מרכז "נגב מערבי-אריזונה" ייפתח באופקים

שרונה פרטנרס ואיחוד הטכנולוגיה של אריזונה-ישראל משיקות באופקים את המרכז שיחבר בין הסטארט-אפים והמדינות, וייצור תשתית לפריצה בקנה מידה עולמי לסטארט-אפים בתחומי החדשנות בחקלאות

מרכז 'נגב מערבי-אריזונה' יפתח בה. אופקים.

מרכז החדשנות של שרונה פרטנרס (Sarona Partners) ואיחוד הטכנולוגיה של אריזונה-ישראל, ה-AITA, מקימים בימים אלו את מרכז ׳נגב מערבי-אריזונה׳ בעיר אופקים.

במסגרת המיזם, גורמים בכירים ומוסדות מובילים מהמדינה האמריקנית יחברו אל מרכז החדשנות, לצורך הקמת מרכז לשיתוף פעולה בין אריזונה לנגב המערבי.

AITA תעמיק את מערכת היחסים עם שרונה פרטנרס ותחבור לתוכנית ההאצה של הקבוצה, שעתידה לקום בנגב המערבי. הסטארט-אפים שעתידים להשתתף בתוכנית, יהנו מחיבורים אל אנשי מפתח באריזונה, מקיום פיילוטים, משיתופי פעולה כלכליים, מקרנות הון סיכון שישקיעו ויבחנו השקעות, משיתופי פעולה עם גופים ומוסדות מובילים ועוד. התוכנית תתמקד בסטארט-אפים בתחומי האגרוטק (AgTech), האנרג'יטק (EnergyTech) והדזרטק (DesertTech), שלהם מקום ייחודי בנגב המערבי.

בנוסף, יערכו במרכז סמינרים בחדשנות וטכנולוגיה על בסיס קבוע, היכרות עם מנהיגי עסקים וממשל, וכן יפעלו משלחות מובילות שיבקרו באריזונה ובישראל.

איתן פרדו-רוקואס, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת שרונה פרטנרס.

איתן פרדו-רוקואס, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת שרונה פרטנרס. צילום: שון פוטה

גשר אל מדינת אריזונה לחברות הישראליות בנגב המערבי

לפי הארגונים, הקשר ביניהם יאפשר יצירת גשר בין החברות הישראליות בנגב המערבי למדינת אריזונה, כש-AITA תספק את הבסיס האסטרטגי לזיהוי הזדמנויות והתרחבות באריזונה עבור החברות הישראליות. מודל זה יחזק ויבסס את מרכז החדשנות של קבוצת שרונה פרטנרס, שמוקם בימים אלו באופקים. מרכז זה "יהווה יעד מרכזי עבור חברות טכנולוגיה ישראליות להשיק את התרחבותן בארה"ב. במטרה לקדם

את הסטארט-אפים הישראליים בתחומי המים, המדבר, החקלאות ועוד, ולהצמיח אותם בצורה גלובלית".

איתן פרדו-רוקואס, מנהל פיתוח עסקי בקבוצת שרונה פרטנרס: "אנו יוצרים לראשונה חיבור בין הנגב המערבי לבין אריזונה. באמצעות אנשי קשר אמיתיים, ומוסדות קיימים, נוכל לייצר פלטפורמה לשיתופי פעולה כלכליים וצינור כלכלי שיוכל לעבור בין שני האזורים – ולייצר ערך משותף. זו בשורה לסטארט-אפים בעולמות האגרוטק והדזרטק, שתיפתח עבורם הדלת לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם אריזונה".

ניצן ניידורף, סמנכ"ל האיחוד הטכנולוגי, ציינה כי "שותפות אסטרטגית זו תגשר בין חברות ישראליות לבין מדינת אריזונה. החיבור יקנה מפת דרכים גלובלית ויבטיח כי הזדמנויות הצמיחה יהיו מקסימליות".

קבוצת שרונה פרטנרס פועלת במגוון דרכים על מנת לתמוך ולקדם סטארט-אפים ישראליים בצמיחה.  הקבוצה מפעילה שלוש רגליים מרכזיות: תוכניות האצה מפרי-סיד עד סבב B, קרנות הון סיכון, וחדשנות תאגידית. כמו כן, הקבוצה מפעילה מתחמי עבודה משותפים בחיפה, תל אביב, כפר סבא, ניו יורק ואופקים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סימי רביבו

    יש לאמא שלי הוראת קבע בבנק , תושבת אופקים) ״מ.מ.אופקים״ , מה זה אומר? זה כל חודש בערך 115 שקל על מה החיוב? בבקשה אשמח לתגובה תודה רבה

אירועים קרובים