הדודל של גוגל שמנציח את זכרה של אנה פרנק

לרגל יום הולדתה ה-93 של אנה פרנק ו-75 שנים לפרסום היומן המפורסם שלה, הקדישה גוגל את הדודל היומי שלה ביום ו' האחרון, ה-25 ביוני, לזכרה ביותר מ-25 מדינות בעולם, ומאות מיליוני גולשים בעולם ובישראל נחשפו

מנציח את זכרה של אנה פרנק. גוגל דודל 25.6.22

לרגל יום הולדתה ה-93 של אנה פרנק ו-75 שנים לפרסום היומן המפורסם שלה, הקדישה גוגל את הדודל היומי שלה ביום ו' האחרון, ה-25 ביוני, לזכרה ביותר מ-25 מדינות בעולם, ומאות מיליוני גולשים בעולם ובישראל נחשפו לסיפורה. האיור מציג קטעים נבחרים מיומנה של אנה פרנק שמתארים את החוויות שלה ושל המשפחתה בזמן ששהו במסתור במהלך מלחמת העולם השנייה. יומנה של אנה פרנק פורסם היום לראשונה ב-1947 ונחשב מאז לאחד מהספרים החשובים ביותר בהיסטוריה המודרנית.

את הדודל יצרה תוקה מאר, המנהלת האמנותית של גוגל דודל ואמנית עטורת פרסים, שעבדה בעבר עם הניו יורק טיימס, האו"ם, TED ואחרים. מאר, שנולדה וגדלה בגרמניה, מתארת, כי תהליך איור הדודל הושפע גם מתחושת האחריות והמודעות המתמדת של בני דורה בגרמניה לשמר ולהנציח את זכר השואה. העיצוב הכללי שואב השראה מסגנון הקולאז' השכבתי של יומנה. מלבד קטעי הטקסט המקוריים עצמם, הסצינות שבאיורים מבוססות על תיאוריה של פרנק ביומן עצמו.

גוגל פרסמה גם את מגמות החיפוש בעולם סביב אנה פרנק. לפי Google Trends, שיא החיפושים של אנה פרנק מאז תחילת המדידה ב-2004 היה בפברואר 2022, כאשר נטפליקס העלתה לאוויר את "החברה הכי טובה שלי אנה פרנק" אז היקף החיפוש של ״אנה פרנק״ גדל פי שלושה בהשוואה לפברואר 2021. בנוסף, הולנד היא שיאנית החיפושים בגוגל אחר אנה פרנק מאז שנת 2004. תשע מתוך עשר המדינות שמחפשות הכי הרבה אחרי ״יומנה של אנה פרנק״ הן מאמריקה הלטינית ובראשן קוסטה ריקה. נושא החיפוש "אנה פרנק" הוא אחד מ-60 הנושאים המובילים בחיפושים הקשורים לתרבות יהודית בכל העולם, וכן חיפוש מוזיאון בית אנה פרנק באמסטרדם מבוקש יותר מחיפוש מוזיאון ואן גוך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים