בלעדי

פורסקאוט רכשה את Cysiv תמורת 120 מיליון דולר

החברה הנרכשת פיתחה פתרון SOC כשירות, שמאפשר לארגונים לזהות אירועי סייבר בזמן אמת ולנתח אותם, מה שמאפשר לארגונים להגיב להם מהר יותר

רכשה בסוף השבוע את Cysiv. פורסקאוט.

פורסקאוט, הישראלית במקורה, רכשה בסוף השבוע את Cysiv, שעוסקת בזיהוי אירועי סייבר בזמן אמת – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הרכישה לא נמסר, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על 120 מיליון דולר.

החברה הנרכשת יושבת באירבינג, טקסס, ומאז הקמתה ב-2018 היא גייסה 26 מיליון דולר. היא פיתחה שירות של מרכז תפעול אבטחה כשירות (SOC As a Service), שעל פי החברה מספק לארגונים זיהוי טוב יותר ותגובה מהירה יותר לאיומים אמיתיים. הוא משלב את כל המרכיבים של SOC מתקדם, פרו-אקטיבי, שצד איומים, עם מעטפת אבטחה מנוהלת, לטובת הגנה היברידית, בסביבה מרובת עננים ובדטה סנטר המקומי. זאת, לצד הגנה על הרשת הארגונית ותחנות הקצה.

הפתרון מביא לשילוב של SIEM (ר"ת Security Information and Event Management – ניהול אבטחת מידע ואירועים) מהדור הבא בענן עם גישה ממוקדת נתונים. כך, צוות מומחי החברה פועל כהרחבה, מעין שלוחה, של ה-SOC של הלקוח הארגוני – מה שמקצר את הטמעת השירות לימים עד שבועות בודדים. הגישה של Cysiv לזיהוי ותגובה של איומים, נמסר, "עוזרת להפחית סיכונים, להבטיח הלימה לתקנות ולרגולציות המגזריות השונות, ומשפרת את היעילות, האפקטיביות והבשלות של פעולות האבטחה של הארגון".

לפי פורסקאוט, "הרכישה תאפשר ללקוחות לשלב בין יכולות הניטור ואיסוף הנתונים שאוספת הפלטפורמה שלנו לתובנות המתקבלות מניתוח שלהם בפלטפורמת הענן של Cysiv".

לראות את כל ההתקנים בזמן אמת ולהפחית סיכונים

ב-20 השנים האחרונות בנתה פורסקאוט יכולת וטכנולוגיות לזיהוי התקנים ופילוח של רשתות. בסיס הנתונים של החברה מכיל יותר מ-15 מיליון טביעות אצבע של מכשירים והתקנים שונים, כך שארגונים יכולים לקבל באופן אוטומטי אפשרויות לסיווג ספציפי של מיליוני סוגים של התקנים. באופן זה הרוכשת מספקת לארגונים גדולים בעולם נראות וניטור מכשירים, כך שיוכלו לראות את כל ההתקנים המחוברים לרשתות שלהם, ברציפות ובזמן אמת, ולאחר מכן לנקוט בפעולות אוטומטיות להפחתת סיכונים.

במרץ 2021 מינתה פורסקאוט את וואל מוחמד למנכ"ל. מוחמד שימש בעבר נשיא טרנד מיקרו וסמנכ"ל התפעול שלה, והוא הגיע אליה אחרי שטרנד מיקרו רכשה את הסטארט-אפ בסייבר שאותו הוא הקים.

פורסקאוט הוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים: היו"ר, חזי ישורון; דורון שקמוני; סמנכ"ל הטכנולוגיות, עודד קומאי; דרור קומאי, שמשמש כארכיטקט ראשי; נוגה אלון; ועודד עמיר. היא נוסדה בישראל אך מאוגדת כיום כחברה אמריקנית, והמטה שלה נמצא בסן חוזה שבקליפורניה. לחברה יותר מ-3,000 לקוחות ארגוניים, לרבות חברות מפורצ'ן 100, והיא מונה מעל 1,000 עובדים ברחבי העולם. האתר הישראלי של החברה בתל אביב הוא הגדול ביותר מבין המרכזים הגלובליים שלה, ומתמקד במחקר ופיתוח בתחום אבטחת הסייבר ובפיתוח טכנולוגיות העתיד.

בתחילת דרכה התמקדה פורסקאוט בפיתוח מוצר הטעיה בסייבר, שהקדים את זמנו. ב-2005 היא הסבה את הפלטפורמה שלה ל-NAC (ר"ת Network Access Control – בקרת גישה לרשת הארגונית). ב-2010, לאחר הופעת ה-iPad – כשהמוצר נכנס לרשתות ארגוניות וצמחה מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device), ועימה הקצאת הרשאות לפי זיהוי המשתמש – החל ביקוש למוצר הנראות של פורסקאוט. החברה הונפקה בנאסד"ק ב-2017 לפי שווי של 800 מיליון דולר, ובחלוף פחות משנתיים הכפילה את שוויה ליותר מ-1.6 מיליארד. ב-2020, קרן ההון-סיכון הפרטית אדוונט אינטרנשיונל רכשה את פורסקאוט, תמורת 1.4 מיליארד דולר.

ב-2018 רכשה פורסקאוט את Security Matters, שמציעה פתרונות נראות וניהול סיכונים למערכות OT, הידועות גם כמערכות בקרה תעשייתיות – ICS. בפברואר השנה היא קנתה את CyberMDX הישראלית, שמפתחת פלטפורמת אבטחת סייבר וניהול לוגיסטי של מכשור רפואי, תמורת כ-200 מיליון שקלים.

מוחמד אמר לאנשים ומחשבים כי "ברקע המגמות של מעבר לעבודה מרחוק והגירה לענן בשנתיים האחרונות, ארגונים מתקשים להבדיל בין התראות שווא לאלו האמתיות, ובהתאמה, מתקשים לחקור, לסווג ולתעדף באופן אוטומטי את הטיפול באיומים האמיתיים שמסכנים את הארגון. הפתרון מגיע בצורת ניהול ושליטה על שטח פני ההתקפה, לצד ניתוח הפעילות הרבה ברשת, על מנת לאתר את האיומים האמיתיים שמופנים לארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים