סטארט-אפ הביג דטה הישראלי ואראדה נרכש ב-50 מיליון דולר

ואראדה מציעה אינדקסים חכמים, שאופי צריכת המידע של הלקוחות מותאם עליו על ידי בינה מלאכותית ● כל 30 העובדים של החברה יצטרפו לרוכשת האמריקנית, סטארברסט

צוות ואראדה.

אקזיט: ואראדה, סטארט-אפ ישראלי שפועל בעולם ניתוח הביג דטה, הודיע היום (ה') כי סטארברסט, שפועלת אף היא בתחום זה ועומדת מאחורי מערכת הקוד הפתוח Trino (לשעבר Presto), רוכשת אותו. החברות לא מסרו את סכום הרכישה, אך לאנשים ומחשבים נודע כי מדובר ב-50 מיליון דולר.

ואראדה הוקמה ב-2018 על ידי טל בן משה, רומן ויינברנד ודוד קראקוב, יוצאי יחידות מודיעין ו-XtremIO, ומעסיקה כ-30 עובדים, רובם בישראל, שיצטרפו לסטארברסט. מנכ״ל ואראדה הוא ערן ואנונו, לשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל הפעילות בישראל של לייבפרסון. החברה גייסה במהלך שנות פעילותה 20 מיליון דולר מקרנות כגון מיזמה ונצ'רס וגפן קפיטל סטייג' וואן.

ב-ואראדה אומרים שטכנולוגיית האינדוקס שלה, שהינה מוגנת פטנטים, מביאה ארגונים לשיפור ביצועים על ידי אינדקסים חכמים, תוך הפחתת זמני התגובה לשאילתות עד פי שבעה; בינה מלאכותית, שמאפשרת התאמה בזמן אמת בין אופי צריכת המידע למערך האינדקסים בצורה דינמית; וניטור אופי צריכת הנתונים בזמן אמת, שמזהה צווארי בקבוק, צרכים ועדיפויות, ובעקבות כך מתריע בפני צוותי ההנדסה על מהלכים לשיפור. בחברה מציינים שהפתרון שלה מצמצם את הצורך בהעברת נתונים ובמידולם, ובעקבות כך מביא לצניחה של עד 40% בעלויות מחשוב הענן.

סטארברסט מציעה פלטפורמת אנליטיקה שמתשאלת בצורה מבוזרת מסדי נתונים שונים ומאחדת אותם ללא צורך בהזזת הדטה. החברה הודיעה באחרונה על סבב גיוס D בהיקף של כ-250 מיליון דולר, בהובלת אנדרסן הורוביץ – מה שהביא את סך ההון שגייסה ל-450 מיליון דולר.

עסקת הרכישה יוצאת לפועל לאחר שסטארברסט ו-ואראדה החלו לשתף פעולה זו עם זו במרץ 2021. הטכנולוגיה המשולבת של שתי החברות תהיה זמינה לקראת סוף השנה, כשהיא תוצע לכמה לקוחות שלהן כבר כעת.

"ב-ואראדה, היינו צריכים להמר איזה מנוע שאילתות מבוזר ינצח במרוץ ניתוח מסדי נתונים מסיביים", אמר ואנונו. "Trino בלט מיד בזכות הגמישות, קהילת משתמשים רחבה ופעילה, ורשימת הלקוחות שמתמשים בו, כמו נטפליקס, ליפט ולינקדאין. יש התאמה טובה בין הטכנולוגיה שלה לטכנולוגיית האינדקוס החכם של ואראדה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים