נשיאה חדשה לאיגוד האינטרנט הישראלי: ד"ר שרון בר זיו

ד"ר בר זיו מחליפה את פרופ' קרין נהון, שפרשה מהתפקיד בסוף השנה שעברה, אחרי חמש שנים ● היא מומחית במשפט וטכנולוגיה, ונבחרה לכהן כנשיאת איגוד האינטרנט בשנים 2022-23

ד"ר שרון בר זיו, נשיאת איגוד האינטרנט הישראלי.

הוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי בחר באחרונה בנשיאה חדשה: ד"ר שרון בר זיו. היא תיכנס לתפקיד במקומה של פרופ' קרין נהון, מהמומחיות הבולטות בישראל לכל מה שקשור בהתנהגות ברשת ובחיים הדיגיטליים, שפרשה בסוף השנה שעברה, אחרי קרוב לחמש שנות כהונה בתפקיד. ד"ר בר זיו נבחרה לכהן כנשיאת האיגוד לשנים 2022-23.

פרופ' נהון היא מרצה בכירה בתחום הפוליטיקה של המידע ובנושאי חברה וטכנולוגיה. היא נבחרה לנשיאת איגוד האינטרנט בינואר 2017 וכאמור, הודיעה על פרישתה בסוף השנה שעברה.

פרופ' קרין נהון, הנשיאה היוצאת של איגוד האינטרנט הישראלי.

פרופ' קרין נהון, הנשיאה היוצאת של איגוד האינטרנט הישראלי.

ד"ר בר זיו היא מרצה בכירה בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר, מומחית במשפט וטכנולוגיה ובעלת ניסיון במחקר ובהוראה בתחומים אלה. עיקר התמחותה היא בתחומי הקניין הרוחני, סוגיות משפטיות בעידן המידע, משפט ויזמות, ועוד. בשנים האחרונות הקימה ד"ר בר זיו את הפרקטיקה לתמיכה משפטית בחדשנות ויזמות במכללת ספיר, שמעניקה שירותים משפטיים ליזמים בראשית דרכם, באמצעות סטודנטים מצטיינים. היא מפרסמת מאמרים בבימות שונות בישראל ובחו"ל, ולוקחת חלק בכנסים רבים בתחום ברחבי העולם.

לצד פעילותה האקדמית, בר-זיו משמשת כמומחית של ארגון הקניין הרוחני העולמי (WIPO – ר"ת World Intellectual Property Organization), ומייעצת בנושאים הנוגעים למשפט, מידע וחדשנות.

בהשכלתה, ד"ר בר זיו היא בוגרת תואר שלישי במשפטים מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. זאת, לאחר שסיימה באותה האוניברסיטה תואר שני בהצטיינות במשפטים ותואר ראשון עם התמחות במשפט וטכנולוגיה. ב-2005 היא הוסמכה כעורכת דין. היא נבחרה כחברת ועד באיגוד האינטרנט הישראלי בדצמבר האחרון.

עם היבחרה אמרה ד"ר בר זיו כי "אני מאמינה בכוחו של ידע בקידום החברה האנושית, תוך שמירה על חופש הביטוי, פיתוח יצירתיות וחדשנות. איגוד האינטרנט הישראלי, כגוף החברה האזרחית, מוביל ומממש את המטרות והערכים הללו, ואני גאה להיות גורם מוביל בפעילותו. ערכים אלה מחייבים מדיניות שמעודדת נגישות שוויונית לידע לצד ניהול תוצרי ידע, בהתאם לאינטרס הציבורי. בין האתגרים המשמעותיים בקידום מדיניות המאפשרת זאת: חיזוק המרחב הישראלי בכל הקשור להסדרת השימוש בידע, כמו גם עידוד ופיתוח של מיומנויות דיגיטליות לכלל האוכלוסייה הישראלית".

איגוד האינטרנט הישראלי הוא איגוד ללא כוונת רווח, שמהווה רשם של שמות מתחם בסיומת הלאומית il. באחרונה הארגון אף הודיע על פתיחת הרשמה מוקדמת לקבלת שמות מתחם בעברית. כמו כן, הוא האחראי על מחלף האינטרנט הישראלי (IIX). כמנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי משמש עו"ד יורם הכהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים