חד קרן חדש: אופטיבס גייסה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

החברה הישראלית מציעה פלטפורמת ענן מבוססת בינה מלאכותית לניהול תחבורה ציבורית ● היא גייסה 100 מיליון דולר מקרנות כגון אינסייט פרטנרס וזו של וריזון

מייסדי אופטיבס: משמאל - עמוס חג'אג', מנכ"ל החברה, ואיתן ינובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה.

המצטרפת האחרונה למועדון היוניקורן היא אופטיבס – חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה פלטפורמת ענן מבוססת בינה מלאכותית לתכנון ולתפעול תחבורה ציבורית. החברה הודיעה היום (ב') כי היא סיימה סבב גיוס D בסך של 100 מיליון דולר, לפי שווי של 1.3 מיליארד.

בסבב השתתפו משקיעים חדשים וקיימים, בהם אינסייט פרוטנרס, פיטאנגו פירסט, בסמר ונצ'ר פרטנרס ו-וריזון ונצ'רס. החברה גייסה מאז הקמתה סכום כולל של 260 מיליון דולר.

אופטיבס הוקמה ב-2014 על ידי עמוס חג'אג', מנכ"ל החברה, ואיתן ינובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות, שהכירו במהלך לימודי התואר הראשון של שניהם. היא צמחה מאז ומעסיקה מעל 300 עובדים במטה החברה בתל אביב, שבו מתרכזת מרבית פעילות המחקר והפיתוח שלה, ובמשרדים שהיא מחזיקה בארצות הברית, בריטניה, ברזיל, צ'ילה, צרפת וגרמניה.

המוצר שהחברה מציעה הוא פלטפורמת ענן לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית, המשמשת מפעילי היסעים, ערים ומוסדות, ומאפשרת לתכנן את הפעילות של אלפי קווים. אופטיבס פועלת בשוק התחבורה להסעת המונים, ששוויו מוערך ב-1.5 טריליון דולר, ולדבריה, המוצר שלה הוא פתרון טכנולוגי חדשני בתעשייה מיושנת. בחברה יודעים לומר ש-70% מהלקוחות שלה תכננו לפני כן את מערכי התחבורה של ערים גדולות בעולם באמצעים ידניים כמו גיליונות אקסל, דף ועט, או תוך שימוש בתוכנות מחשב מיושנות.

האלגוריתם של אופטיבס יודע לענות על שאלות מורכבות בשלבי התכנון והתפעול, ומאפשר לחברות התחבורה הציבורית לבנות מערכת תחבורה טובה יותר עבור ציבור הנוסעים, לשפר את איכות הקווים ולהתאים את פעילותם לביקושים המשתנים, וכן לחסוך בהוצאות. רק בשנה האחרונה, טוענים באופטיבס, הפלטפורמה שלה תכננה יותר מ-92 מיליון נסיעות אוטובוס ברחבי העולם, והייתה אחראית לחיסכון של 100 מיליון דולר מכספי הציבור.

צוות אופטיבס בתל אביב.

צוות אופטיבס בתל אביב. צילום: יח"צ

הכפלת מספר הערים שבהן החברה פעילה – בפחות משנה

בתקופה האחרונה, בתוך פחות משנה, אופטיבס הכפילה את מספר הערים שבהן היא פועלת, וכעת היא נמצאת במעל 1,000 ערים, בהן לוס אנג'לס, לונדון, הונג קונג, סינגפור, מדריד, רומא וברזיליה, בירת ברזיל. היא אף משרתת יותר מ-60% מרשת התחבורה הציבורית באנגליה ועובדת עם חברות תחבורה ציבורית ישראליות כגון אגד, קווים, מטרופולין ודן.

כספי הגיוס ישמשו את החברה בין השאר כדי להמשיך ולפתח את יכולות הפלטפורמה בתחומים כמו ניהול אופרציה בזמן אמת ופריסת כלי רכב חשמליים. בד בבד, היא צפויה להרחיב את פעילותה למדינות נוספות ולגייס כ-200 עובדים בארץ ובחו"ל.

מוצר שיספק מידע על ביקושים וכמויות הנוסעים

לצד הודעת הגיוס וההפיכה לחד קרן, אופטיבס השיקה היום מוצר חדש בשם Ridership Insights, שיספק לחברות מידע על ביקושים וכמויות הנוסעים. כך, למשל, הן יוכלו לדעת כמה נוסעים עולים על כל קו ובכל תחנה, מהו משך הנסיעה ומהם הימים והשעות הפופולריים. זאת, על מנת להיעזר בתובנות האלה בשלב התכנון ולבנות מערכי תחבורה אפקטיביים יותר, שתואמים את הצרכים המשתנים של הנוסעים.

חג'אג' אמר כי "אנחנו הופכים לחד קרן בתחום התחבורה הציבורית – תחום שנמצא בלב ליבה של כל חברה שוויונית ומשגשגת. הטכנולוגיה שפיתחנו מניעה טרנספורמציה דיגיטלית בתעשייה מיושנת ומאפשרת לשחקנים הגדולים בשוק להעניק שירות טוב יותר לנוסעים, תוך צמצום ההוצאות התפעוליות, חיסכון במשאבים וקידום תחבורה ירוקה. המחויבות שלנו היא כפולה: גם לקדם שינוי חברתי וגם לבנות חברה גדולה ומצליחה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים