סיילספורס מכחישה שהיא "רעילה לעובדים לא לבנים"

משקיעה בשם טוליפשייר ביקשה מהמשקיעים האחרים בחברת ה-CRM לחייב את סיילספורס בחקירה על חוסר הגיוון הגזעי שלה, וסורבה ● בין שאר טענותיה, "בשנת 2021, 4.3% מעובדי סיילספורס בארה"ב היו שחורים"

האם סיילספורס גזענית? עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

חברת ההשקעות הקמעונאית טוליפשייר (Tulipshare) – משקיעה פעילה של סיילספורס (Salesforce) – פנתה באחרונה אל יתר המשקיעים בחברת ה-CRM הענקית, במסגרת האסיפה הכללית השנתית של ספקית התוכנה כשירות, וביקשה מהם לאשר ביקורת עצמית בעניין היעדר הגיוון הגזעי בחברה. משקיעי סיילספורס סרבו לדרישה זו.

טוליפשייר פרסמה הצהרה שבה היא אומרת: "למרות היעד שיהיה כוח עבודה המורכב מ-50% מהקבוצות המיוצגות בחסר עד השנה הבאה, שניים מכל חמישה עובדים (של סיילספורס – ג"פ) הם לבנים. מאז 2015, החברה הגדילה את אחוז העובדים ההיספנים רק ב-1.1%, ואת אחוז העובדים השחורים ב-2.3%. בשנת 2021, 4.3% מעובדי סיילספורס בארה"ב היו שחורים".

בהצעתה לאסיפה הכללית של סיילספורס המשיכה וטענה המשקיעה כי "על ידי שילוב של נשים, שחורים, לטינים, ילידים, רב-גזעיים, עובדים שהם להט"ב+, אנשים עם מוגבלויות ו-וותיקים יוצרים את ההגדרה של החברה ל'קבוצות מיוצגות בחסר' והחברה יכולה להמשיך להסוות את מורשתה הגזענית".

בהצהרה שלה, ציינה טוליפשייר את התפטרותן של שתי עובדות שחורות שכיהנו בתפקידים בולטים מ-סיילספורס, בתוך שהיא מציינת "סביבה רעילה" ו"שיווק לא הגון סביב שוויון". העובדות שלכאורה עזבו את החברה מהסיבות הללו הן סינתיה פרי, לשעבר מנהלת בכירה למחקר בטכנולוגיה עסקית ב-סיילספורס, וויויאן קסטילו, מנהלת מחקר וחדשנות עיצוב בחברה.

טוליפשייר ציטטה, בבקשתה באסיפה של סיילספורס, את פוסט ההתפטרות של פרי מה-2021, שפורסם בלינקדאין. במכתב מציינת פרי כי "חוויתי אינספור תקיפות וחוסר שוויון במהלך תקופת עבודתי בסיילספורס".

במכתב ההתפטרות שלה, שפורסם בלינקדאין, כתבה קסטילו: "נמשכתי במקור ל-סילספורס מסיבות שונות, אבל בעיקר בגלל השוויון שלהם. מהר מאוד למדתי שמה ששווק חיצונית רחוק מהמציאות של איך הערך הזה מתקיים בפנים".

לדברי טוליפשייר, עובדים גם תיארו "מיקרו-אגרסיות משתוללות וגזלייטינג" בסיילספורס, ו"פער גדול מהאופן שבו סיילספורס מציגה את עצמה ואת החוויה (בעבודה בחברה – ג"פ).

אנטואן ארגוז', מנכ"ל ומייסד טוליפשייר. לכידת מסך מטוויטר

אנטואן ארגוז', מנכ"ל ומייסד טוליפשייר. לכידת מסך מטוויטר

"רק ההתחלה במאבק על שוויון גזעי בטכנולוגיה"

טוליפשייר הגיבה לתקשורת בהודעה ובה ציינה: "הגישה שלנו לשיפור הגיוון וההכלה בתוך סיילספורס היא הצעד הראשון היצרני ביותר שאנו יכולים לנקוט כמשקיעים אקטיביסטים – לבקש ביקורת צד שלישי בלתי תלויה עם מידע מארגוני זכויות אזרח וקהילות שבהן סיילספורס פועלת. דו"חות מסוג זה יספקו שקיפות רבה יותר לגבי מדדי גיוון, שוויון והכללה (DEI) ב-סיילספורס וכיצד ניתן לשפר אותם".

אנטואן ארגוז', מנכ"ל ומייסד טוליפשייר, אמר: "למרות שאנו מאוכזבים מכך שההצעה שלנו לא עברה היום, ההצבעה הזו הייתה רק ההתחלה במאבק על שוויון גזעי בטכנולוגיה. סקר שערכנו עבור הקמפיין הזה מצא שלמישהו יש יותר מפי שניים סיכוי לחוות גזענות אם הוא עובד בטכנולוגיה. חברות טכנולוגיה צריכות לטפל בדחיפות בגזענות ובמיקרואגרסיות במקום העבודה – ובעלי המניות חייבים לממש את הפוטנציאל שלהם להשפיע על השוויון הגזעי בחברה. סיילספורס עדיין לא חשפה את התוצאה המלאה של ההצבעה, אך לאחר פרסום התוצאות, נשקול את האפשרויות שלנו להמשך המאבק למען שוויון גזעי בסיילספורס".

סיילספורס לא הגיבה בנוגע לטענות ולבחירת כלל המשקיעים.

נושא שזוכה ליותר קשב ומאמצים. גיוון והכלה.

נושא שזוכה ליותר קשב ומאמצים. גיוון והכלה. צילום: BigStock

ענקית ה-CRM ידועה בתעשיית ה-IT כמי שמציגה את עצמה כמתקדמת ופורצת דרך לגיוון והכלה. היא מינתה את קצין השוויון הראשי הראשון שלה, טוני פרופט, כבר בשנת 2016. פרופט, שנהג לספק עדכון רבעוני על התקדמותו בנושא השוויון – פרש ביולי 2021.

סיילספורס לא לבד בין חברות עמק הסיליקון שמציגות תדמית מכילה ומגוונת – אבל בפועל כושלות בהעסקת שחורים או מיעוטים.

כשתנועת חיי שחורים חשובים (Black Lives Matter) מחתה ביתר שאת ב-2020 נגד גזענות, אחרי רצח ג'ורג' פלויד בידי שוטר אמריקני, הודתה חברת Workday, למשל, כי למרות ש-13% מאוכלוסיית ארה"ב היא אפרו-אמריקנית – העובדים השחורים בשורותיה מהווים פחות מ-3% מכוח העבודה שלה.

ואולם ניסיונות להחלת תיקון בנוגע לשלל עוולות חברתיות, כמו גם יותר גיוון והכלה, הם עניין נפוץ כיום בתעשיית ההיי-טק. בלומברג, בדיווח משלו על הסוגיה, כתב כי מספר שיא של יוזמות בנושא צדק גזעי, שוויון מגדרי ואלימות בנשק עמדו על סדר היום השנה באסיפות של בעלי מניות. העיתון נקב בשמם של התאגידים מקדונלדס ואפל וציין כי עוד לפחות חצי תריסר חברות נוספות התבקשו לערוך ביקורת גזעית בחברות שלהם. כמה מהבקשות קיבלו גיבוי משמעותי, ואילו בחברות אחרות אימצו את הרעיון לבדיקה פנימית בנושא גם כשהמשקיעים לא בחרו כך בהצבעה.

מיקרוסופט היא חברת הטק הטרייה ביותר שהודיעה בשבוע שעבר (ד') כי היא מחויבת לביקורת "זכויות האזרח" על ידי גורם צד שלישי, במטרה לשפר את הגיוון וההכלה בשורותיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים