מיינקראפט לא תאפשר שימוש ב-NFT

Mojang Studios, המפתחת, לא רוצה ש-NFTs ישולבו במשחק הפופולרי והוותיק ● הסיבה - הטכנולוגיה החדשנית אינה תואמת את "ערכי המשחק", שבמסגרתם דווקא כן מותר להרוג משתתפים, מפלצות ובעלי חיים

לא יכלול פריטי NFT. מיינקראפט.

מיינקראפט (Minecraft) – משחק הווידאו הפופולרי שמעסיק ילדים וצעירים רבים כבר כמעט תריסר שנים – לא יכלול כל קשר ל-NFT (ר"ת Non-Fungible Tokens) ולטכנולוגיה הבסיסית שמאחוריו, הבלוקצ'יין, כך הודיעה החברה שמפתחת אותו, Mojang Studios, השבוע (ד').

Mojang הבהירה בפוסט בבלוג שלה כי אינה רוצה שהמשחק המצליח יהיה קשור לפריטי אספנות דיגיטליים. "השילובים של NFT עם מיינקראפט אינם, באופן כללי, משהו שאנחנו הולכים לתמוך או לאפשר", הודיעה החברה, וזאת לפני עדכון להנחיות השימוש בכותר.

במיינקראפט משחקים בעיקר בני 8-16, שלפעמים נוטים להתמכר למשחק, בו הם בונים מבנים ואף ישובים שלמים ונאבקים לשרוד. מדובר במשחק אינדי בסגנון ארגז חול, שנוצר במקור על ידי מרקוס (נוטץ') פרסון השבדי, ומאוחר יותר פורסם על ידי Mojang. המשחק יצא בגרסה רשמית ל-PC לראשונה ב-2011, ובאותה שנה יצאו גם גרסאות ל-iOS ולאנדרואיד.‏ ב-2012 התפרסמה גרסה ל-Xbox 360‏, שפותחה בשיתוף 4J Studios, וב-2013 הוכרזו גרסאות ל-Xbox one, לפלייסטיישן 3, 4 וכן ל-Vita.

כבר מראשית דרכו זכה המשחק להצלחה אדירה ולביקורות משבחות, ובהמשך הוא כיכב לא אחת ברשימת המשחקים הנמכרים ביותר בעולם. הענקית מיקרוסופט (Microsoft) רכשה אותו בשנת 2014 בתמורה ל-2.5 מיליארד דולר.

מכירת פריטים דיגיטליים כ-'אסימון חסר תחליף'. NFT. אילוסטרציה.

מכירת פריטים דיגיטליים כ-'אסימון חסר תחליף'. NFT. אילוסטרציה. צילום: BigStock

מה ל-NFT ולמיינקראפט בעצם?

NFT הוא פורמט דיגיטלי ייחודי, שמטרתו לבסס בעלות תיאורטית על נכס דיגיטלי באמצעות תעודת אימות המאוחסנת בבלוקצ'יין. מכיוון שהאובייקט הוא דיגיטלי, עדיין אין דבר שיעצור מישהו מליצור עותק של ה-NFT המסוים, ומדובר פשוט באמצעי להוכחת בעלות עליו. נכון להיום השימוש הנפוץ ביותר בטכנולוגיה, שתפסה תאוצה בשנים האחרונות, הוא לצורך בעלות על פיסות אמנות וגרפיקה דיגיטליות.

במשחקים כיום NFTs הם פריטים שניתן למכור ולהחליף. הפריטים הללו עשויים להיות עיצוביים או בעלי השפעה ממשית על המשחק עצמו.

בראשית הפוסט שפורסם השבוע כתבו קברניטי הסטודיו שמאחורי המשחק: "לאחרונה קיבלנו כמה משובים מחברי הקהילה, המבקשים הבהרות ושקיפות בנוגע לעמדה של Mojang Studios ומיינקראפט לגבי NFTs ובלוקצ'יין". ואז, בפוסט ארוך למדי, הצוות נכנס לפרטי פרטים ומסביר מדוע במשחק לא אימצו את הטכנולוגיה עד כה, למה החברה נוקטת כעת בצעדים לאסור כל יישום של מה שקשור לבלוקצ'יין במיינקראפט, וכן מדוע היא לא תאפשר למשתמשים לקדם "פרטי אספנות בצורת NFT", שנוצרו על ידי מקור חיצוני בעבור מיינקראפט.

רצח כן – NFTs לא

בעקבות המשוב משחקנים, כך הסבירו ב-Mojang, המפתחת גילתה כי מספר חברות כבר יצרו NFTs הקשורים לעולמות המיינקראפט. אלא שלטענת Mojang, תפישת ה-NFT עצמה – שבה הבעלות על דברים מוגבלת למספר שחקנים ששילמו עבור הפריטים, ומותירה אחרים בלעדיהם – מפרה את הערכים של המשחק.

לדברי החברה, ארץ הבלוקים שבה משוטטים השחקנים צריכה להיות מקום מכיל לכולם. החברה סבורה כי ה-NFT וטכנולוגיות הבלוקצ'יין האחרות יוצרות בעלות דיגיטלית המבוססת על חריגות והדרה, ואלו – לטענתם – אינן עולות בקנה אחד עם ערכי מיינקראפט, המבוססים על הכלה יצירתית ומשחק יחד.

"NFTs לא כוללים את כל השחקנים שלנו, והם יוצרים תרחיש שבו יש אנשים שיש להם ואנשים שלא", ציינה החברה והמשיכה: "מנטליות התמחור וההשקעה הספקולטיבית סביב NFTs מרחיקה את המיקוד מהמשחקים, ומעודדת רדיפה אחר רווח, מה שלדעתנו אינו מתאים לשמחה ולהצלחה ארוכת הטווח של השחקנים שלנו".

ההסבר נשמע הגיוני לכאורה, אולם הדגשת ערכי המשחק וההלכה כסיבה להרחקת הטכנולוגיה החדשנית ממנו מעט מופרכת, על רקע העובדה ששחקנים במיינקראפט עוסקים גם באלימות רבה של השחקנים כלפי יריביהם האנושיים, וכן כלפי יצורים וחיות שהם פוגשים ברחבי ארץ הבלוקים שבה הם פעילים.

מעבר לכך יצוין כי על אף ש-NFT שמקורם בחברות צד שלישי יחסמו במיינקראפט, הרי ש-Mojang אמרה כי לא תסגור את הדלת לחלוטין ל-NFTs רשמיים של מיינקראפט בעתיד, כנראה כאלו שהיא עצמה תנפיק אם תחשוב שהכיוון נכון לה. לדברי החברה, היא תעקוב מקרוב אחר האופן שבו טכנולוגיית הבלוקצ'יין מתפתחת לאורך זמן, אך אין לה תוכניות ליישם אותה בפלטפורמה שלה נכון לעכשיו.

מעניין לציין כי ביוני האחרון אצל Epic Games – מתחרה ראשית של Mojang – דווקא הושק משחק ה-NFT הראשון. המשחק, ששמו Grit, הוכרז בשנת 2021 כ-Bowboy Battle Royale, הקשור לכותר הדגל של החברה פורטנייט, ועלה מחדש מוקדם יותר השנה כמשחק בלוקצ'יין.

מכל אלו אפשר להבין, לכאורה ובין השורות, כי ייתכן ש-Mojang חוששת שה-NFTs ממקורות חיצוניים עלולים להוציא את השליטה במשחק מידיה, וזו אולי הסיבה המרכזית לחסימתם ממיינקראפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים