מחקר חדש של מק'ינזי: המטאברס יגדל לחמישה טריליון דולר עד 2030

הדו"ח, Value Creation in the Metaverse, בוחן את ההשפעה האדירה והגלובלית של המטאברס לאורך מגזרים ועסקים מרכזיים ● תוצאות המחקר מגלות שצרכנים מתלהבים מהמעבר של החיים למטאברס

חקרה את מצב שוק המטאברס. מקינזי. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

מקינזי ושות' (McKinsey & Company) פרסמה באחרונה את הדו"ח החדש שלה, Value Creation in the Metaverse שמו, שמראה שהמטאברס (Metaverse) עשוי להיות גדול מכדי להתעלם ממנו.

התחזית המוקדמת של מקינזי מראה שלמטאברס יש פוטנציאל לצמוח עד להיקף הכנסות של 5 טריליון דולר בערך עד 2030. תחזית זו מציגה את המסחר האלקטרוני ככוח הכלכלי הגדול ביותר (2.6 טריליון דולר), לפני תחומים כמו למידה וירטואלית (270 מיליארד דולר), פרסום (206 מיליארד דולר) וגיימינג (125 מיליארד דולר) כחלק מהמטאברס.

מכיוון שחברות מכל הצורות והגדלים מחפשות כיום דרכים כדי להיכנס לתחום המטאברס, הדו"ח הנרחב מספק מבט ברור מה המטאברס הוא כן ומה הוא לא, מה עושים הראשונים שעברו לשם, ומה מניע את ההשקעה והפוטנציאל לחברות צרכניות וחברות B2B.

הדו"ח מתבסס על תובנות קנייניות וניתוח נתונים רבים, כולל סקר של יותר מ-3,400 צרכנים ומנהלים על אימוץ המטאברס, הפוטנציאל שלו והשפעתו הצפויה על ההתנהגות. החוקרים גם ראיינו בוני מטאברס ומומחים בתעשייה.

"המטאברס מייצג נקודת שינוי נטיה אסטרטגית עבור חברות, והוא מהווה הזדמנות משמעותית להשפיע על הדרך בה אנו חיים, מתחברים, לומדים, מחדשים ומשתפים פעולה", אמר אריק חזן, שותף בכיר במקינזי. "השאיפה שלנו היא לעזור למנהלים של חברות צרכנים וחברות B2B כאחת להבין טוב יותר את הכוח והפוטנציאל, לזהות ציוויים אסטרטגיים, ולפעול ככוח להתפתחות שלו".

המטאברס הולך ונבנה כבר, למשל ב-Horizon Venues של מטא.

המטאברס הולך ונבנה כבר, למשל ב-Horizon Venues של מטא. צילום: דף הפייסבוק של Horizon Venues מבית מטא

מה מזין את ההשקעה במטאברס?

כבר השנה, חברות, קרנות הון סיכון וחברות הון פרטי השקיעו יותר מ-120 מיליארד דולר במטאברס – יותר מכפול מ-57 מיליארד הדולרים שהושקעו בתחום לאורך כל השנה שעברה.

מקינזי מצאה כי מספר גורמים מניעים את ההתלהבות הזו של המשקיעים: התקדמות טכנולוגית מתמשכת לאורך התשתית הנדרשת להפעלת המטאברס; רוח גבית דמוגרפית; יותר ויותר שיווק ומעורבות מותגים בהובלה צרכנית; הגברת המוכנות לשוק, כאשר המשתמשים חוקרים את הגרסה הנוכחית של המטאברס, אשר מונעת במידה רבה בידי גיימינג, בעוד שבמקביל מתחיל לצוץ יישומים בתחומים כמו יצירת קשרים חברתיים, כושר גופני, מסחר, למידה וירטואלית ושימושים אחרים בו.

כבר עכשיו, ליותר משלושה מיליארד גיימרים ברחבי העולם יש גישה לגרסאות שונות של מטאברס.

"למרות שהרעיון של התחברות וירטואלית כבר נמצא עשרות שנים בהתהוות, הוא עכשיו יותר אמיתי. כלומר, אנשים אמיתיים משתמשים בו ומוציאים כסף אמיתי וחברות מהמרות בגדול", אמרה לריינה יי, שותפה בכירה במקינזי. "עם זאת, העניין המתפוצץ הזה מקשה על הפרדת בין ההייפ למציאות. כדאי לזכור שבעוד שפריצת הדוט-קום הראשונה הביאה להיעלמותן של עשרות חברות, האינטרנט עצמו הלך והתחזק והוליד מצטרפים חדשים".

אריאנה גרנדה במופע במטאברס של פורטנייט. צילום: אפיק גיימס

אריאנה גרנדה במופע במטאברס של פורטנייט. צילום: אפיק גיימס

הצרכנים כבר עוסקים במטאברס

הצרכנים כבר שם. המחקר של מקינזי מראה שצרכנים מתלהבים מהמעבר של החיים למטאברס, כאשר כמעט שישה מכל עשרה (59%) צרכנים מעדיפים לפחות חוויה מטאברסית אחת על פני החלופה הפיזית שלה.

בקרב אותם צרכנים, פעילויות מסוימות בולטות כמועדפות יותר בעולם העוטף: קניות – רכישת מוצרים פיזיים או וירטואליים (79%); השתתפות באירועים חברתיים וירטואליים או משחק במשחקים חברתיים (78%); פעילות גופנית על ידי שימוש במציאות מדומה (76%).

מנהלים בכירים מאמינים מלמטאברס תהיה השפעה משמעותית על התעשייה שלהם. לפי מקינזי, מנהיגים עסקיים רואים את הפוטנציאל של המטאברס להשפיע ולחזק את שולי הרווח. 95% מהמנהלים אומרים שהם מצפים שלמטאברס תהיה השפעה חיובית על התעשייה שלהם בתוך חמש עד עשר שנים, כאשר 31% אומרים שהמטאברס ישנה מהותית את האופן שבו התעשייה שלהם פועלת.

וחשוב יותר, רבע מהמנהלים מצפים שטכנולוגיית מטאברס תניע יותר מ-15% מכלל הגידול הכולל בשולי הרווחיות של הארגון שלהם בחמש השנים הקרובות.

"המטאברס העמיד אותנו בקצה הגל הבא של ההשתנות הדיגיטלית", אמר טארק אלמסרי, שותף בכיר במקינזי. "זה מהפך. סביר להניח שתהיה לכך השפעה גדולה על חיינו המסחריים והאישיים, וזו הסיבה שעסקים, קובעי מדיניות, צרכנים ואזרחים עשויים לרצות לחקור ולהבין כמה שיותר על התופעה הזו, הטכנולוגיה שתעמוד בבסיסה, ואת בהשלכות שעשויות להיות לה על הכלכלות שלנו ועל החברה הרחבה יותר".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    תוכן שיווקי ו/או דברים שרואים מהמטברס לא רואים מכאן

אירועים קרובים