יום הזיכרון: מפגשים בין לוחמים לעובדי היי-טק

המלחמות, הגבורה ובעיקר תהליכי השיקום הארוכים עמדו במרכזם של מפגשים שערכו חברות בענף עם לוחמים לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

הילאל ביסאן במפגש ב-Placer.ai.

שורה של חברות היי-טק ציינו בימים האחרונים את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שיתחיל הערב (ג'), במפגשים עם לוחמים, גיבורי ישראל. להלן כמה מהן:

חברת אבטחת המידע אימפרבה אירחה את אל"מ שי סימן טוב, פצוע צה״ל ממבצע צוק איתן, ששיתף את העובדים והמנהלים שלה בסיפורו האישי. אל"מ סימן טוב נפצע אנוש במהלך המבצע, בעודו מפקד על גדוד 12 של חטיבת גולני, עבר שיקום וחזר לשרת בצה"ל כמפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי. במסגרת תפקידו זה הוענקה לו דרגת אל"מ. בנוסף, הוא השיא את משואת צה"ל בטקס הדלקת המשואות של יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

אל"מ שי סימן טוב במפגש באימפרבה.

אל"מ שי סימן טוב במפגש באימפרבה. צילום: יח"צ

Placer.ai אירחה את הילאל ביסאן, במסגרת פרויקט "הסיפור שלנו", שמקיימת אגודת הידידים של נכי צה"ל. היוזמה באה לתת במה לאלה שחייהם השתנו בזמן השירות, ולאפשר לאנשים לשמוע כיצד הם למדו לחיות מחדש. מדובר בפצועים שלמרות ועל אף הפציעות שחוו, הם למדו ללכת ומתמודדים עם הכאב, הסיוטים בלילה והשאלות החוזרות ונשנות – של הסביבה ושל עצמם. מתמודדים ומנצחים. בוחרים בחיים כל בוקר מחדש.

אחיו הגדול של ביסאן נהרג בשריפת הכרמל ב-2012 והותיר אחריו שלושה ילדים קטנים שהילאל לקח עליהם חסות. הילאל ביסאן החליט להמשיך את דרכו של אחיו ולהתגייס לשירות בתי הסוהר. במהלך שירותו בכלא רימונים הוא חווה אירוע של בריחת אסירים, שבמהלכו אחד מהם ירה בו ופצע אותו. לאחר מקרה זה עבר ביסאן שיקום ארוך כדי לחזור לחיות לחיים מיטביים.

קיסתרה קיימה מפגש מעורר השראה עם נועם גרשוני – טייס, נכה ואלוף פראלימפי, שהגיע להישגים אדירים בזכות כוח רצון ומוטיבציה. הוא שיתף את עובדי החברה בסיפורו האישי, שהתחיל במלחמת לבנון השנייה, כששירת כטייס מסוק אפאצ'י בחיל האוויר. במהלך המלחמה הוא נפצע קשה בהתנגשות בין שני מסוקי אפאצ'י סמוך לצומת כח שמדרום לקריית שמונה. גרשוני נותח על הקרקע והועבר במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה.

תהליך שיקומו נחשב לנס, שבמהלכו הוא החל להתאמן בטניס בבית הלוחם, והפך לטניסאי מוביל בנבחרת ישראל לנכים. סיפורו המדהים הסתיים לאחר שש שנים עם מדליית זהב באולימפיאדה הפראלימפית (שנקראה בעבר אולימפיאדת הנכים) בלונדון 2012.

גרשוני היה חבר קרוב של תום פרקש ז"ל, שנהרג במלחמת לבנון השנייה. במהלך המפגש הוא השמיע לעובדים את השיר מיליון כוכבים, שנכתב והולחן על ידי אחד ממייסדי ובעלי קיסתרה, יפתי קרזנר. עמית פרקש ביצעה את השיר בהלווייתו של אחיה, תום ז"ל.

אברסי קיימה מפגש עם צפריר תפארת לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. תפארת, גיבור ישראל, שיתף את העובדים והמנהלים בסיפורו האישי והמרתק על השתתפותו בקרב בבינת ג'בייל במלחמת לבנון השנייה כסגן מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני. הוא חלק עם עובדי אברסי את תהליך ההחלמה שלו, התמודדותו עם המצב ותחושת השליחות האישית שהוא מרגיש מאז ועד היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים