"התאוששות מאסון כשירות – חובה לארגונים שנמצאים בענן"

"זה לא Nice to Have אלא דבר הכרחי, כדי שלא לספוג נזקים עצומים, משום שאסונות עלולים לקרות – וקרוב לוודאי שיקרו", כך אמר אלי סאיג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מד וואן

אלי סאיג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מד וואן.

"התאוששות מאסון כשירות (DRaaS) היא חובה לכל ארגון שעובר לענן ושנמצא בו. זה לא Nice to Have אלא דבר הכרחי, כדי שלא לספוג נזקים עצומים. אסונות – בין אם אלה אסונות טבע או מתקפות סייבר – עלולים לקרות וקרוב לוודאי שיקרו, ועל הארגונים להיות מוכנים לכך על הצד הטוב ביותר", כך אמר אלי סאיג, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מד וואן (MedOne).

סאיג דיבר בכנס הענן ההיברידי של אנשים ומחשבים, שנערך בתחילת השבוע במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. באירוע השתתפו עשרות מומחים בתחום והנחה אותו יועץ המחשוב הבכיר דניאל ארנרייך.

"הדברים העיקריים שחשובים לארגון, בשירותי המחשוב ובכלל, הם זמינות, אמינות ופעילות 24/7, ללא פגיעה בלקוחות. ללא אלה, הארגון עלול להינזק", אמר סאיג. הוא ציין כי "יש חשיבות רבה להתאוששות מאסון כשירות, אבל גם לאיכות המתקנים ולתקשורת מאובטחת אל הענן ובין העננים. עוד דבר שכדאי לארגונים לעשות הוא לפצל את עומסי העבודה בין חצר הארגון, האון-פרמיס, לענן הציבורי, משום שזה מאפשר להם גמישות".

בהתייחס למד וואן, סאיג אמר כי "הענן שלנו הוא ישראלי – לא רק נמצא פיזית בישראל, אלא גם מי ששולטות בו הן ידיים ישראליות". לדבריו, "כל שירותי העננים מאפשרים התאוששות מאסון כשירות. אנחנו משתמשים בזרטו מבית HP, שמאפשר מענה לאירועי ייחוס כגון מתקפות כופרה. באמצעות זרטו ניתן לחזור לכל נקודה בזמן 30 יום אחורה בתוך חמש שניות".

"הענן של מד וואן מאפשר DRaaS לכלל הסביבה, לרבות תקשורת ואבטחת מידע", ציין סאיג. הוא שאל: "מה קורה אם יש, למשל, בעיית קישוריות מול ספק הענן? אירוע שמשבית את האתר הראשי ואת הגיבוי כאחד? זאת, כאשר הארגון עוד לא בקונטיינרים? אנחנו מאפשרים את זה. בנוסף, יש לנו מענה עבור עומסי עבודה רגישים".

עוד הוא אמר כי "זרטו אדיש לחומרת האחסון, אין לו סוכן, הוא גמיש, אמין וזמין תמיד לבדיקות, ומאפשר מעטפת תקשורת ואבטחת מידע".

סאיג ציין כמה מרכיבים שמצויים בפתרון של מד וואן: "החלטנו להקים ענן נפרד ליישומי לימוד מכונה, בטכנולוגיה אחרת, כדי לייצר אמינות יותר גבוהה, מהירות וכלכליות. בנוסף, יש לנו ענן למחשוב עתיר ביצועים (HPC): ענן נפרד לעיבודים מתמטיים, מבוסס NVIDIA A100 של 80 ג'יגה-בייט עם יכולת בניית גריד בקצב גבוה וקירור חדשני, באמצעות הטבלה ב-'אמבטיות' ייחודיות. פתרון נוסף שלנו הוא עבור הבלוקצ'יין הארגוני. אנחנו מאפשרים אכיפת חוזים בצורה דיגיטלית חכמה, ללא צד שלישי שמנהל. ברבע שעה אפשר להקים את הפתרון על גבי קוברנטיס מנוהלים בעננים שלנו או אחרים. כמו כן, לקוחות שלנו יכולים להחליף מפתחות בצורה קוונטית".

גיל גרוס, סמנכ"ל טכנולוגיות ענן ביוביטק.

גיל גרוס, סמנכ"ל טכנולוגיות ענן ביוביטק. צילום: ניב קנטור

דובר נוסף באירוע היה גיל גרוס, סמנכ"ל טכנולוגיות ענן ביוביטק. הוא התמקד בממדי האחסון ואבטחת המידע. "יש בארגונים חוסר בתכנון אבטחה. רק מאחר שארגון משתמש בענן, זה לא אומר שאנשי המחשוב שלו יודעים איך לנהל את אבטחת הענן", אמר.

"אני מאוד בעד טכנולוגיות ילידיות לענן (קלאוד נייטיב)", ציין. "אם עוברים לענן וממשיכים לעבוד עם אחסון על גבי דיסקים רגילים – מה עושים בזה? לא מתקדמים עם הטכנולוגיה. כשאני עובר לענן, אני רוצה להתחיל להשתמש בטכנולוגיית ענן, אבל לא צריך לעשות את זה בכוח".

הוא יעץ כמה עצות נוספות לארגונים שרוצים לעבור לענן: "לא להגיע למצב של נעילה בענן, כי זה מוביל לצריכת טכנולוגיות שמאוד קשה לצאת מהן. צריך לעשות את מה שמתאים לארגון ולאו דווקא את מה שמקבלים עליו המלצות. לא צריך לפחד משימוש בטכנולוגיות ענן. שימוש במכונות וירטואליות ילידיות הוא לא רעיון טוב. כדאי לבחון את השירותים המנוהלים. לא כדאי להעתיק מאחרים. רק מאחר שמשהו עבד אצל אחרים, זה לא אומר שזה יתאים לכם".

לסיום, גרוס דיבר על עולמות הגיבוי וההתאוששות מאסון. "מנהלי מחשוב רבים מאמינים שכשהם עוברים לענן, הם לא צריכים גיבוי. זאת קונספציה לא נכונה – יש מקרים שכן ויש מקרים שלא, וצריך לבדוק מתי כך ומתי כך. למשל, ב-Office365 של מיקרוסופט יש אופציית התאוששות מאסון, אבל צריכים לקרוא את הסכם רמת השירות (ה-SLA) ולהבין אותו", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים