גוגל הגישה בקשה לפשיטת רגל ברוסיה – מה זה אומר?

האימפריה הרוסית של גוגל עומדת בפני עתיד לא ברור וחשבונה עוקל ● האם גוגל תסיים את פועלה ברוסיה? לעת עתה החברה תשמור כמה שירותים, ביניהם יוטיוב, ג'ימייל ומנוע החיפוש, שיסופקו בחינם למשתמשים רוסים

עדכונים חדשים. גוגל.

גוגל נאלצה לסגור את הסניף שלה ברוסיה. החברה הכריזה על פשיטת רגל, תוך שהיא מפנה אצבע ישירה אל הממשל הרוסי. מדובר בצעד שגוגל ציינה שעומד להתרחש כבר לפני כמה וכמה שבועות, לאחר שהמדינה עיקלה את חשבון הבנק של החברה. לפי הדיווחים ברוסיה, מהלך זה אכן התרחש בסוף השבוע.

"ההשתלטות על חשבון הבנק של גוגל רוסיה, בידי השלטונות הרוסיים, הפכה את התפקוד של המשרד שלנו ברוסיה לבלתי נסבל, כולל העסקה ותשלום לעובדים רוסים, תשלום לספקים וספקים, ועמידה בהתחייבויות פיננסיות אחרות", הודיעה גוגל לאחר הגשת מסמכי פשיטת הרגל.

עם זאת, גוגל לא תעלם לחלוטין ממפת האינטרנט הרוסי, ותושבי המדינה – כל עוד הממשל יאפשר – יוכלו להמשיך להשתמש בשירותי החינם שמציעה החברה, כולל חנות האפליקציות למכשירי אנדרואיד, שירות המפות, שירות הדואר בענן ג'ימייל, יוטיוב ואפילו מנוע החיפוש.

גוגל היא כמובן לא החברה המערבית הראשונה שהפעילות שלה ברוסיה נפגעת משמעותית או פוסקת לחלוטין בעקבות המלחמה עם אוקראינה. עם זאת, להבדיל מחברות אחרות שפרשו או צמצמו את הפעילות בעקבות לחצים וסנקציות של מדינות המערב, במטרה ליצור לחץ כלכלי על רוסיה, במקרה של גוגל מדובר בצעד מהותי שביצע הממשל הרוסי, כדי לנסות להוציא אותה מהתמונה במדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים