צלזיוס הישראלית הפסיקה זמנית את פעילותה; המניה קורסת

החברה, שמאפשרת הפקדה של מטבעות קריפטו בולטים ולקבל הכנסה על כך, מפסיקה את הפעילות "כדי לאפשר לה לעמוד בהתחייבויותיה ארוכות הטווח" ● המניה כמעט שנמחקת בוול-סטריט ● המהלך - חלק מהמצב הרע של השוק

בפשיטת רגל זמנית. צלזיוס.

עוד מכה לקריפטו: צלזיוס הישראלית, אחת החברות המרכזיות בעולם זה, הודיעה אמש (א') כי היא מפסיקה זמנית את הפעילות שלה – המילה המדויקת לכך היא Pausing. זאת, כחלק מהמצב הקשה גם ככה בשוק. המשקיעים קיבלו את ההודעה בחוסר שביעות רצון ניכר, והביאו הבוקר לצניחה של 97% בשער המניה של החברה לפני פתיחת המסחר בוול-סטריט – ל-19 סנט.

צלזיוס היא חברה שמאפשרת ללקוחות שלה להפקיד את מטבעות הקריפטו שלהם ולקבל הכנסה על ההפקדות. היא פועלת עם מטבעות הקריפטו המובילים – ביטקוין, את'ריום, ת'תר ועוד. בשנה האחרונה, המפקידים קיבלו תשואה יפה של עד ל-18% עבור ההשקעה שלהם. צלזיוס ביצעה הנפקה מוצלחת מאוד בנובמבר האחרון, עם ביקושי יתר גדולים, והסכום שהיא גייסה במסגרתה הוערך אז ב-3.25 מיליארד דולר. מספר הלקוחות שלה בעת ביצוע ההנפקה עמד על כ-1.7 מיליון.

אלכס משינסקי, מנכ"ל צלזיוס, ניסה להרגיע את המשקיעים ואמר כי "הפעלנו סעיף בהסכם שלהם עם המשתמשים, שמאפשר לנו לפעול כך. נקטנו בצעד הנוכחי כדי לחזק את החברה ולאפשר לה לעמוד בהתחייבויותיה ארוכות הטווח בעתיד. יש לנו נכסים רבים ואנחנו פועלים כדי להחזיר את המצב לקדמותו".

הפסקת הפעילות של צלזיוס היא התפתחות משמעותית בשוק הקריפטו, שלפי אתר Coinmarketcap, נכון לכתיבת שורות אלה, רשם ביממה האחרונה ירידה של יותר מ-10% ושוויו עומד כעת על פחות מטריליון דולר – כ-995.5 מיליארד. שערו של הביטקוין ירד מאתמול ב-11.5% וזה של האת'ריון צנח ב-16%. המטבע הבולט שרשם את הירידה הגדולה ביותר הן ביממה האחרונה והן בשבוע האחרון הוא הסולנה – של 19% ו-39%, בהתאמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים