פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, הורה לתרום את מרבית ההון שלו לאחר מותו

הונו של אלן, המוערך כיום ב-13.5 מיליארד דולרים, ייתרם לאחר מותו למטרות פילנתרופיות ● במשך 20 שנים הוא תורם למטרות פילנתרופיות בארצות הברית, בעיקר באמצעות הקרן המשפחתית שהקים ● בין היתר, הוא העביר מענקים בסכום כולל של יותר ממיליארד דולרים לפרויקטים מקומיים

פול אלן, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft), הודיע בסוף השבוע, כי הורה לתרום לאחר מותו את מרבית ההון שלו, המוערך ב-13.5 מיליארד דולרים, למטרות פילנתרופיות. אלן טופל נגד לימפומה שאינה הודג'קין (סוג של סרטן הדם). בכך הוא מצטרף לשותפו לשעבר לעסקים, ביל גייטס, ולמיליארדר וורן באפט, שהודיעו על צעד דומה.

אלן, שדורג על ידי המגזין פורבס (Forbes) במקום ה-37 בין עשירי העולם, ייסד את מיקרוסופט ב-1975, ביחד עם גייטס. הוא התפטר ב-1983, לאחר שהתגבר על ההתקף הראשון של מחלת הסרטן. במשך 20 שנים הוא תורם למטרות פילנתרופיות בארצות הברית, בעיקר באמצעות הקרן המשפחתית שהקים. בין היתר, הוא העביר מענקים בסכום כולל של יותר ממיליארד דולרים לפרויקטים מקומיים.

"היום אני מבקש להודיע, כי הפעילות הפילנתרופית שלי תימשך גם אחרי מותי", נכתב בהודעה שפרסם אלן. "מזה שנים רבות אני מתכנן שמרבית הוני ייתרם למטרות פילנתרופיות, כדי להמשיך את פעילות הקרן ולהוסיף ולממן מחקר מדעי שלא למטרות רווח".

הוא לא ציין לאילו יעדים הוא מייעד את הונו. יצוין, כי בניגוד לקרן של גייטס, שבה פועל מנגנון מורכב לאישור תרומות, המענקים מהקרן של אלן ניתנים ישירות ליעדיהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים