"הענן המקומי שלנו מעורר חדשנות בכלל הארגונים בישראל"

כך אמר הראל יפהר, מנהל AWS ישראל, שדיבר עם אנשים ומחשבים לקראת הכנס השנתי של ענקית הענן בישראל ● לאחר שנתיים בהן, בשל מגיפת הקורונה, לא התקיים ה-AWS Summit בארץ, הוא יערך שוב בת"א בעוד שבוע, ב-18 במאי

הראל יפהר, מנהל AWS ישראל.

"האזור (Region) החדש, המקומי והמיועד לישראל שלנו, יאפשר לארגונים ממשלתיים, ציבוריים, חברות סטארט-אפ, כמו גם לכלל המשק הישראלי, להפעיל את היישומים שלהם מתוך אזורי זמינות – הממוקמים בישראל. להערכתי, המהלך יעורר חדשנות וינגיש שירותים דיגיטליים חדשים. האזור יסייע גם להאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית בקרב ארגונים מקומיים", כך אמר הראל יפהר, מנהל AWS ישראל.

לדברי יפהר, "האזור בישראל מורכב מכמה 'אזורי זמינות', Availability Zones. מדובר בתשתיות הממוקמות במיקומים גיאוגרפיים, שהם רחוקים האחד מהשני. זאת, על מנת להגדיל את הזמינות והשרידות של השירותים. לקוחות שלנו, שזמינות גבוהה היא בעדיפות שלהם, יכולים לתכנן את היישומים שלהם כך שיפעלו ב'אזורי זמינות' רבים, וזאת על מנת לעמוד בדרישות ולקבל רמת זמינות גבוהה יותר".

"הענן", אמר יפהר, "עוזר לארגונים להתמודד עם אתגרי הסייבר ואבטחת המידע. אצלנו, אבטחת מידע היא תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו. לכן, לקוחות ארגוניים, בכל העולם, אשר זקוקים לרמות אבטחה גבוהות – כמו בנקים, בתי חולים, ועוד – בוחרים בנו לשירותי ענן".

"כך", אמר יפהר, "יש לנו יותר מ-280 שירותים בתחומי אבטחת המידע, עמידה ברגולציה ומשילות. כל 117 השירותים שלנו, שמאחסנים נתונים של לקוחות, מציעים יכולת הצפנת נתונים. בנוסף, אנחנו עומדים ב-98 תקני אבטחת מידע עולמיים מבחינת שמירת נתונים פיננסיים, רפואיים, הגנה על פרטיות ועוד. אנו עומדים בדרישות של כמעט כל גוף רגולטורי בעולם. כל מערך האבטחה והתקינה זמין ללקוחות שלנו בכל העולם, וכמובן בישראל. זה מה שמאפשר להם להתרכז בעסק שלהם – ולא באבטחת מידע".

AWS Summit שוב כאן 

לאחר שנתיים בהן, בשל מגיפת הקורונה, לא התקיים הכנס השנתי של ענקית הענן בישראל, ה-AWS Summit יערך בתל אביב ב-18 במאי.

לדברי יפהר, "השנה ייערך הכנס בהשתתפות אלפי נוכחים, ולצידו תהיה תצוגת שותפים עסקיים. בכנס ייטלו חלק בכירים בחברה, כמו טנוג'ה רנדרי, מנהלת אזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) בחברה, וקווין מילר, סגן נשיא ומנכ"ל Amazon S3. במהלך הכנס, נציג גם חלק משיתוף הפעולה שלנו עם פורמולה 1: יוצגו השירותים שמשמשים את תחרות המירוץ, על מנת לנתח את המידע של כלי הרכב בזמן אמת. אנו משלבים טכנולוגיות מתקדמות ולמידת מכונה במהלך המירוצים וגם נאפשר למשתתפים בכנס לחוות נהיגה בסימולטורים".

"הכנס", אמר יפהר, "מפגיש את קהילת מחשוב הענן כדי להתחבר, כדי לשתף במידע על מוצרים ושירותים של AWS ועל מנת לעזור בפיתוח הכישורים והיכולות הדרושים לבנייה, פריסה ותפעול תשתיות ויישומים. הנוכחים יוכלו להשתתף בהדגמות, סדנאות מעשיות, מעבדות ואתגרי צוות, אותם יעבירו מומחים ולקוחות של החברה".

"התשתית של AWS משרתת מיליוני לקוחות בעולם, וגם את הלקוחות בישראל", סיכם יפהר. "ארגונים דוגמת אמדוקס, AppsFlyer, איילון ביטוח, בנק לאומי, Gong, Fiverr, הראל ביטוח, רמי לוי, נטפים, תנובה ורבים אחרים – בוחרים בשירותי הענן שלנו כדי להפעיל את יישומי העבודה הקריטיים שלהם, להניע חיסכון בעלויות, להאיץ חדשנות ולקצר את זמן ההגעה לשוק. בין הלקוחות שיציגו בכנס תהיה חברת Viz.ai, אשר פיתחה פלטפורמה שמזהה מקרי שבץ בסריקות CT מוח, ומתריעה תוך דקות לצוות הרפואי שיכול להתאים את הטיפול. בדרך זו היא מפחיתה משמעותית את הזמן שעובר עד קבלת הטיפול ומשפרת משמעותית את סיכויי ההחלמה של החולים".

לדבריו, "לכל אזור זמינות – Availability Zone – יש מקורות חשמל, מערכות קירור ומערכות אבטחה פיזית עצמאיים, והוא מחובר באמצעות רשתות המספקות יתירות ברמה גבוהה, עם זמני שיהוי נמוכים במיוחד. כך, לקוחות ארגוניים בענן שלנו שדורשים זמינות גבוהה יכולים לתכנן את הפעלת ופריסת היישומים שלהם באופן שיענה על הצורך ברמת זמינות גבוהה יותר. הוספת אזור AWS ישראל (תל אביב) תאפשר ללקוחות המקומיים לשמור את המידע שלהם בישראל, על פי הנדרש מהתקנות ומהרגולציות המגזריות השונות. כך, יתאפשר לארגונים לקבל מגוון שירותים רחב, והם יוכלו להניע חדשנות, לקבל יכולות לניתוח מידע, מחשוב, בסיסי נתונים בענן, טיפול בעולם האינטרנט של הדברים, למידת מכונה, שירותי אחסון, עבודה בעולם המובייל ועוד".

יפהר ציין כי "בשנת 2014 פתחה AWS את המשרדים הראשונים שלה בישראל, על מנת לשרת את השוק המקומי, ובאותה השנה הקימה אמזון מרכז מחקר ופיתוח בארץ. פעילות המו"פ של אמזון בישראל כוללת גם את פיתוח החומרה למחשוב, אחסון, תקשורת, אבטחת מידע ולמידת מכונה. אמזון רכשה בשנת 2015 את אנפורנה לאבס הישראלית, שמפתחת חומרה חדשנית עתירת ביצועים עבור AWS".

מתעניינים במחשוב ענן? רוצים לשמוע עוד? הירשמו כאן לכנס הענן של AWS – בהפקת אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים