ארצות הברית: עליה ראשונה בשיעור התעסוקה במיחשוב מאז 2008

מספר המועסקים בתחום עלה ברבעון השני של 2010 בכ-5% ● העליה מפתיעה במיוחד נוכח העובדה שלא נוספו באותה התקופה בארצות הברית מקומות עבודה חדשים רבים

שיעור התעסוקה בתחום המיחשוב בארצות הברית עלה ברבעון השני של 2010 בכ-5% – עליה משמעותית, ראשונה ומפתיעה מאז הפיטורין רחבי ההיקף שהיו בתחום בסוף 2008 – כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה בארצות הברית, על סמך סקר רבעוני שערכה.

מספר העובדים בארצות הברית בתחום שב ברבעון השני להיות גבוה מארבעה מיליון, אך הוא עדיין נמוך במעט מהרמה שבה עמד ברבעון השלישי של 2008, לפני שפרץ המיתון. העליה המשמעותית מפתיעה במיוחד נוכח העובדה שלא נוספו מקומות עבודה חדשים רבים בארצות הברית. יצוין, כי הנתונים שמפרסמת הלשכה נוטים לעלות ולרדת בשיעורים חדים. ברבעון האחרון של 2008, למשל, דיווחה הלשכה על ירידה של יותר מ-6% בהיקף התעסוקה בתחום.

שיעור האבטלה בין עובדי המיחשוב נותר גבוה, ועומד על 5.4%. בסך הכול, 232 אלף אנשי מיחשוב מקצועיים אינם מועסקים. במספר המועסקים בתפקידי ניהול ומשרות מקצועיות בכלל התחומים נרשמה ברבעון האחרון ירידה של 0.7%, והוא עומד על 51.9 מיליון. אף על פי שעובדי מיחשוב רבים עדיין מובטלים, הרי שמספר העובדים בתחום – כאמור, למעלה מארבעה מיליון – הוא השלישי בגובהו בעשור האחרון. רק ברבעונים השני והשלישי של 2008 נרשמו נתונים גבוהים יותר.

בסקר שערך לאחרונה השבועון האמריקני InformationWeek נמצא, כי יותר חברות בתחום המיחשוב מתמקדות כיום בפרויקטים לקידום הצמיחה במקום בכאלה המיועדים לחיסכון בהוצאות. עם זאת, אין בנתונים אלה כדי להסביר את העלייה החדה בגיוס עובדים. 34% ממנהלי המיחשוב בארצות הברית שהשיבו לסקר ציינו, כי הם מבקשים לגייס רק עובדים בעלי מיומנויות מסוימות, ו-11% ביקשו לגייס עובדים בתחומים רבים. 4% ציינו, כי יש יותר סיכויים שיפטרו עובדים מאשר שיגייסו עובדים חדשים. שליש מבין המשיבים ציינו, כי גיוס עובדים חדשים לארגון שלהם עדיין מוקפא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים