הדגימות מאוד מוגבלת וחד פעמית, לכן השמירה על הנתונים מכל משמר מאוד חשובה עבורנו. אם יש תקלה ואין יכולות גיבוי ושחזור גבוהות, שנים של מחקר עלולות לרדת לטמיון", אמר שרון דהן, מנמ"ר המרכז לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן. "Hyperscale X הוא פתרון גיבוי דינמי בתצורת Scale-out Architecture, בעל שרידות וביצועים גבוהים ביותר הן בגיבוי והן בשחזור. הפתרון מאפשר לבצע מודרניזציה, שיפור ורענון תשתיות אבטחת המידע בארגון, כולל הגנה מפני הצפנה בעת מתקפות כופר. ההגנה על המחקרים יקרי הערך מפני מתקפות כופר הייתה שיקול מאוד מרכזי בבחירת הפתרון. מדובר בפתרון קל ואינטואיטיבי לשימוש, עם ממשק אחיד, המספק ניהול אחוד של התוכנה והחומרה באמצעות פלטפורמה אחת בשילוב יכולות גיבוי ואבטחת מידע מובנות".

"בשונה מהמערכת הקודמת איתה עבדנו", הוסיף דהן, "כעת יש לנו ממשק אחיד עבור כל היבטי הגיבויים והשחזורים, אבטחת מידע, גיבוי של כל מקורות המידע של המרכז ואף גיבוי למחשבים הניידים".

יגאל בביאן, מנהל לקוח בווי אנקור, ציין כי, "צוות ה-IT של המרכז לרפואה מותאמת אישית ביצע מחקר מעמיק של הפתרונות הגיבוי הקיימים בשוק ומהווים דוגמה כיצד לבצע נכון תהליך בחירה מסודר של מערכת שתשרת אותם כיום ובעתיד. באמצעות פתרון ה-HyperScale X, מקבל מרכז המחקר הגנה נגד מתקפות כופר, היות ומדובר בפתרון גיבוי ייחודי, הכולל מערכת קבצים ייעודית שלא ניתנת להצפנה, שינוי או מחיקה. הממשק של קומוולט יודע לנטר את הסביבה ולאתר חריגות ואנומליות, יחד עם שימוש בטכניקות הטעיה של מלכודות דבש כדי להטעות את התוקפים".

מיכל אהרוני, מנהלת מכירות למגזר הציבורי, הפיננסי והאקדמיה בקומוולט ישראל, אמרה, כי, "אנו גאים כי לאחר תהליך בחירה קפדני נבחרה קומוולט לספק את פתרון הגיבוי למכון ויצמן. הבחירה ב-HyperScale X מתאימה בדיוק לצרכים של מכון ויצמן. מדובר בפתרון מהיר וקל להתקנה, בעל שרידות וביצועים גבוהים מאוד לגיבוי ושחזור ובעל פיצ'רים של אבטחת מידע. מאחר והפתרון לא ניתן להצפנה, חוקרי המרכז לרפואה מותאמת אישית במכון ויצמן יכולים לעסוק במחקרים חשובים ובעלי משמעות בתחום הרפואה בראש שקט, כאשר קומוולט דואגים להגן, לגבות ולשחזר את המידע שלהם בעת הצורך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים