"הענן מקל על חיי המפתחים ומאפשר לבצע פיתוח בצורה אמינה"

"הליך בדיקות מסודר, אמין ומאובטח של שורות קוד מניב שתי תועלות מרכזיות: מתקבלות בדיקות קוד אמינות יותר ורמת אבטחת המידע עולה", אמרה יונית גרובר-חזני, ארכיטקטית פתרונות ענן בגוגל קלאוד ישראל

יונית גרובר-חזני, ארכיטקטית פתרונות ענן בגוגל קלאוד ישראל.

"לאחר שהמפתח.ת כתב.ה שורת קוד, הוא.היא נדרש.ת להעביר אותה לבדיקה, כדי לוודא שהיא כתובה בצורה נכונה ואמינה. לשם כך עליו.ה להעביר את הקוד שפותח לענן, שם ניתן לבדוק את הקוד על מערכת בדיקות, שעושה זאת בצורה אחידה ואחודה. הענן מקל על חיי המפתחים ומספק יכולת פיתוח אמינה ומאובטחת", כך אמרה יונית גרובר-חזני, ארכיטקטית פתרונות ענן בגוגל קלאוד ישראל.

גרובר-חזני דיברה בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הענן היום (ה') בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות מאות מפתחים.

לדבריה, "על מערכת הבדיקות של שורות הקוד לוודא שלבדיקה תהיה חתימה דיגיטלית על הקונטיינר, וזאת על מנת שיהיו בענן רק קונטיינרים מאושרים בהיבט האבטחה. לאחר הליך הבדיקה והבקרה, הקונטיינר הנבחר יכול לעלות בצורה מאובטחת לענן. בעזרת עבודה בצורה זו מתקיים הליך בדיקות מסודר, אמין ומאובטח, שנעשה על כל שורת קוד לפני שהיא עולה לקלאוד".

"עבודה בדרך זו", אמרה גרובר-חזני, "מניבה שתי תועלות מרכזיות: מתקבלות בדיקות קוד אמינות יותר ורמת אבטחת המידע עולה".

היא ציינה כי "גוגל קלאוד מסייעת לכלל צוותי הפיתוח, הן בהיבט קיצור זמן הפיתוח והן בשיפור האבטחה והיעילות שלו".

גרובר-חזני הציגה שני מוצרים: האחד, Cloud Run, הוא "פלטפורמת מחשוב מנוהלת, שמאפשרת להריץ קונטיינרים בצורה קלה ויעילה, בתצורה נטולת שרתים (ServerLess). זאת, עם יכולת גידול שצומחת באלפי אחוזים בתוך שניות, לטובת מענה לגידול בעומסי המחשוב המטופלים. כך, מתאפשר לכלל העוסקים בפיתוח שלא לעסוק בניהול התשתית, אלא להתמקד במה שחשוב יותר – בניית יישומים".

"המוצר השני הוא Cloud Build, שמאפשר לבנות את כל תהליך ה-CICD ללא ניהול שרתים. הוא יכול לייבא קוד מקור ממגוון מאגרים, או לבצע את הפיתוח לפי הדרישות הספציפיות של המפתחים", אמרה.

התייעלות ושיפור פרודוקטיביות במגזר הממשלתי

"העבודה בענן", הסבירה, "מאפשרת לייצר הרבה שירותים בלי צורך לרכוש ולנהל שרתים רבים באון-פרמיס, לעבוד בתצורת אג'ייל ולא 'מפל מים', עם פיתוח מתמשך, יכולת גידול אוטומטית וטיפול בהיבטי העדכונים של התוכנה. העבודה בענן שלנו מאפשרת לשפר את יעילות הפיתוח, לקצר את הזמן שבו הוא מבוצע ולטייב את אמינות המוצר".

גרובר-חזני סיכמה באומרה כי "עבודה בענן מגדילה את היעילות של מערכות ציבוריות ומניבה שיפור במתן השירותים לאזרחים. המהפכה הדיגיטלית, שכוללת הגירה לענן, מפשטת את תהליכי העבודה, מספקת ללקוחות – האזרחים – שירותים טובים יותר וחוסכת עליות. כך, מוצרי גוגל קלאוד מאפשרים לגופים ממשלתיים להשתפר בדרכים שונות, כולל התייעלות תפעולית, הפקת תובנות מנתוני ביג דטה, חיבור לאזרחים ויצירת סביבת עבודה שבה גופי ציבור שונים יכולים לשתף פעולה, תוך התייעלות ושיפור הפרודוקטיביות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים