מסתמן: גוגל רוסיה תכריז על פשיטת רגל

החברה שוקלת להכריז על המהלך הדרמטי, לאחר שהשלטון במוסקבה נקט נגדה בשורה של סנקציות, שהאחרונה שבהן היא חילוט של חשבון הבנק

עדכונים חדשים. גוגל.

מערכת הלחצים שמפעילה רוסיה על גוגל הגיעה לשיאה באחרונה. אחרי חודשים של דרישות, שלוו בהטלת קנסות, להסרת תוכן מאתר החיפוש ומיוטיוב, החליט ממשל פוטין לחלט את חשבון הבנק של החברה הבת הרוסית של התאגיד האמריקני, ולחסום אותו בפניה. כתוצאה מזה, גוגל רוסיה שוקלת בימים אלה להכריז על פשיטת רגל.

"ההשתלטות של הרשויות הרוסיות על חשבון הבנק של גוגל ברוסיה הפכה את המשרד שלנו שם לחסר יכולת נסבלת לתפקד, כולל העסקה ותשלום של עובדים מרוסיה, תשלום לספקים ועמידה בהתחייבויות פיננסיות אחרות", הודיע דובר גוגל.

משרד הרישום הפדרלי במוסקבה אישר שגוגל רוסיה חדלת פירעון כבר כמה חודשים ושהחברה אכן מתכוונת להכריז על פשיטת רגל, מכיוון שהיא לא יכולה לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלה. זאת, לרבות סכומים שוטפים וכולל תשלומים ופיצויים לעובדי החברה כיום, ולאלה שפוטרו.

גוגל כבר הודיעה שבעקבות המצב היא השעתה את השירותים בתשלום ברוסיה, כולל שירות המודעות והמכירות שלה, אבל החליטה בינתיים לאפשר את המשך השימוש בשירותים החינמיים שהיא מציעה – כולל אנדרואיד, ג'ימייל ויישום המפות.

יש לציין שהקרמלין לא חסם עד כה את יוטיוב, על אף שגוגל טרם טיפלה בדרישות שלו, למרות האיומים מצדו וחרף הטלת הקנסות על החברה, שהסתכמו עד עתה בסכום שווה ערך ליותר משני מיליון דולר. ההכנסות מגוגל רוסיה שוות פחות או יותר לכ-1% מכלל ההכנסות של התאגיד העולמי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים