המשטרה ביקשה להשתמש בזיהוי פנים במצעד הגאווה בבירה

השימוש במערכת, מעריכים במשטרה, יביא לזיהוי של חשודים פוטנציאליים אם יופיעו באזור המצעד

מערכת זיהוי פנים.

משטרת ישראל ועומר בר-לב, השר לביטחון הפנים, פנו ליועצת המשפטית של הממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, כדי לקבל את אישורה לשימוש במערכת לזיהוי פנים במסגרת מצעד הגאווה הנערך היום (ה') בירושלים.

במשטרה מבקשים לזהות באמצעות המערכת כמה עשרות חשודים פוטנציאליים, העלולים לגרום להפרות סדר במהלך המצעד, או אולי מעבר לכך, פגיעה בצועדים. ההיערכות המוגברת היא חלק מהפקת הלקחים בעקבות הרצח במצעד הגאווה בירושלים שהתרחש ב-30 ביולי 2015: ישי שליסל, חרדי קיצוני, רצח בדקירות סכין את הנערה בת ה-15 שירה בנקי, שהשתתפה במצעד, ופצע שישה צועדים אחרים.

השימוש במערכת, מעריכים במשטרה, יביא לזיהוי של אותם חשודים, אם יופיעו באזור המצעד.

ההחלטה התקבלה במשטרה, בעקבות איומים שהופנו כלפי אמונה קליין בר-נוי, מפיקת המצעד בבירה. צעיר בן 21 – שנעצר – שלח לה ולחברי הכנסת גלעד קריב, נעמה לזימי ואיתן גינזבורג – הודעות מהחשבון "האחים של ישי שליסל" בנוסח: "לא נאפשר שמצעד הגאווה יתקיים בירושלים. ירושלים היא עיר הקודש. גורלה של שירה בנקי מחכה לכם". ח"כ גינצבורג תומך בבקשת המשטרה.

שימוש במערכת המיוחדת בזמן התהלוכה בירושלים יביא לכך, שהמצלמות אשר יותקנו לאורך המסלול של הצועדים תסייענה לאתר אותם חשודים פוטנציאליים, ובכך יהיו עוד "זוגות עיניים", נוסף  לזיהוי האנושי שייעשה על ידי בלשים סמויים ושוטרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן ארבל

    והנה דוגמא אירונית לדריסת הדמוקרטיה וחופש הפרט, כדי לפקח על מצעד דמוקרטי לחופש הפרט... אם הם בונים על המערכת שתקלוט את החשודים, אז למה לא לעצור אותם ל-24 שעות *לפני* המצעד?? השנתיים האחרונות הוכיחו לי שאני לא יכול לסמוך על המשטרה והמדינה בקשר לחופש האישי שלנו כאזרחים בדמוקרטיה.

אירועים קרובים