אירופה: "מלכת הקריפטו" הוכנסה לרשימת המבוקשים ביותר

רוג'ה איגנטובה ושותפיה חשודים בכך שביצעו תרמית פירמידה, כששנכעו משקיעים להשקיע במטבע – שלא היה ולא נברא - שאותו הם כינו "המחסל של הביטקוין"

100 אלף דולר למי שיוביל למעצרה. רוג'ה איגנטובה.

היורופול, גוף אכיפת החוק של האיחוד האירופי, הכניס את רוג'ה איגנטובה הבולגרית, מי שכונתה פעם "מלכת הקריפטו", לרשימת המבוקשים ביותר של הארגון. מיקומה של המבוקשת אינו ידוע מאז שלהי אוקטובר 2017, שאז היא עלתה על טיסה ליוון.

איגנטובה, יחד עם אנשים נוספים – כולל אחיה, קונסטנטין איגנטוב, שכבר נתפס ב-2019 בלוס אנג'לס, ביצעה, על פי החשד, תרמית פונזי קריפטוגרפית בסגנון פירמידה, כשהוציאה מידי משקיעים סכומים המסתכמים במיליארדי דולרים. אותם אנשים חשבו שהם משקיעים במטבע קריפטוגרפי בשם Onecoin, שאותו כינתה איגנטובה "המחסל של הביטקוין".

החברה שהיא ושותפיה הקימו נרשמה בדובאי, כשהרשת שליוותה אותה נרשמה כחברה בבליז שבמרכז אמריקה. הם עסקו בשכנוע משקיעים לשים את כספם בחברות אלה תמורת רווחים, כמו בכל תרמית פירמידה. זאת, מעבר להשקעות שלהם עצמם.

אחיה של איגנטובה כבר הודה בחלקו בתרמית והוא שיתף פעולה עם סוכנויות החוק, כשלפי הדיווחים, המטבע והרשת היו קשורים גם לארגוני פשע. שותף ראשי, סבסטיאן גרינוולד, נלכד גם הוא לפני כמה שנים ומרצה עונש בארצות הברית.

עורכי דין שמייצגים את המשקיעים שהונו אותם פנו באחרונה לממשלת בולגריה בבקשה שתתערב בסיפור. לטענתם, "המלכה" ושותפיה עדיין מחזיקים נכסים קריפטוגרפים ששווים יותר מ-13 מיליארד דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים